OT: Kattutställning i Danmark
Godkväll
Tog mig friheten att starta denna tråd istället för att skriva i gårdagens godmorgon-tråd.
Nyss hemkomna från Herlev i Danmark. En lång och jobbig utställningsdag då värken verkligen gjorde sig påmind. Dock har den ändå varit trevlig då vi träffat många gamla vänner och lärt känna många nya.
Det gick bra för våra katter
Miracle fick sitt certifikat men sedan blev det inte mer då domaren tyckte att hon var för ung. Helt ok vi är nöjda ändå.
Lillegutt hade en annan domare än Miracle och fick sitt certifikat och domaren tyckte att han var den mest underbara katt som hon hade sett. Han var perfekt i precis allt. Hon nominerade honom och i panel fick han en röst av tre.
Som veteran (katter som är 6-10 år) hade Lillegutt en annan domare än i första bedömningen och hon tyckte att han var i superkondition men när hon skulle välja ut den bästa av fem så blev han trea då han var hade dålig pälskondition. Vi konstaterade att på ca tre minuter så fick han en sämre päls. För övrigt var det denna domare som röstade på honom i panel.
Deliza hade samma domare som Lillegutt hade i vanlig klass och hon tappade hakan när hon såg henne. Hon sa till publiken att det var den mest underbara katt som hon hade sett och hon var bättre än föregående katt (Lillegutt). Deliza var själv i nominering men domaren nominerade henne ändå då hon ansåg att hon verkligen var en toppkatt. I panel fick Deliza två röster och blev således Best In Show kastrat hona.
Snacka om att vi är nöjda.
Ska se om det blev några bra bilder men gör det imorgon då sängen kallar.
Sov gott alla vänner.
Kram Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Grattis grattis. Japp bilder vill vi ha.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Jättestort Grattis till de fina resultaten.
Kram Sylvia

OHHH va kul, tack för att du delar med dig ! Härligt med sånna fina resultat. Ser fram i mot foto !!
Grattis :D
BILD! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

TACK för era gratulationer. Det var en härlig känsla med tanke på att vi absolut inte trodde att det skulle bli två nomineringar och ett BIS.
Här kommer bilder på katterna.
Först ut är från vår egen uppfödning S*Quinoa's BlueTortie'nWhite Miracle.

Åhhh vilka vackra katter !!

# 5-6-7 Som vanligt så är de så superläckert preparerade.
Men guuuud så Miracle har vuxit sedan jag såg henne i Kristianstad.Så fin hon är./Sylvia

Grattis. Vet hur roligt det är att få ett BIS på en egenuppfödd katt. Det smäller lixsom högre än något annat! Eller tog jag fel nu? Hur som helst är det ju roligt att få ett BIS, det blir inte varje gång.
(Fast veteran är väl från 7-10 år? eller är det annorlunda i danmark?)
Jag vill också ställa ut i andra länder än norge. Skulle vara intressant att se på skillanderna. Har förstått att det är mycket mera annorlunda i tex England.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

linasvovvar: TACK - roligt att du tycker dom är vackra.
ophelia: TACK för dina ord om vår preparering. Ja, Miracle har växt och blivit en stor tjej - hon fyller 1 år den 30 mars. Domaren tyckte att det var härligt att se en sådan stor och kraftig tjej och då i den åldern. Det går inte att tro att hon var död när hon föddes.
Natali: TACK. Precis som du skriver så smäller det högre när det är en egenuppfödd katt - som Deliza är. Visst hade det varit roligt om pappa Lillegutt hade blivit BIS men det var bättre att det var en S*Quinoa's-katt som tog ett BIS.
När det gäller veteran så är det mellan 6 och 10 år i Danmark. Lillegutt fyllde 6 år den 24 februari och var den yngsta av veteranerna.
Det är skönt att slippa åka till Norge - nu menar jag absolut inte att vi inte vill åka till Norge för det är ett trevligt land - det är väldigt långt + att det blir dyrare. Att ställa i Danmark är som att ställa i Sverige - förutom att Racekatten fortfarande har BIS/BOX. Klubbarna har utställning två-tre gånger om året och är jätteduktiga på att arrangera en utställning och då går det kanonsmidigt och snabbt.
/Yvette

#11 Ja där ser man att det kan skilja från land till land.
Jag har ju då mycket närmare till Norge. =) Bara drygt 24 mil, om jag inte minns fel. Det vara bara 19 mil innan jag flyttade. Danmark är låååångt bort. Men Finland är ganska nära dock.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.