Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1099 ggr
Zimba
0

OT: God Morgon 8 Mars - 09

Söndag redan, helgerna rusar iväg som vanligt.

E som vanligt vaken, men en kompis har vart här o vi har käkat pizza, snackat skit o flabbat en massa. Men ska snart försöka komma i säng.

Hoppas att vi alla får en bra Söndag.

Zimba vill ha en riktigt låååång sovmorgon.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

linasvovvar
0

Ingen godmorgon här och inte natt för den delen heller, vill så gärna sova, men det går inte, är helt slut =0(

Vet inte vad jag ska ta mig till, blir galen……har försökt sova i över tre timmar nu, men gav upp för ett tag sedan. Men jag vill inte förstöra söndagen…..får försöka en gång till………..

Paddiz
0

Tror minsann att vi har haft en skenande elefanthord som sprungit över sängen inatt. Jag vaknade strax före åtta och kände mig väldigt mörbultad.

Gick till sängs runt halv tolv inatt - dottern var på en spelning här i Klippan och jag ville inte sova förrän hon kommit hem men halv tolv orkade jag inte längre och somnade. Gubben fick sitta uppe och vänta på henne.

Idag ska vi på Årsmöte med vår kattklubb. Vi slipper köra iväg då årsmötet sker här i Klippan. Tror absolut inte jag hade orkat sitta i en bil en längre sträcka.

Ha en skön söndag.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Rita-S
0

God eftermiddag.

Jewell är dårlig i magen, jag har ingen aning varför. Hon har bajsat 2 gonger inne, diarre, och har kräktes en gong. Gult skum och nåt slemliknande gegga. Hon är annars pigg och glad fast lite klängig och kald på nosen, värkar inte ha feber eller nåt, men tydligen har hon fått i sig nånting hennes mage inte tyckte om.
Kan va nåt i snön? Hon gick och slickade på snön på vägen en plats, gnagade med framtänderna, kan va nåt där som magen reagerade på? Vi får se. Vi får bara gå ut med henne ofta, inga godis eller nåt annat i dag, enbart vanlig torrfoder och vatten nu. Sen får vi se hur det är i morgon.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

linasvovvar
0

#3 Rita det kan vara snön som gör henne dålig, det blir för kallt för magen om hon äter för mycket snö. Jag rekomenderar inget trorrfoder heller, bara lite ris och nötfärs som kokats.

Hoppas hon blir bra snart

Zimba
0

Ja det kan finnas en massa skit i snö, speciellt om den e nära en väg, bilar släpper ifrån sig en massa. Gör som Lina skriver ge henne ris el nån pasta men va noga med att ge henne vatten.

Min vovve älskar att käka snö, han mumsar isig som bara den, fast nu har vi ingen. Det e likadant med vattenpölar, han ska dricka men han får inte med tanke på ex glykol som hamnat i dom.

Usch det e såå jobbigt när ens djur inte mår bra.

Krya på dig Jewell.

//Baloo forever

linasvovvar
0

Pust, har marktjäns här hemma, fixar just nu middag. Gubben och grannen är så flitiga, dom river vårat uterum i detta busväder. Allt för att kunna bygga så snabbt som möjligt

Ikväll blir det Beck…..som vanligt på söndagar, brukar flytta upp till tv i sovrummet vid nyheterna och ser aldrig klart filmen =0)

Anna-Klara
0

hm..ännu ett bevis på att man aldrig är nöjd - det snöar som skrället ute och jag vill inte ha snö :(

Zimba
0

Anna-Klara: Jag ställer upp o tar emot snön, helt gratis. Kan ta varenda snökorn, alltihopa.Oskyldig

//Baloo forever

Anna-Klara
0

Inga problem zimba, bara komma hit o skotta *fniss*

Rita-S
0

Gissa väm som när till glömde att det var kvinnodagen i går! :O gubben kom på det när han kikade nyheterna, och kom och grattade mig. haha hadde glömt själv vet jag :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida