Klagomuren 2
Jag tar mej friheten att göra en del två av klagomuren. =)
Jag vill egentligen sätta mej och översätt min hemsida till engelska. Men det känns jobbigt, och så förvinner ju tiden så snabbt när jag sätter mej.
Men det jag vill klaga på idag:
-PENGAR. Varför behöver vi egetnligen ha detta onda. Ok om man får nog för att betala alla räkningar. Men nu är det samma magknip när räkningarna skall betalas. =(
(Om ni inte vill ha en klagomur del två så får ni ju ta bort detta inlägg så klart…).
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Tycker det var en bra ide med nr2, den första var så lång. Jag vill klaga på vädret, grått, grått grått, trist, trist
Vill ha sol och värme, allt prat om klimatförändringar, kan det inte komma hit nu med sol.
Jag vill klaga på influensan som slagit klorna i sambon och lillskruttan, de är helt däckade. Är väl bara att vänta på att man själv ligger där influensa borrrrrrrrrrrrrrt.

måste bara få klaga lite. blä på detta skov jag är i nu.. orkar inget. hemmet ser ut som..f*n. sambon jobbar hela dagarna o sedan iväg på träning. så de mesta ligger på mig om nått ska bli gjort. JAG ORKAR inte. är så sjukt trött på tillvaron just nu..
Va härligt att få klaga på vad man vill, annars drar jag mig för att beklaga mig och min sjukdom/sjukdomar. Men detta minst sagt omväxlande väder blir jag tokig på, fibron blir sju resor värre när det är sån´t här skruttväder. Inte går det att gå ut och gå heller då det är svinhalt på vägarna (bor på landet). Värken, tröttheten, håglösheten, sömnlösheten. Kan inte blir så mycket värre nu………….

kajsa-kavat: Men visst e det, här kan du gnälla av dig hur mycket du orkar, alltid nån som lyssnar o förstår samt att INGEN tycker man e besvärlig, vi sitter ju i samma skuta här.
Sen får man goda råd o kramar o allt annat som kan både lindra o pigga upp en om så bara för stunden, men dom stunderna e guld värda.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Idag vill jag klaga på att min sovmorgon försvann…..folk har tydligen svårt att va tysta här hemma när jag för en gångs skull kunde sova till en bit efter 8 sååå måste man väsnas som f a n och man hör inte att katten sitter och SKRIKER och vill ut ….näää då äter man frukost i godan ro. Usch känns som mitt humör inte är på topp idag !
Klaga på mina tofflor. Köpte 2 par i somras och hälarna går sönder på tofflorna. 
Tur jag har mjuka träskor. Inget skönt när det hårda på tofflorna kommer fram.
Har inte råd med nya nu heller. Får vänta till nästa pension
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Varför har inte dagen minst 48 timmar? Det vill jag klaga på!
Ja det tycker jag med är värd att klaga på!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag måste få klaga igen. =( Har just betalat räkningarna. Vi har hamnat i en tråkigt sits och måste skjuta upp räknigar. Så vi ligger på ett minus på ett par tusen varje månad….
Deppad nu!
Å vilken tråkig sits Natali :( Den där karusellen hadde vi hemma i norge, värkligne en mardröm att uppleva det.. :(
Du är inte ensam Natali. Det fick jag också. Känns som ett cykelhjul som aldrig tar slut. De viktigaste först. Tak över huvudet och el, telefon, försäkringar, sen blir det att bolla.
Väl mött, Tatsja

Nu är det klagodags.
Maken är uppsagd, så from 1 mars har vi det ännu knaprare. Så det mesta känns tungt nu. Allting syns i blått nu.
Vi får ju inte ens något bostadsbidrag för vi får för mycket pengar! Förstår inte hur man ska få råd att leva i sverige längre. Kanske är dags att flytta till california nu. Där kan maken få bra betalt jobb i alla fall.
osså är det så fruktansvärt kallt här! minus 17 grader. Jobbigt är det!
ajdå det lät inget vidare :S
Vad jobbar/jobbade han med?

