Smärtrehab påbörjat
Japp tänkte kika in och berätta att jag nu har varit inne för utvärdering på smärtrehab. Och de har konstatera att jag ska börja där. Dock vet jag inte när, då det de vill jag ska börja på inte startats upp än. Men någon gång under 2009 hoppas de få igång en mer lugn behandling där i alla fall.
Jag är så pass dålig att jag inte kan vara där fyra dagar i veckan, så de väntar tills de startar en långtids behandling för sådan som mig. För jag är inte direkt ensam om att vara så här dålig. Tyvärr, hemskt egentligen att fler måste må på detta sätt. Fast det vet vi ju här inne om redan.
Kan säga att det mesta av utvärderingen var riktigt bra, bara en som jag helt klart inte tålde. Hon var en fullblods idiot utan att överdriva. Sedan vad det egentligen kommer att hjälpa det får vi se. Men jag lever på hoppet så länge jag kan. Är beredd att hugga på allt som kan ge mig åtminstone lindring i vardagen.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Grattis till att ha kommit så långt, förhoppningsvis får du mer hjälp där, jag vill också gärna komma till smärtrehab men har en läkare (som jag förövrigt aldrig träffar) som tycker att vi ska se tiden an…Vilken tid?! undrar jag då, eftersom ordet kronisk inte längre finns i försäkringskassans ordförråd och alla som inte har sjukersättning blir "friska" 2010 behöver vi all hjälp vi kan få eller hur !
Har faktiskt fått rådet från sjukhusrådgivningen att skriva en egenremiss, borde kanske göra det..
Lycka till, hoppas du får ett gott resultat !

Hoppas att du kan få hjälp genom smärtrehab när det väl sätter igång.
Jag ska börja på smärtrehab till hösten 2009 men först måste jag gå på Basal kroppskännedom för att lära mig se positivt på Fibromyalgin. Handläggaren på FK sa att man inte har någon nytta av smärtrehab om man inte gått på BK.
Jag ska gå fem dagar i veckan i tre veckor - från 08.00 - 14.00 och jag fasar för det då jag måste åka hemifrån 06.00 och är inte hemma igen förrän 16.00. Det är långa och tuffa dagar men det är itne FKs problem.
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

#1: Ja inte är det lätt att få hjälp idag inte. konstigt nog så måste man ha orken att slåss för att få hjälp. Vilket jag tycker är riktigt hemskt. Hoppas verkligen du kan få igenom en remiss.
#2: Ja jag hoppas mycket på hjälp. Men det som de tänker utsätta dig för låter inte speciellt smart. Jag menar du är sjukskriven av en anledning, och så ska du palla med heldagar ändå. Låter helt rubbat i mina öron.
Hoppas det ordnar sig för dig ändå.
Audiatur et altera pars

#3 Det är väl bara att bita ihop och tänka positivt. Enligt FK hjälper det absolut inte att vara negativ när man har Fibromyalgi. Om jag inte gör som FK säger så drar de min sjukersättning.
Det låter skitbra att de tänker på dig som patient och att du kan få gå när de startar en lugn grupp. Hoppas verkligen att du slipper att ha med fullblodsidioten att göra. Synd att man inte kan sätta människor på blacklist i det verkliga livet =O)
/Yvette
Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever
Hejsan! är det någon som vet hur FK tänker när man har både fibro, ibs, kronisk trötthetssyndrom och är säng/ soffbunden för det mesta och inte klarar/ är för sjuk för att jobba och för sjuk för att ta sig till smärtrehab och basal kroppskännedom mm. Är inte denna sjukdom klassad som sjukdom om man inte kan jobba pga av svåra handikapp som denna sjukdom ger vad gör då Fk åt detta? själv skulle jag behövt en personlig assistent men det går ju inte när man inte är rullstolsbunden och själv så skulle jag behöva någon som hjälper till med att handla och städa och själv skulle jag behövt att någon kom hem till mig och gav mig massage för att lindra för stunden, vad görs åt vi som absolut inte kan jobba menar dom att detta inte är några sjukdomar ( i såna fall vet dom inte vad detta är och dom vet inte heller hur handikappande detta kan bli för en del) vem ger information till FK och regeringen om dessa sjukdomar, för det verkar som att signalerna inte går fram och det verkar som att ingen överhuvudtaget bryr sig? finns det någon som vet hur Fk tänker i detta?
PS: kram till er alla

#4: De insåg nog hur illa det var då de satt utvärderingsbesöken två dagar i rad och jag inte klarade av att åka dag två, jag tog mig ingenstans då jag var för dålig. Så då fick de tänka om en del.
#5: Tror ingen vet hur Fk tänker. Åtminstone inte jag. Men jag har faktiskt väldigt bra folk på försäkringskassan. Jag vänder mig dit när jag vill ha hjälp att trycka på min läkare så att det händet något. Fast nu är det två månader sedan jag ville ha ett möte med försäkringskassan för att jag ville de ska hjälpa mig att trycka på lite, men inget möte än. Men det kommer väl det med. Ska ringa dem igen i veckan i alla fall. Så får jag se vad som händer.
Men det är nog rätt klart att de på försäkringskassan inte har den blekaste aning om hur det är att leva med den här smärtan med tanke på hur många som tvingas göra saker som de inte klarar av för att göra dem nöjda. Men jag har i alla fall en Fk som bryr sig. Utan dem hade jag inte fått komma till smärtrehab heller.
Audiatur et altera pars
Tack för att du ville svara
kram

#7: Inga problem, även om mitt svar säkerligen inte var till så mycket hjälp för dig :-)
Kramar tillbaka
Audiatur et altera pars