Ekorrhjul
Ja det är vad jag har hamnat i men nu ser det ut som mitt hjul ska stanna Jag har varit på 8 stora utredningar och ett antal arbetsprov på olika jobb Jag har ju en läkare som inte vill höra talas om att man har fibro vet inte vad det innebär frågade varför jag inte kunde sova på natten ???Man undrar….Ville få utskrivet Tramadol som jag vet lindrar lite men blankt nej.Sen ett intyg till fortsatt sjukersättning Nej hon anser att jag ska klara av att jobba 50 % Jag har ju inte några bekymmer med FK nej Jag har problem med läkaren Men nu ska jag till en annan i slutet på veckan Jag har inte bara Fbro sen snart 30 år …Arbetsskador i nacke axlar handleder.en Wiplasch efter en trafikolycka….Och Morbus Dercum ….Diabetes……Högt Blodtryck ….Och måste kämpa med min vikt (minsta problemet) Paniksyndrom Men jag får se om jag får igenom så jag kan få 75% Sjukersättning Sp kanske jag kan ta upp mitt gamla jobb att köra Taxi lite då och då så min ekonomi går ihop men jag tycker ju att om jag anser att jag klarar mej på den utbetalning jag har så ska ju ingen tvinga mej till något jag inte orkar Ingen av oss med Fibro eller andra sjukdommar går väl hemma för det är kul Nej vi hade helst av velat jobba .Ingen kan väl påstå att det är någon som går hemma för den svältlönen vi får.När man har haft löner på det tre dubbla?I bland känner man sig utrotningshotad.Hade man fått rätt behandling redan för 30 år sen så hade min situation kanske sett annorlunda ut.Har nog provat det mesta inom olika yrken.Jag har varit i Spenshult…Tranås…Rms i Simrishamn.. Pila i Kristianstad mm….Och hela tiden skriver dom att jag kanske ska kunna jobba 50% inom 1 till 2 år och nu sist efter Pila så skulle det hända något inom 12 mån.Det har gått 14 mån nu Min tidsbegränsade sjukersättning på 50 % gick ut i jan 2009 HAr 50 % fast Sjukersättning som tur är Ja man är för sjuk för att arbeta och för Frisk för att vara sjuk Det gäller att vara stark…..

Fy så trist och tröstlöst. Kan du inte byta läkare. Den du gått hos verkar ju inte vara så kunnig i sitt jobb.
Du kan väl inte köra taxi heller! Tänk på alla väskor och rullstolar mm som du måste lyfta. Var rädd om dig.
>>>Malum domesticum<<<
Jo jag ska ha en annan läkare I så fall är det bara affärsresor jag kör men det är mest för att jag vill vara ifred så är det bättre o ha 25 % öppet Men visst är det tröstlöst att hålla på så här.
Man måste vara frisk för att orka vara sjuk!
