Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: fibromyalgi
Läst 1424 ggr
Catarinas
0

Snart arbetsprövning/jobbigt

I maj är det dax att arbetspröva sig upp till 75% och sedan heltid i nov så är planen i alla fall. Ingenting har förändrat sig sen jag blev sjukskriven i jan 2007 jag har tvärtom blivit sjukare. Är väldigt orolig för att öka min tid för jag klarar knapp 50%. Är det någon annan som har erfarenhet av det här och hur har det gått för er, är det någon som blivit frisk hux flux och kan jobba heltid? Hur gör man sover man på jobbet eller har man spikmattan i skrivbordstolen och tens apparaten påkopplad?

Kravet från arbetsgivaren känns också "vi behöver en heltid på denna tjänsten" Jag vill vara frisk och jobba heltid så att jag får vara ifred men hur gör man när man inte kan? När orken inte räcker till. Är det meningen att man ska gå på starka tabletter för att klara jobbet? (som om det hjälper)

Paddiz
0

Jag lider verkligen med dig och jag hoppas att du kan få en bra lösning på ditt problem.

Jag har inte börjat arbetspröva men från och med den 1 oktober 2010 är jag enligt försäkringskassan helt frisk och ska då börja jobba heltid.

Jag har precis som du blivit sämre men det lyssnar inte FK på för de har bestämt att jag blir helt frisk om jag går på smärtrehab och Basal kroppskännedom.

När jag frågar vem som vill anställa mig så får jag svaret att det är väl klart att jag inte kan få ett jobb med den inställningen. De vill att jag ska gå till en psykolog så att jag kan lära mig att tänka positivt. När jag sitter framför en arbetsgivare och denne frågar varför jag inte jobbat på x-antal år så ska jag säga att min frånvaro från arbetslivet kan bli något positivt för företaget.

Handläggaren från FK sa oxå att eftersom jag blir frisk den 1 oktober 2010 så är jag inte deras problem längre.

Snacka om att man blir lycklig.

/Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Catarinas
0

Phu man blir så trött…Jag har inte haft några problem med F-kassan ännu men de kommer väl. Som tur är har jag ett kommunalt jobb så dom sparkar nog inte ut mig i första taget.

Jag blir också frisk om jag tränar tränar och tränar men om man ska jobba mer kan man inte hinna träna då blir man ju sjuk igen eftersom man blev frisk från fibron av att träna eller? snurrigt!

"Man måste vara frisk för att ha styrkan att vara sjuk"

Paddiz
0

Håller med helt och hållet på att "Man måste vara frisk för att vara sjuk".

Jag håller tummarna för att de lyssnar på dig och att allt löser sig för dig.

Kram Yvette

TjockaBerta
0

# 1

Vem ska man ringa till på FK för att bli frisk den 1 oktober 2010?

Garanterar de det? Det låter fantastiskt! Det vill jag också bli.

Obestämd

>>>Malum domesticum<<<

Catarinas
0

Ja tycker f-kassan är sååå bra för de kan bestämma vem som är sjuk och vem som är frisk. De är "gud"

Paddiz
0

TjockaBerta: Du kan väl ta kontakt med din handläggare på FK.

Min handläggare på FK sa att det är regeringen som har bestämt att det ska sättas ett datum då personer med begränsad sjukersättning ska vara friska. Jag frågade henne om varför de inte satt ett datum tidigare då jag inte vill ha Fibromyalgi och fick då svaret att det är denna regering som bestämt det för Socialdemokraterna inte kunde komma på något sådant.

Kanske är inte denna regering så tokig i alla fall (ironiskt).

/Yvette

TjockaBerta
0

Jag ska genast skriva till regeringen och begära dispens så jag blir frisk redan i år!

>>>Malum domesticum<<<