Tips: Liniment
Äta massa piller mot led-, muskel- och annan "diffus" värk kan bli jobbigt för magen. Jag brukar smörja in mig från top till tå i liniment. Oftast Ormsalva som jag köper på Hälsokosten. Den är dryg och oparfymerad och JÄTTEBRA!
Sedan stretchar jag även regelbundet och då släpper ganska mycket av spänningar och värk, men innan jag stretchar mjukar jag upp kroppen med en varm dusch eller ett bad. (Fast jag duschar inte bort linimentet utan det har jag på en hel dag.)
Tips till er är alltså: prova liniment!
Tack för tipset, men jag kan inte använda ormsalva och inte heller Orudis gel som ska vara bra.
Däremot finns det en Aloe Vera Heatlotion som jag använder och är jätteskön. Läs mer om den här
Jag brukar göra detsamma med massagelinement som jag fått köpa hos en massör. ca 179 kr och till det räcker i ca 6 månader. Men just nu har jag en SPA creme för trötta ben från Yves Rocher funkar lika bra.
Varför inte Lullan1?
#3 Jag är känslig mot verksamma ämnen i vissa mediciner, slutar att andas helt enkelt. Det är något som slår ut den automatiska andningen, så jag måste andas "själv". De mediciner jag inte tål är just såna mot ledvärk och inflammationer och avsvällande typ Rinexin och nässpray funkar inte heller…. :-( Jag får klara mig på alvedon.
Har varit och pratat med min läkare om det och han sa inte så mycket, det kan bli så… Självklart undviker jag då (nästan) alla mediciner, har blivit lite rädd för jag vet ju inte när jag tar en ny sort om jag tål den eller inte, det märks ju först efter en stund….
vad jobbigt

Lullan1: Men fy vad jobbigt! Inte kul att testa nåt nytt då inte…
Ormsalva är billigare på Apoteket…