har nu i 11 dagar bott i min pyamas och det har gått 14 dagar sen jag dushade, är så trött och har så ont, dessa sjukdomar för mig är riktigt handikappande och med en sån förlamande trötthet som inte går att beskriva och så är jag även medicin-allergiker så det finns inget att få för sina smärtor. har diagnoserna fibromyalgi, ibs, kronisk trötthetssyndrom. Har ovanpå dessa sjukdomar sjögrens symtom (inte syndrom ) men det är precis lika besvärligt med symtomen, har också posttraumatiskt stress syndrom, och har också fått en broskskada i ena knät som blivit op 2ggr och som inte blir bra har även där kronisk smärta i knät och jag kan inte gå normalt med detta knä har nu då ett ben men ett ben som inte fungerar som det ska, har även problem i från ryggen med värk och låsningar har brutit ett revben för ett antal år sen när jag var ute och gick troligtvis var det en kraftig kotförskjutning? tyvärr så när man har fått dom diagnoserna som jag har så får man kalla handen överallt inom sjukvården ingen bryr sig eller orkar med mig har jag märkt, sjukvården tycker troligtvis att det är normalt med skador även vid fibro ,det är så jag tolkar det eftersom dom struntar i det ,och man blir orolig och undrar hur den här forskningen funkar får man skador vid fibro eller måste verkligen ögonen vara så torra för att få diagnosen syndrom på sjögrens i stället för symtom, dom här sjukdomarna skapar även ångest man vet inte längre vad man ska tro och jag har också märkt att när jag försöker att ta en promenad och den kanske har blivit för lång då funkar inte musklerna som dom ska följden för mig blir svullnad på låret och det känns som att muskeln blir lealös och jag får släpa med mig benet hem märker också att det har dykt upp många båmärken på just det område som blir svullet, har också vid promenad fått jag antar att det är muskelbristnigar det känns som att det brister i ljumsken och resultatet blir att det går inte att fortsätta gå, vågar inte att gå ut utan telefon med mig i dag måste ringa efter hjälp när såna här saker händer när jag är ute, jag önskar inte min ovän dessa sjukdomar men jag önskar att försäkringskassan och läkare och politiker får prova på hur det är att ha dessa sjukdomar, då hade det blivit en helt annan hjälp att få och det borde dessutom vara så att det skulle finnas en avd på varje sjukhus där vi kan få vända oss när vi behöver extra hjälp för jag har även märkt att en del läk inte kollar upp en när man söker för någon annan åkomma, det verkar/ känns som att dom står handfallna och att dom tror att man inte ens en gång kan få en hjärtinfarkt när man har dessa diagnoser man får höra hela tiden att det är din fibro mm som spökar, jag är så förtvivlat ledssen och orolig att sjukvården kommer att missa om jag tex skulle få canser eller en hjärtinfarkt pga att dom inte bryr sig om mig och tror att allt är tex fibro- oj då hon hade canser och vi som trodde det var fibro kommer det att stå så i min sjournal? man undrar vad är samhället på väg och jag önskar att solidaritet blir avdragsgillt, man är inte frisk när man har dessa diagnoser det behövs ett bra stöd och mycket hjälp när man har dessa sjukdomar och tyvärr så finns ingen sån hjälp och det är mycket svårt att har råd med alternativa-beh som tex massage, kiropraktor,magnet-beh,spa liknande-beh eller en personlig assistent mm är en vandrande rörelsehindrad person och även en sängbunden/soffbunden person och jag håller med att man måste vara frisk för att orka vara sjuk, och jag har haft lite olika läkare ute på vårdcentralerna och än så länge finns ingen som jag har funnit som bryr sig, jag tycker att detta är diskriminering av sjuka som redan ligger
Godmorgon! kände mig så nere i går, i dag ska jag till en psykologiskt inriktad sjukgymnast, har inga förväntningar direkt har levt med smärtorna i så många år och ingen har hittills kunnat hjälpa mig, men en positiv grej av det hela är att jag i alla fall lyckades ta mig in i dushen i går kvälll. tror att jag skrev av mig i går.
önskar er alla en bra dag
Ja jag vet att man kan känna sig deppig o nere. Fibro Har ju så många underliggande sjukdomar Visst det är många VC som inte har en susning knappt om vad fibro är för en sjukdom Tråkigt nog
Ska om nån timme träffa min nya läkare som jag hoppas vet o kan lite om just denna sjukdom Fast det behövs inte egentligen bara han lyssnar på vad jag har att säga och att man blir bemött på ett värdigt sätt
Jag önskar alla en trevlig Helg trots värk
Hoppas att allt har gått bra för dig i dag med din nya doktor
Hej tina4
Jo jag kände att han brydde sig Och jag fick bytt medicinen mot blodtrycket Den andra fick jag en gräslig hosta som störde nattsömmnen o sen fick jag Tramadol som min andre läkare inte ville skriva ut så nu ska han sammanställa ett intyg men det känns possitivt.Hoppas du känner dej lite bättre idag *L*
Hej dunderlina! vad skönt att det gick bra för dig.
här är det inte så bra, är så trött och hängig och det värker från topp till tå.
