Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 1297 ggr
Zimba
0

Skit läskigt!!!!

Jag va med om nåt jävligt läskigt o skrämmande förrut ikväll, hade just klivit ur duschen, virade runt badlakanet, tar handduken som ska va till håret, men stod med den i handen o fatta inte vad jag skulle göra med den, det tog flera minuter innan jag kom på det. Fan va otrevligt det va. Det va helt borta, jag fattade verkligen ingenting.

Visst e jag virrig men detta va inte vanlig virrighet, har ju haft en tia för några årsen o blev  rädd nu, för det vill jag aldrig ha tebax igen.

Nån som har nån förklaring så vore jag väldigt tacksam.

Zimba e en smula skärrad nu

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

AnneN
0

Kanske en dum fråga men vad betyder "har ju haft en tia"?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zimba
0

Inte alls en dum fråga, det finns massor av folk som inte vet vad det e.

Lägger in en länk ang tia-attack.

http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?ArticleID=3120

//Baloo forever

AnneN
0

#2 tack för länken, alltid intressant att få lära sig något nytt som dessutom kan vara viktigt att veta.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Zimba
0

Vill tillägga att det enda men jag fått av detta e att minnet inte har kommit tillbaka helt o det e tveksamt om det nånsin kommer tebax. Men det va det värsta jag vart med om, nästan.

Kunde inte för mitt liv komma ihåg att gå ut med vovven, vännerna fick ringa mig o säga till om det, inget va självklart, vanliga saker som att vovven o katterna skulle ha mat o vatten, sånt upptäckte jag när jag kom ut i köket, siffror va helt försvunna, kunde inte mitt personnummer på flera månader ej heller köra bil. etc etc etc etc. E livrädd för att drabbas igen. Det va så jävla läskigt att inte komma ihåg de mest enkla saker.

//Baloo forever

Hopi
0

Men fy vad otäckt!!! Både med tian och att du blev så förvirrad efter duschen! Förstår att du blev skärrad! Vem skulle inte bli det???? Kram på dig vännen! Hoppas att det bara var nåt tillfälligt!

mongu
0

Har du varit till läkare efter denna förvirringen efter duschen? Det kanske är så att du bör kolla upp blodtryck osv.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Zimba
0

Skäms Nä det har jag inte, e inte den som springer ner dörrarna, utan tror att allt går över. Blodtrycket e helt ok, det va inte jättelänge sen jag kolla det.

Men har vart väldig stressad o sovit för lite denna veckan, kanske att det har med saken att göra, men det va jävligt otäckt.

Zimba LOVAR att uppsöka läkare om det skulle bli nåt mer sånt här.

Ska ta det så lungt det går i helgen o försöka sova massor.

//Baloo forever

Anna-Klara
0

Sippan Zimba, jag tycker, i och med att du haft TIA att du skall ta kontakt med läkare omedelbums!

mongu
0

Zimba med de symtomen och då du haft en TIA-attack så SKA du söka om du får såna här symtom.

Alltid bättre att söka en gång för mycket än en gång för lite. Tror inte att nån anser att du springer där i onödan.

Nästa gång kan ju tyvärr va allvarligare än TIA.

Var rädd om dig!

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Zimba
0

Jag vet, jag vet. Men jag e bara på det viset att det finns andra som behöver läkaren bättre än jag Skäms sen tror jag att allting går över av sig själv oxå, e helt hopplös med detta. Men som sagt jag lovar att gå om det blir nåt, looooovar.

//Baloo forever

mongu
0

Bra Zimba, jag menar bara välGlad Du måste va rädd om dig.

Kram

Mongu

Ha en bra dag! Mongu.