Känslig mot strålning
Nu har jag en undran till alla er där ute.
Känner nu när jag sitter vid datorn att det hettar i ansiktet. Gör det inte alltid men ibland. Jag känner dessutom av mobilen. Har jag den i fickan får jag ont i den höften. Håller jag den i handen känner jag av strålningen som ett pirr. Bor dessutom oturligt nog nära en mast.
Är det nån mer som kännt av detta? Är det vedertaget inom fibrovärlden kanske. Är ny i sammanhanget.
Jag har sen 2 år Nikkens magnetsulor i skorna och dyna på kontorsstolen men det verkat inte va nog nu sen jag fått fibro.
För er som inte känner till Nikken är det produkter som ska motverka elektriomagnetisk strålning med magneter som alstrar biomagnetism istället som naturligt finns i marken men vi innesittare får för lite av.
Jag har inte hört om kjänslighet mot strålning som en typisk fibrogrej, men jag vet rätt många som har blivit elkjänslig eller kjänslig mot strålning ändå. Våra kroppar reagerar så otroligt annurlunda på så många saker, så det vore inte konstigt om vissa skulle bli kjänslig mot el eller strålning heller.
Själv har jag inga sådana problem. Vilken typ av monitor använder du? Får du samma problem framföre en plattskärm som en CRT (tjock)? Det finns strålningsskydd man kan anskaffa och sätta framföre gamla skärmar, har du testat ett sådan?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Det jag kan reagera på är väl mobiltelefonen, men med headset kommer man långt
fast om jag faktiskt reagerar eller inbillar mig har jag mindre koll på 

Ja jag skrev ett inlägg om det för ett tag sedan.
Själv reagerar jag på datorn och även lysrör och mobil (vissa). Det absolut värsta är bärbara datorer. Jag kan inte ens sitta i närheten när någon annan använder en sådan. Undrar vad som gör det? Kan det vara batteriet eller är de sämre skärmade?
Det blev jättejobbigt en period då vi fick TV-boxar från Teve2 (OBS fingerat företagsnamn) som gick sönder hela tiden och jag var tvungen att hantera dem. En del var strömförande. Då blossade besvären upp riktigt mycket. Dem rör jag aldrig mera. Usch.
Mitt ena barn blir knallröd av den vanliga datorn. De andra sover med sina bärbara i sängen vid huvudet. Jag tjatar och tjatar på dem om det för jag tycker det är otäckt.
>>>Malum domesticum<<<
Har inte hört talas om att vi som har fibro skulle vara särskilt känsliga för strålning. Men det är väl individuellt som allt annat.
Själv har jag aldrig märkt någonting, och då har jag ändå jobbat framför dataskärmen i många år innan pensionen.

Detta har inte med strålning att göra men jag känner ibland att det vibrerar i kroppen som om jag hade en mobil satt på vibration under huden. Trodde det var nåt som kändes bara inuti men igår när jag låg och läste med min dotter sa hon spontant -mamma det durrade i din arm. Tydligen känns det utanpå åxå.

# 5
Vad konstigt att din dotter kunde känna det. Annars förstår jag precis hur du menar. Jag försöker ibland svara i min mobil och då har jag den inte ens i fickan!
>>>Malum domesticum<<<