sova på nätterna?
Klockan är 4 på morgonen och jag har än en gång bara sovit ca två timmar på grund av fibrovärken i hela kroppen.
. Tidigare kunde jag sova hur mycket som helst för jag var så slut men de senaste åren vaknar jag efter ett par timmar och ligger och vrider mig eftersom jag har ont. Eller så vaknar jag av att jag rör mig och att det gör ont då, Jag jobbar 75% på skola och orkar inte med varken elever eller andra ordentligt när jag aldrig är riktigt utsövd.
Nån som känner igen sig och har några tips på vad sjutton jag ska göra? innan jag blir galen på riktigt??? Hjälp!
Hej
Jo tyvärr så känner jag igen det. Någon gång har jag använt mig av badkaret. Om man sitter i badkaret medan man kranar i så varmt vatten som möjligt. Det är lättare att börja med karet tomt än att kliva i skåll hett vatten! Sen kan man ligga där tills man känner sig riktig genomvarm. Där efter brukar det gå lättare att somna. Tyvärr så brukar jag få tillbaka all värk plus lite till när jag vaknar men man kan inte få allt.
Detta passar inte alltid utan ibland behöver jag rent av kyla för att kunna lindra smärtan. Han frottehandduk som har legat i frysen brukar bli lagom. Fast personer som jag som har jobbat med elektronik använder kylspray i stället. Detta rekommenderas inte då det är väldigt lätt att få köldskader i huden…
Att skriva av sig här bland andra som exakt vet hur det är brukar också hjälpa för att man skall slippa bli galen.
Nu kommer vissa att protestera! Jag är redan galen! Och det underlättar!

Sova? Ska man det?
Jag har i över 40 år aldrig sovit mer än 4 timmar per gång. Ibland har jag jobbat i 48 timmar, sovit 4 och jobbat 48 igen. Även om kroppen värker och gör ont, så sover jag i dag aldrig mer än 4 timmar.
Lite avundsjuk på dem som får 6 -8 timmars sömn
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag kan bara sova med hjälp av läkemedel tyvärr. Jag äter en låg dos av mianserin som är antidepressiva egentligen men man blir ju dåsig på den så då sover jag gott hela natten utan att bli trött av den dagen efter.

Isaksmatte: Japp inte e du ensam. Fast jag e periodare, antingen sover jag halvt ihjäl mig eller så bara några timmar. Jag går upp o sätter mig vid datorn, för att sen efter 1-2 tim kunna sova igen. Har ju mina ljudböcker utan dom kan jag inte sova. Några direkta råd har jag inte. Äter du sömn tabletter??? Om inte så kanske det hade vart nåt, eller om du äter, så kanske det e dax att byta. Förstår att det helt hysteriskt jobbig att ha det som du har det. 
msp: Att va galen, det hjälper väldigt många ggr, fniss. Det e helt ok.
Inga protester här inte, mera galenskap istället, asg.
Tatsja: Att du e vid liv, blir trött bara jag tänker på det, fniss. Hur klarar man sånt, så läääänge???? 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
Zimba. Så har jag jobbat i över 25 år och skött hem och familj. Tre jobb, nästan aldrig ledig. Inte ens jul eller nyår.
Nu sover jag jättedåligt fortfarande. Kroppen är van vid att inte sova.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?