Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1153 ggr
crazydreamer
2009-03-11 23:48
0

Nyfiken

jag har funderat på en sak.. Mamma som har fibo.. och jag som ska till läkaren på måndag och troligen har det.. vi är väldigt trötta mycket.. Är ni oxå det???

// Nyfiken Jenny

Zimba
2009-03-12 00:15
0

Hej.

Ja du, trött e inte ens förnamnet på vad man e, det e nog lättare att räkna dom få pigga timmar man har på ett år. Tröttheten e hemsk, får jag inte sova några timmar på em så e jag helt förstörd, så jag kan nog svara för dom allra flesta härinne, vi e ett väldigt tröttsamt gäng, fniss. Gääääsp

Lycka till på Måndag.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

crazydreamer
2009-03-12 00:25
0

ja såna är både mor och jag.. fast jag har så svårt att få ro.. jag var hos henne i dag.. och vi gick upp.. pysslade lite.. käkade sen gick vi och la oss en stund igen.. ler.

Jag brukar säga att jag känner mig 40 år äldre än vad jag är..(är 30)

ja jag hoppas oxå att det går bra på måndag.. Är så trött på läkare som säger att jag är bara lat och att värken sitter i huvudet.,. när jag har ont varje dag.. och knappt klarar av min vardag..

Men men.-.. Det går nog bra.. ska ha med mig mamma. för hon kan förklara hur jag är och sånt.. och hon hjälper mig att komma ihåg.. är ju blyg själv..

// Nyfiken Jenny

Zimba
2009-03-12 00:38
0

Ja det e oxå ett av alla symtom, man e trött som fan men kunna få ro o sova det e oxå ett krux. Själv lyssnar jag på ljudböcker för att få annat att dels tänka på o för att ha nåt att koncentrera mig på o det brukar sluta med att jag somnar ifrån boken.

Bra att du tar med din mamma, det e helt ok om du känner att det e bra för dig o att hon kan förklara mer för läkaren eftersom du skriver att du e lite blyg.

Skriv gärna ner dina frågor o ta med lappen till läkaren, det e så lätt att glömma vad man vill fråga om när man väl e där.

Själv fick jag fibro för 19-20 årsen, minns inte riktigt. Men då va det just det snacket om att man va lat, psykisk sjuk, arbetsskygg etc etc etc. Då fanns det inte ens ett namn på det, kallades för sveda värk o brännkärrings sjukan el nåt liknande, men att dom fortfarande håller på det gamla köret, jag blir vansinnig. Tiderna ändras, forskningen går framåt, ok sakta sakta, men nu finns namnet fibromyalgi o nu vet el åtminstonne många fler känner till att det finns nåt som heter så. Men ändå håller dom på det samma gamla jidder, ursäkta ordvalet men jag blir förbannad.

Kram till er båda.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

crazydreamer
2009-03-12 01:36
0

ja visst finns namnet.. men läkarna vill inte konstatera det.. utan jag har fått panodil.. och kom tillbaka om ett år så får vi se hur det är.. tills jag blev förbannad och sa att jag ville komma till medicinmotagningen.. flr dom kan i alla fall hjälpa mig med tabletter än vad en allmän läkare kan (inte alla menat nu utan dom här) men jag tror redan nu att han är bättre.. jag har varit och tagit massa prover innan.. och det har jag aldrig varit med om innan..  Jag tror på det bästa….

// Nyfiken Jenny

mongu
2009-03-12 09:25
0

# 3 SVBK = Sveda Värk o BrännKärring. Det är betydelsen av den fula förkortningen som kunde stå på journalen förr. Väl synligt. För då visste ju alla som kom i kontakt med denna patient att det var ett sånt fall. Alltså inget att bry sig om?

Nu menar jag inte nåt med det jag skrev. Hoppas ni inte tror att jag tycker det är rätt. Är ju själv drabbad samt att jag jobbat i vården o kämpat för många av dessa patienter.

Nu får jag kämpa för mig själv.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!