Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: behandling-medicin
Läst 1630 ggr
Natali
0

Smärt rehab på måndag

Som en del kanske har läst har jag ju knappt fått träffa en läkare.

Jag fick dock en remiss till smärtrehab. Men det är ju kö. Så ringde i början av veckan och hörde hur långt bort det var. I början/mitten på April. Men de frågade också om jag kunde komma med kort varsel. Japp svarade jag.

Så ringde nyss. Ska få komma in på måndag, en två dagas utredning.

Skrattande

Så roligt tycker jag. Får se vad det ger.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Paddiz
0

Det var ju skönt för dig att få en tidigare tid. Hoppas att utredningen kan hjälpa dig.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

machegirl
0

va härligt. lycka till :-)

Jezzz
0

Säger stort GRATTIS!!! Underbart att du fick en snabb tid!

Smärt-rehab är min räddning, har gett mig så mycket. Så jag hoppas verkligen det går bra!

Lycko-kramar!

/Jezzz

katttokig
0

Lycka till på smärt-rehab :)) Vilken söt katt du har på axeln Skrattande

Jennifersthlm
0

Ja lycka till, hoppas de hittar ngt som hjälper =)

rockygubben
0

Lycka till!Skrattande

Natali
0

Tack så mycket allihopa.

Jag hoppas att det går bra. Det är en utredning på två dagar. Kommer vara rätt så slut både på måndag och tisdag tror jag.

Natali
0

Vad har ni fått för hjlp av smärtrehab? Hur har eran utredning sett ut?

Jag blev utredd i går och avskriven i dag. Det fanns inga andra mediciner de kunde rekkomendera. Inga behandlingar. Det fanns knappt någon egentlig sjukdom i  bemärkelse riktig sjukdom som är fibromyalig. Bara ett tillstånd i kroppen som är föränderligt.

*Suck*

Jezzz
0

Hej.

Min utredning var den typiska fibro-utredningen… kollar smärtan på triggerpunkter, kollar att inget e fel på blodprover. Sen var det så klart för dem att det var fibro…

jag får nu blockader var 3e vecka, äter en medicin mot parkinson (sifrol) för det har visat sig kunna hjälpa… Jag har testat akupunktur, aktiv avslappning, massage, ultraljud, olika mediciner. Fått parafin-bad för händerna (såååå skönt!) Simmade ett tag, blev lite bättre. Har fått en TENS-apparat för att använda på ryggen…

det e mina erfarenheter…

Kram Jezzz

Natali
0

#9 Fick du detta på smärtrehab? Eller blev du skickad någon annan stans?

Jezzz
0

Hej

Jag fick akupunktur, aktiv avslappning, ultraljud o massage på sjukgymnastik i sthlm,  TENS-apparaten från smärt-rehab, och parafinbad på Vårdcentralens arbetsterapi…

Blockader och mediciner får jag på smärt-rehab.

Kram Jezzz