Ot skönhet har tydligen inga gränser?
Jag läste här i hälgen en artikel nånstans om en ny kur som har blivit på mode i New Zealand.
Dom gör en gegga av bajs och urin från får, tillsatta lite tang o grejs från sjön, och sen lägger dom sig ner i geggan och tar ett långt bad i det. Som man ofta gör med lera.
Tydligen skal detta va "föryngande" för huden, och angiveligen säger fler äldre att dom mår bättre, inte bara ser bättre ut med!
Skönhet har inga gränser?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Usch! Det låter äckligt. Men tydligen har skönheten ingen gräns. Finns det före - efter bilder som bevis?
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Det låter inte som nån skön kur, tror inte jag skulle njuta så värst av den geggan.
Men det klart vill man bli fin får man lida pin.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag tror inte jag skulle räknat bilder på en hemsida som något bevis, det är ju hur lätt som helst att fejka bilder nu i dag!
Just fårurin har jag hört skall vara så bra mot mycket. T ex kan man koka det till en smet och ha på sår och fungerar utmärkt som bakteriedödare och såret läker snabbt och jättefint
Jo men det gjorde dom ju med urin frå kossor med under vikingatiden i Norge iaf :) men det är ju kokad, detta här var ju då färskt typ.. eller.. inte så färskt så länge då inte.. >.<
Och för dom som trodde detta.. aprill aprill! :)
Tänkte väl det Rita. Men ibland vet man aldrig vad som är bra eller dåligt. Många använder kamelskit och eldar och röka saker med. Ska tydligen vara bra. Speciellt nomaderna använder avföringen från kamelerna. Detta är faktiskt sant. Tydligen ger avföringen bra bränsle till brasorna i öknen.
Väl mött, Tatsja
Jo bajs från djur används som bränsle flera ställen och det har man gjort sen typ stenåldern. Att fler kjändisar hadde en grej för typ 10 år sen med att dricka sin egen morgonurin stämmer med. Samt detta med att dom kokade urin att smörja på sår i vikingatiden :)
Men om dom blandar fårbas och urin och badar i det i New Zealand, ja det har jag absolut ingen aning om dom gör eller inte ^^
Fast ibland kan en del saker verka konstiga för oss och är vanligt på andra ställen.
Många anser ju att vår surströmming är konstig och även att äta sill.
Väl mött, Tatsja
Ja,hehe bajs från näktergalen är visst högsta mode i hollywood att göra ansiktmask av i föryngrande syfte.En skitsak kan tyckas!
jag läste om fuktighetskräm för ansiktet innehållande spermia… >.<
#5 jag vet, jag ville bara skriva låta så att fler skulle gå på det… 
#10 haha
#11 aha, man SKA alltså ha det i ansiktet… jag trodde det var proteindrink…