#13. gud så tråkigt natali.
måste bara passa på att klaga lite.! kroppen känns verkligen inte bra.. jag som hade hoppats på att få börja medecineringen förra veckan.. men icke. journalen är fortf inte skickad.. om jag har tur så får jag börja nästa vecka. just nu har jag inte ens en tablett att ta till natten. så de blir sömnlöst.. o massa värk. suck! kan de inte vända snart.. behöver vår o värme.
Ekonomiskt tips!
Ta alla räkningar du betalat in under 2008 dela med 12 mån lägg på 100/mån för ökningar.
Nu har du en förmodad summa.
Öppna ett personkonto som bara är till räkningarna.(man kan ha flera personkonton)
För in summan varje månad.
Ibland blir det över på kontot men man får inte röra de pengana för de ska täcka upp när de saknas.
De värsta är hur man startar, egentligen ska man föra in dubbelt första månaden, men vem har råd med det? (sparpengar??)
Systemet funkar i alla fall och man har samma summa som försvinner från kontot varje månad. Man sliper bergochdalbana i ekonomin.
Kanske lättare sagt än gjort.

Idag vill jag klaga, Baloo är blockhalt, han stödjer inte på ena fram, stackars lille plutten, hoppas på att det bara är en sträckning !

Puss på dig Baloo, du MÅSTE bli bra.
Zimba lessen 
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Idag måste jag klaaaaga. Har så ont i mitt ryggslut. Sambon har masserat försiktigt som faktiskt brukar hjälpa lite men inget hjälper nåt idag. Sitter med värmedyna och en kopp te och känner för att gråta en skvätt. Det tokiga är att jag visste att jag skulle få ont redan för tre dagar sedan. Ja det var då jag fick för mig att sätta upp en massa spånskivor mina elever målat på i skolan. Vi har en vaktmästare på vårt jobb som inte kan lyfta, kan inte köra och göra inköp eller leveranser, kan inte fylla på med material, skruva i en lampa, byta batteri i ett väggur… ja listan är lång. Varför jobba som vaktmästare då! Morr. Så dessa målningar har legat i ett år. Ja jag kände att det räckte. Men arbetet var tungt. Ska se om gråta hjälper nu tror jag.
Klagar på min sorg. Varför ska samvetet lägga sig som en tagg. Även om jag innerst inne vet att jag gjort allt jag kunnat för min kära vän, så sitter taggen där. Hade hon levt om jag inte fått bort henne från denna karl?
Usch och tvi för vissa personer
Väl mött, Tatsja
#20 förmodligen hadde det bara varit uppskjuten, hon hadde nog lämnat honom förr eller senare.. det samma hadde hänt då eller kanske värre saker med…
Det är inte ditt fel. Du gjorde det en god vän skal göra, forsökte hjälpa en vän. Inte ditt fel att karlen är en knäppskalle som gjorde som han gjorde. Och om hon hadde levd några år till med denna karl.. vilket liv hadde hon haft? Nej, det är inte alls ditt fel Tatsja, värkligen inte, bär inte skulden för honom, det är han INTE ALLS VÂRD! Skulden är hans att bära….
#rita Innerst inne vet jag allt det, men taggen sitter där. Tror det är för att jag saknar henne så enormt.
Väl mött, Tatsja
#22 självklart vet du, och självklart saknar du henne. Det är en mänsklig reaktion att undra "gjorde jag fel" när det värst tänkliga händer.. Kram på dig!

Idag vill jag klaga på egoungar som inte ens försöker va tysta när man vaknar, kör igång tv på högstvoltym och springer upp och ner i trappan, inte släpper ut hundarna som nu också vi detta laget har vaknat. DEtta va kl 6 i morse och jag är ff på dåligt humör. Behöver lite mer än 4 timmars sömn……..)(/)(&/%¤%b Ungar
Tack Rita. Ska skriva av mig om henne. Kan lägga ut en artikel här om vår gemenskap och kamp. Men med ett alias för henne. Det hon valde själv.
#24 Detta känner jag igen. Har en grannes ungar som för en massa liv. Sen har de mage att klaga att vi skottade klockan halv 10 en lördagsmorgon.
Banka i väggen, det gör jag. Eller son sonen gör, han vänder högtalarna mot väggen och kör hårdrock. Lovar det blir tyst.
Väl mött, Tatsja

Idag vill jag klaga på att det är kallt ute och att jag måste gå ut i kylan. Jag vill oxå klaga på min värk och min migrän.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Tredje dagen jag vaknar med migränliknade huvudvärk. Soveit 2 timmar inatt.
Väl mött, Tatsja