Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1996 ggr
Jezzz
0

Stressen och smärtan gör mig deppig

Har haft grymt ont senaste dagarna i även rygg, knän och fötter… förutom det vanliga asså…

På jobbet är det till att ge sitt allra bästa max just nu (typ 300%…), stressen över att flytten där ska bli klar i tid, att telefoner, internet, växel osv ska funka… stress stress … och jag sliter på och kämpar alldeles för mycket.

Glömmer att äta… känner inte behovet av mat längre. Äter när jag kommer på att jag nog borde… men bara om jag orkar. För jag är så trött hela tiden efter jobbet att jag ändå inte orkar bry mig.

Försöker verkligen skärpa mig med att sköta maten, men det står mig upp i halsen..

Vet ju att alla dessa faktorer spelar roll i hur jag mår psykiskt. Känner en depression komma smygande.. av all trötthet, smärta och stress… + maten då ju…

Försöker verkligen… men det e tufft just nu…

/Jezzz

Rita-S
0

jag förstår hur det känns, står ungefär i samma sits själv med att jag behöver jobba för två då min kollega aldrig innfinner sig på jobb av olika anledningar.. Jag måste altså bära arbetsbördan för två personer, och hoppas på att dom fixar mig en ny kollega som faktisk dyker upp på jobb och gör sin del nar den gör det.
Jag kommer hem, äter mat och sover i principen, det är så himla tungt..

Om du inte äter kommer du snart inte orka med att göra nånting. Forsök fixa lätta saker som soppor, eller i värsta fall köp inn en rös med måltidsersättare i form av dryck och supa en sådan om du värkligen inte orkar laga till nånting. En fruktsmoothie kanske är gott att skämma bort sig med?

Sen borde du forsöka inte stressa så himla mycket på jobbet. Jag vet det är lättare att säga enn att göra, men du måste prova ändå för din egen del. Jag anstränger mig rätt mycket för att forsöka inte låta stressen på jobbet tynga ner mig eller stressa upp mig själv och jag vet det är hårt att få till, men prova ändå som bäst du kan!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Jezzz
0

Rita-S:

Jo, jag vet… jag försöker se till att köpa nån måltidsersättning, nån frukt, nån knäckemacka… som jag typ äter på stående fot med jobbet upp i halsen…

Har ju massor på jobbet nu… tidspressen är att vi ska kunna göra behandlingar på jobbets nya ställe på måndag… så det blir att typ jobba för flera just nu känns det oxå som. Försöker hålla humöret upp, försöker skippa stress, men som du sa e det såååå svårt…

Jag har iallafall inte gått ner i vikt, inte märkbart iallafall… beror väl på att jag stoppar i mig småsaker när jag jobbar. Men nån riktig mat har det inte blivit på flera dagar.. det är det som känns viktigast för det är det som ger rätta energin ju…

Försöker.. Och idag e det fredag. SKÖNT! Jobb mellan 12 och 16, sen helg!

Tack för din omtanke!

/Jezzz

mongu
0

# 2 Vem tackar dig när du helt gått in i väggen för att du stressar och jobbar så?

Du måste se till att inte göra så här mot din kropp och ditt psyke. Det tar så enormt med kraft om du skulle braka in i väggen.

Så var rädd om dig!

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Jezzz
0

Mongu:

Tack för omtanke… det värmer verkligen.

Nä idag  gick det för långt kände jag. Gråtfärdig från början till slut på jobbet. Inte ett vänligt ord då typ alla går in i väggen nu verkar det som. Bossen slängde sig på en brits i ett bahandlingsrum sista timmen på jobbet.

Nu tänker jag inte gå med på detta längre. Efter bossen e det typ jag som kolalpsar… vilket jag typ sa till hennes vän när jag skulle hem. De hade nog förväntat sig att jag skulle jobba över idag oxå men nä, jag stapplade hem istället.

Har fått göra precis det jag inte ska göra idag… stressat och packat o lyft och hållt på 4 timmar utan paus… som ett gym-pass fast med stress och gråten brännande i ögonen.

Underbart att det är helg. Underbart att det ska kommas igång med behandlingar igen på måndag… då ska jag banne mig se till att göra detr jag ska… för mer pallar jag inte. Nu får det banne mig vara slut med detta.

Fick i mig 2 måltidsersättningar och en dubbel knäckemacka iallafall. Fotledsstöd och handledsstöd hjälpte kanske lite… hoppas det.

Amor min hade städat hela lägenheten när jag kom hem, så det e bara att krypa ner i sängen nu… ta en vila på ett par timmar… Han är underbarast.

Trotts allt lägger sig ett smile på mina läppar när jag loggar in här, ser att jag får era förnuftiga svar, er omtanke. Stort tack…

zzzzz…. I´ll be back…

Kram Jezzz

Jezzz
0

Depressionen satte verkligen klorna i mig denna gången, men jag ska verkligen försöka häva det nu, innan jag är helt fast…

Jag ska banne mig ta hand om mig i helgen… Positiv energi ska laddas och sömn ska laga mig. Värme-kuddar och duntäcke och varma duschar…

/Jezzz

Rita-S
0

#5 skal det låta! That's our gal!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Jezzz
0

Oj ojoj.. tänk vad några timmars sömn kan göra med humöret! Vaknade efter 3 timmar och är sååå mycket lugnare i både sinne och kropp.

Dock tänker jag redan på jobb på måndag… men jag försöker verkligen koppla  bort det.

Amor köpte ett dataspel till mig (SimCity 4 Deluxe) och tack vare min nyinskaffade tablet(ritbord som även funkar som mus!) får jag inte ont i händerna av att spela!

Kan rekomendera en liten tablet till de som har jobbigt med aqtt använda mus eller tutch-pad på datan… kolla in på www.netonnet.se ! Det finns i tre storlekar, den minsta räcker för enbarty som mus. jag har mellanstorleken och använder den mkt till photoshop oxå. Min kostade 750kr ca med frakt 800-nånting. Minsta tror jag kostade 450 - 550kr typ. EN BRA INVESTERING för alla med värkande händer och armar!!!!

/Jezzz

Jezzz
0

GOD MORRON!!!!!!

Aaaaahhh… sussat riktigt skönt, slappt o mysigt. Jobbet? Äh, jag har inte tid eller ork att tänka på det! För min tid och ork går till att njuta idag!

Tar min morron-cigg, tittar på det dystra vädret, men känner en uns av lugn i kroppen iallafall. Den lilla unsen som jag inte haft, känns underbar.

LOVELY!

/Jezzz