Fick min diagnos i förrgår...
Hej! Är ny här och för några dagar sedan så fick jag diagnosen fibromyalgi, har sedan 10 år tillbaka en whiplashskada och för ett år sedan så fick jag så konstiga symtomer som tex, ont under fötterna känns som blåmärken när man går, ont i fötterna, fruktansvärd värk i benen (mest under knäna) även jätteont vid höfterna där det känns som enorma blåmärken. Har även jätteont i armar o fingrar, men det där är ju olika från dag till dag. Trötthet som inte går över, kort stubin, ibs, men mina andra symtomer som tex: koncentrationsproblem, minnesproblem och svårt att komma på ord osv har med min hjärnskada som jag fick i samband med olyckan för det har alltid hängt med. Är även deprimerad på gränsen till utbrändhet. JAG ORKAR INTE LÄNGRE!!!!!! Är helt slutkörd och vetskapen om att jag alltid kommer ha det såhär är inte direkt uppiggande. Lyckligtvis finns det dagar när jag mår lite bättre och inte har så mörka tankar, så har jag ju mina underbara barn som livar upp en men oftast så blir jag omotiverat arg på dom och det skäms jag för så oerhört mycket.
Så den äldsta på 4 år misstänker läkarna att han har ADHD, precis vad man behöver…..och en busig charmig tjej på 2 år….så här är det full fart för jämnan 
Ville bara skriva av mig lite….

Förstår precis hur du känner det.
Jag fömodar att du levt med din Whiplash en längre tid
och då har du förmodligen funnit ut sätt att hantera
problemen det för med sig. Forstsätt så med fibron med.
Det finns dessutom på många ställen "Värkstäder",
där man tillsammans med likasinnade arbetar i sk. självhjälpsgrupper. Allt för att lära sig hantera sin värk
och de problem det för med sig. Man finner ut sätt att se sina
egna möjligheter istället för alla hinder vi ofta sätter upp.
Jag gick med i en sådan grupp för 10 år sedan och det hjälpte mig tillbaka till livet! Vi träffas fortfarnde i olika konstelationer nån gång i veckan.
SÅ GE INTE UPP!
Googla på Gunilla Brattberg(hon är smärtläkare och startade upp detta)
eller på Värkstaden Obs! Det ska vara med ä.
Jag har haft min whiplash i 10 år i höst och när jag precis har börjat att acceptera smärtan och den värsta smärtan lagt sig så börjar det om igen, min läkare sa till mig att om jag börjar må bra psykiskt och får mer hjälp med nacken så kan fibron försvinna, vad tror ni om det? Själv har jag bara hört att fibron får man leva med så länge man lever… Tack för dina tips :-)
Å hua du har fått din del och lite till skulle man säga :/ JAg med löper risk att få barn med ADHD, en rätt stor risk i och med att min mann och hans syster båda har ADHD, hans systerson har ADHD, och hans ena kusin. Och det är bara den släkten man har kontakt med och talar med om sådana saker för att säga så..
Och det är klart man har dagar med mörka tankar. Även jag som har rätt så lindrig fibro har dagar där jag vill lägga mig rakt ner och bara ge upp där och då. Jag hoppas du kan hitta lite styrka här bland oss, och att du känner dig fri att gnälla.
(kanske jag skulle göra egen kategori för nånting sådan?)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.