Olycksfågeln
Jag är förföljd av en olycksfågel. Något annat kan det inte vara.
Fick nästan körförbud på bilen när den blev besiktad förra veckan. Hade kunnat gått illa med den då det var nått med fjädern därbak. När sambon fixar bilen dyker nästa fel upp, bromsarna funkar nästan inte så den går ändå inte att köra.
Min sambo blev förflyttade till sthlm i torsdags då nya regler kommit upp inom hans yrke så han får inte jobba kvar på sitt nuvarande jobb :( vet inte när han kommer hem…
I lördags blev min hund jätte dålig igen då han har epelepsi.
Kom hem idag till lägenheten och hittade ett brav om att det blivit en vatten skada på lägenhet och allt vatten hade runnit ner i vårat förråd. Allt var total förstört, alla barndommsminnen, kläder, elektronik mm.
Som grädde på moset så gör fibron livet ännu svårare och är stressad över skolan som tycks bli tuffare för varje dag.. Bara detta har hänt dom senaste två veckorna och så här har mitt liv sett ut dom senaste 6 månaderna. Det kommer nya problem och motgångar hela tiden.
När tar detta slut?!

Tyvärr har jag inget bra svar, önskar dock att jag hade det, men jösses det e ju inte klokt vilken otur du har,fattar att det e skitjobbigt.
Man brukar säga att 1 olycka kommer sällan ensam o det brukar va 3 st, men i ditt fall så stämmer det inte. Får hoppas på att det inte blir fler nu på läääääääääänge.
Hoppas verkligen att allt löser sig för dig/er.
Sänder massa styrkekramar.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

#1 Tack zimba, hoppas med på ett uppehåll på olyckor/otur. Men under hela gymnasie tiden nu har det ena bara avlöst det andra droppen blev nog fibro. Då börja man fundera på om man råkat krossa en spegel utan att ha märkt det :P

Varsegod. Jag vet hur det känns, har själv haft 1 år med 6 dödsfall o en massa annat strul o man ser inget slut på skiten. Nu e jag glad varje gång jag går o lägger mig o bara säger Tack för att inget jobbigt har hänt idag. Det e nästan så att man inte vågar andras, för att då händer det säkert nåt.
Men nångång måste det vända, det har jag bestämt, kan dock inte säga när, sorry.
Ja speglar får man hålla sig ifrån, el ha en jävla massa salt med sig så man häller över vänster axel el e det höger.
Zimba e lite pytte vidskeplig av sig.
//Baloo forever

hoppas oturen har lagt sig nu och att du får ha det lite bättre ..Nu kommer våren snart och med det ljuset .Lycka till med skolan,försök att ta fram något som varit posetivt och bit dig fast vid det när det är som jobbigast…Så brukar jag göra funkar ibland…Kram på dig

Fy hur det är ibland! Allt elände på en gång.. Men ofta är det så verkar det! Att det händer mycket på en kort tid! Men som tur är lugnar det ju sig emellan åt annars skulle man ju inte orka.. Hoppas det vänt för dig!

Idag så slog det till igen! KOm hem efter en lång dag i skolan och öppnar kylskåpet, bäck svart och varmt får panik och försöker tända nån lampa, inget funkar. Rinde min sambo som är borta och jobbar på annnan ort och han instruerara mig i hur propparna funkar. Men det var inte propparna utan strömen har gått i hela lägenhetshuset. All mat var förstörd, och jag som var och handlade upp mina sista pengar på mat för att fylla frysen :(
Kraften försvan ur kroppen och gick och la mig. för 15 minuter sen kom strömmen tillbaka.
Har du hemförsäkring kan du få ut förstörd mat/förrådet där!
skickar lite styrkekramar till dig!
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

#7 maten får jag inte ut nått på :/ och dom förstörda sakerna kommer nog ta lång tid innan eller om det blir nån ersättning.
Tack!
#8 Av vilken anledning får du inte för maten?

#9 Går ju inte att bevisa vad jag hade i kyl och frys :/
Jag har fått för mat som blev förstörd när frysen la av!!!!!!Det är bara lista upp vad du slängt! Har du frågat försäkringsbolaget? Mitt bolag krävde inget bevis bara en specificering!

#11 okej, a får se hur jag gör, har varit borta i helgen för att vila upp mig och slippa tänka på eländet så tar tag i det i veckan.

Jodå visst ska du få ersättning för förstörd mat vid strömavbrott, det vet jag massor av folk som fått, utan att kunna varesig visa kvitton el mat. Försäkringsbolag e inte snabbast i världen men det man har rätt till ska man anmäla. Tänk bara på vad du har för självrisk ifall det förstörda kommer över den summan.
Lycka till o tröstekramar.
//Baloo forever