Ja Tröttheten är så jobbig här oxå fick lägga mej en stund i eftermiddags orkade bara inte vara vaken Men det är ju mycket nu med blåst snö o oväder ….
ja man längtar efter värmen nu, försökte att träna lite i dag men det är så segt i kroppen när man gör det är helt slut och får gå och lägga mig igen, önskar att man kunde få fibro massage i sitt eget hem när man inte har kraft att ta sig ut
Ja så var det dags igen
Ska man skratta eller gråta ?
Ja egentligen skulle man bara gå i Ide. Här kämpar man för att försöka orka med allt runtomkring men till vilken nytta.Har Kontakt med Fk om min 50% sjukpension Är på utredning den ena efter den andra.Får en handläggare som lyssnar …Ja ..och ger mej en datum som blev den 16 - 2 att få in Läkarintyg Visst Jag Jagar fatt i Läkaren….Och ska sedan prata med HandL men han är Tjänstledig just den veckan jag behöver Prata med honom….Så jag provade igen denna vecka Nix Ingen där….Tar fatt i HandL som utredde ärendet med AF Och sammtidigt får jag ett beslut att jag inte får mitt Bostadstillägg för att Sjukpensionen är indragen Ringer Igen Nej han vet inget Tycker det låter skumt Han skulle kolla upp det ….Ringer upp igen och då säger han att min gamla handläggare inte kommer tbx förrän mitten på Mars .Men Hallå Jag då ????Jo då har jag fått en ny HandL Och Hon har tagit beslut om att dra in SjukP en vecka innan mitt läkarintyg skulle vara inne.Ingen vet någonting skulle man sen försöka få fatt i dom DÅ är dom inte där ….Eller man ringer växlen och blir vidarekopplad bara 178 före Suck Suck Jäsp Jag blir så Trött.Och jag kollade på mitt konto Visst Tror dom att man ska leva på Luft Varför får man inget veta ?
Utbetalningen är på Torsdag och jag har ju inte fått något beslut men ändå får jag inga Pengar …..Ska man gräva en håla eller????Och ska jag nu behöva gå till tiggarcentarlen (Socialen) Då måste jag skriva in mej på Af fast jag inte kan ta något jobb…..Hur gör man när man är för sjuk för att jobba och för frisk för att vara sjuk .Nej nu vet jag inte om jag orkar kämpa längre ….Men jag måste.Trots allt Tur jag köpte 3kilo pasta så klarar jag nån mån utan att svälta ihjäl…..
Jag fattar inte varför det ska slås på dom som redan ligger, många tycks inte förstå hur handikappande ens sjukdomar är, finns det någon som bryr sig om oss.
det finns inte en smärtfri dag för mig och en förlamande trötthet finns hela tiden, och nu är det dubbelt upp då jag troligtvis har ett virus i kroppen, har virus jämt och ständigt, har man ett extra dåligt immunförsvar vid dessa sjukdomar och finns det någon medicin att få för ens immunförsvar, det spelar inte någon roll hur mycket vitaminer jag tar för det verkar som att min kropp inte tar upp näringsämnen, har oftast gulaktig avföring.
är så trött och ledssen av att ha ont och värk och trött hela tiden och varför finns det inte en sjukhusavd för oss där vi kan bli tagna på allvar, jag menar att även om vi har fibro mm så kan vi även få andra sjukdomar och den erfarenheten jag har är att läkare på vårdcentraler/ sjukhus vill inte eller bryr sig inte om att kolla upp en ordentligt, man blir orolig av att läkare kan missa att det finns något mer, man har blivit placerad i ett fack.
kram från gnälliga fibrotanten
det här är inget värdigt liv