Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1670 ggr
crazydreamer
0

Måste få skriva

Jag måste få skriva och hata lite..

Skickade till min far på msn och skrev att jag hade fått fibromyalgi och han skickade jaha.. då får väl läkarna fixa det då.. svarade han.. och jag sa att dom kan bara ge mig smärtlindring.. jaha skickade han då.. sen var det inget mer med det..

min bror svarade att det är inte mer syn om mig än någon annan..

Allt jag ville ha var en klapp på axeln.. inget mer..

Man tror att familjen ska finnas där och stötta än.. men inte fan finns dom det.. Fy fan..

Detta blev en pissdag..

Jag bara känner att det blir för mycket.. Har astma som jag har haft sen jag var barn, och har hjärtfel som är opererat.. Och nu berättar jag om denna sak för mina närmsta så får jag bara ett JAHA.. urs..

Jag försöker axeptera detta men det är fan inte lätt.. men jag försöker.. Ska till läkaren på onsdag igen.. hoppas jag får något för mitt humör då.. för det växlar på 5 sekunder.. jag vill inte reagera så här.. För 5 år sen så var jag stark och brydde mig inte om "jaha"n.. nu bryter jag ihop av "jaha"n..

förlåt mitt utbrott

Kram

// Nyfiken Jenny

mongu
0

Kramar till dig. Man behöver få skriva av sig.

Förstår att du känner det riktigt illa att dom inte brydde sig mer. Nu vet ju inte jag vad ni har för relation i vanliga  fall.

Vet heller inte va du har för hjälp av läkaren, tänker på mediciner osv.

Känner du dig deppig? Kanske det vore bra för dig med nåt sånt? Dessutom så kan ju många av de antidepp ta bort lite av våra problem.

Var rädd om dig!

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Isaksmatte
0

Precis så reagerade min dåvarande sambo, min mamma och pappa. Jag har längge varit jättebesvikna på derar reaktion. jag fick tvinga dem att läsa en anhörigbroshyr och en patientbroshyr men det gav heller ingen reaktion. jag tror de hamnar i nån slags chock och bara kan ta in det i sin egen takt, sambon kastade jag ut till sut för han förstod verkligen inte att jag i skov var jättesjuk.  Min son vill inte prata om det utan där får jag klart och tydligt säga att i dag har jag en pissdag och du får göra det som behövs hemma. Man blir jätteledsen i perioder och flera av mina sk vänner försvann men de som verkligen ville sätta sig in i och lyssna och finns där när man behöver finns kvar! Man är rädd, arg och ledsen när man fått diagnosen blir orolig för jobb försäkringskassan  ekonomin osv jag råder dig till att gå tillnågon kognitivbeteendeteraeput som kan smärtpatienter så du får stöd någonstans! Tar lång tid både för dig och din släkt att inse hur du har det. var noga med att berätta hur du mår istället för att hålla god min. lägg så mycket energi sommöjligt på dig själv! kram

Zimba
0

Det du skriver känner jag igen från dom första åren jag fått min diagnos. Jag gjorde (som jag skrivit tidigare) att jag letade fram på nätet allt som va läsvärt ang fibro o sen maila jag detta till dom som inte fatta, så dom kunde läsa om sjukdomen i lugn o ro, det funkade kanon. Kanske det skulle va nåt?????

Förstår ¨så väl hur du känner det o det e lika trist varje gång man hör att folk bär sig illa åt el säger dumma saker när man har fibro.

Styrkekramar till dig,

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Zimba
0

PS. Skriva av sig e nyttigt, sen om du gör det offentligt här el hemma o sen slänger det, spelar ingen roll, det e bara så skönt att få det ur sig, o här finns det alltid nån som lyssnar. D,s

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

crazydreamer
0

Tack för era stöttningar. Jag (egoist som jag är) ville höra att det fanns andra som hade det lika dant..

Man tror alltid att det är familjen som ska vara här och stötta. Men så är det inte..

Men jag ska inte klaga.. Jag har en kille som stöttar. men han kan bara krama mig i bland.. Har ju 14 mil till varandra. Sen har jag en mamma som vet precis vad jag går i geonom.. för hon gick igenom samma sak för 20 år sen..

Mamma och jag har pratat mycket.. och vi kom på att vårat är utlöst av en livskris..  Mammas fibro kom efter en jobbig skilsmässa. min fibro kom efter min morfar gick bort.

Är det något som ni kan relatera till???

Kram och tack

// Nyfiken Jenny