Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1161 ggr
Zimba
0

OT: Vårtecken

Har ni sett några vårtecken runt om i vårt land???

Här knoppas det för fullt i rabatterna, fåglarna e galna o igår såg jag årets första nercabbade bil, burr det såg lite kallt ut. Solen lyser från klarblå himmel o idag åkte både strumpor o jacka av, tjockt tröja o väst blev det samt solglasögon.

Hm, bara 1 vecka kvar snart tills vi ändrar klockan till sommartid, jösses va det rusar iväg.

Zimba gillar inte våren. Skäms

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

Japp! Gejsa fäller, och har gjort det i 2 månader, och jag har packat undan vinterreflexerna! DET är vårtäcken det Skrattande

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

rockygubben
0

Solen skiner och det börjar grönska ute,härligt!Skrattande

msp
0

Jag har suttit och tittat på tranorna! De är på väg. Sen såg jag en liten gul blomma i vägkanten. Kan det vara…

Förvånad

linasvovvar
0

Vi här i skåne har underbart väder, snödroppar, krokus, vinterjäck blommar, rabarberna tittar fram. Tulpanerna är uppe med flera cm visa ännu högre.

Vi har hunnit med att riva uterum, byta panel på huset och byggt trädäck, så vårkänslor finns det gott om. Men hörde att det skulle bli sämre väder nästa vecka !

kajsa-kavat
0

Här 2 mil norr om Örebro är det flera plusgrader, och nu smälter snön fort. Inga vårblommor ännu.

Men svanarna har kommit, och fåglarna bygger bon för fullt.

Hästarna fäller som sjutton, och deras päls blir bra bomaterial till småfåglarna. Så nog är våren här alltid.

Birdbone
0

Solen skiner i Gbg,som alltid Cool

I lä på altanen odlar jag fräknarna för fullt.

Snödroppar,krokus,vintergäck och julros, har blommat länge.

Clematisen skjuter skott och rabarberna tittar upp

ett par cm över jorden.

Fåglarna sjunger och häromdan hörde jag dessutom fiskmåsarnas

skrän Obestämd

h00jff
0

Strax norr om Ulricehamn så är det mycket snödroppar, sångsvanarna och tranorna har kommit. Alla djuren fäller som galningar! Som flera andra också skriver så kvittrar fåglarna jättemycket. Det ska bli såååå skönt när våren kommer på "riktigt" och framförallt omställningen av klockan, trots att de snor en timme från oss!

mongu
0

Blåsippan ute i backarna står. Niger och säger att nu är det vår……

Fast de stackarna har väl fått frysa om sina fötter de senaste nätterna.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

TjockaBerta
0

Men idag värmde solen så jag är alldeles rödflammig efter hundpromenaden i förmiddags. Yeeeyyy

>>>Malum domesticum<<<