Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 3045 ggr
Natali
0

*Tänk positivt*

Vi har ju klagomuren här, som är super bra. Men kom att tänka på att det kanske skulle vara bra att tänka på något positivt också? Vad tror ni?

Berätta något litet eller stort om din dag!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Natali
0

Jag är sååå glad för jag hittade på matäffären äkta vanilj pulver. Alltså som brukar finnas i Vanlijsocker. Men helt utan annat, som tex socker! Bara vanlijpulver, alltså det man själv tar ur vanlijstången, men redan fördigt pulviriserat i en liten burk. Dessutom var det ekologiskt också!

Det får sammanfatta det jag har upplevt positivt idag.

kajsa-kavat
0

Hej ! Vilket bra initiativ av dig att starta en så´n här tråd. För är det något vi med fibro behöver, så är det att tänka positivt. Det har i alla fall jag fått erfara genom åren. Varje dag har något positivt, hur besvärlig än värken kan vara. Så ta vara på dom små stunderna av positivitet !

kram

linasvovvar
0

#1 Den e toppen, den vanlonjen, jaghar den till allt, pannacotta, grädde, gryter, oboy, bakning mm !!! Och särskilt dyr va den inte heller ! Om man jämnför med vad en vaniljstång kostar

Rita-S
0

har 2 burkar hemme. Det går åt så lite åt gongen :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TjockaBerta
0

Idag var första dagen UNDER 67 kg! Hurra hurra hurra!

>>>Malum domesticum<<<

Hopi
0

TjockaBerta: Grattis!!! Men nu får du nog ta och byta nick här ju! hehe. Till SmalaBerta istället. ;)

Det positiva för mig idag är att jag har kört lite bil på byn. Är kämpigt med handleden att växla, men tar lite hjälp av vänster hand, då går det att åka korta sträckor iaf!! (Bröt handleden för 2 mån sen, har inte kört bil alls förrän nu.) Jätteskönt att kunna åka ut lite!! Var till loppis köpte ett brevställ med en panda på, var sen till bibblan o lånade en bok. Skönt att komma ut o prata med lite folk!! :)

TjockaBerta
0

#6 Tack! Byta nick, varför inte? Men jag får nog ge det några månader till.

Det måste kännas bra för dig att komma ut lite. Man blir lätt svältfödd på kontakter och lite utanför. Nu får du skaffa dig en brevvän så du får användning för ditt nyförvärv.

>>>Malum domesticum<<<

Catarinas
0

Bra med positivt tänkande.

Jag tycker det är kul och mysigt att det snöar i dag och att det ska bli snöstorm i natt.

Då kan man trilla in sent på jobbet i morgon med gott samvete.

Hoppas jag kan göra en snögubbe i år med!

Natali
0

Postivitr idag. Lillayster kommer på onsdagar, hon och sonen går på cirkusskola på onsdag kväll. Känns alltid så roligt när vi är lite fler i familjen. Känner mej nästan normal.

Hopi
0

#7: Brevvänner har jag redan. ;) Men har faktiskt skrivit till 2 nya som jag hoppas få svar ifrån snart. Tycker det är jättekul med brev. :)

Positivt för idag är att jag har kammat igenom pälsen på en av mina teddydvärgvädurar (kanin) idag! Klippte klorna på honom oxå. Det känns rejält i handleden, men nu är det iaf gjort! Det gör mig glad! :)

TjockaBerta
0

Dagens positiva är att jag färgat håret. Kanske det är vårkänslor?

>>>Malum domesticum<<<

Bettan49
0

Jag lyckades stå framför spisen o göra pannbiffar idag annars sitter jag ner. Det är en stor grej för mig att kunna stå själv.

Ser det som väldigt positivt.

Natali
0

Mitt posivia idag är min son. Vad skulle jag göra utan honom. När vi skiljs när han går till skolan slänger han pussar åt mej. Han är sååå go.

mongu
0

Mitt positiva idag är att jag fått min nya dator. Har ju varit utan i en hel vecka. Snacka om att känna sig utanför.

Nej inte så men det är mycket kontakter som man eller i alla fall jag har via datorn.

Men nu är jag tillbaka.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Gutis
0

Ny här…det positiva för mig är ju att jag faktiskt hittat hit Glad

En dag i taget...

abbis
0

Jag fick ett telefonsamtal idag från en entusiastisk kund som bara ääälskar min keramik.Han är alldeles lyrisk och beställde lite saker .Han har tidigare handlat från min utställning i somras.Jag bara ääälskar sånna människor..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Natali
0

Jag har äntligen beslutat vilken hane min Cornish rex hona skall paras med i vår. (Katt igen alltså). Känns så skönt att äntligen tagit beslutet och jag är så nöjd. Ser fram emot den kommande kullen, och tror att det blir något bra av det!

Nu skall jag ta och äta en GOD choklad boll, gjord med vaniljpulvret jag pratade om i inlägg #1.

#16 Det är ju alltdi så roligt att få bekräftelse att någon tycker om det man gör.

#15 Ja, det tycker vi så klart!

#14 Ny dator är inte fel. Maken köpte en sådan, så nu kan jag spela häftiga moster spel. =)

TjockaBerta
0

Hallå!!!

Har ingen varit positiv på 5 dagar?

Tog upp tråden för att jag är deppig idag och behövde läsa några positiva kommentarer för att bli glad.

Kom igen! Berätta något positivt för mig!

Själv ska jag gå på teater i kväll. Sam-estet på gymnasiet. Missade förra året. Gratis och inte för lång pjäs.

>>>Malum domesticum<<<

pakit
0

Jag är så glad att jag har min man och mina barn som äntligen förstår mig och håller så fint och fräscht här hemma när jag kommer från jobbet…*love you*

Gutis
0

Jag har fått sälja en av mina hästar så det känns jättebra.

En dag i taget...

mongu
0

Har precis kommit hem efter några dar hos en god vän. Haft det så otroligt bra o roligt.

Det kommer jag att leva länge på.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

TjockaBerta
0

# 19

Grattis! Det låter fantastiskt.

Hur gör man för att få en sådan familj???

# 20

Hur många hästar har du kvar?

# 21

Vänner är viktigt. Man kanske blir lite trött men det är det värt.

Dagens positiva för mig är att jag ska åka och träna för min förkylning verkar ha släppt. Äntligen!

>>>Malum domesticum<<<

mongu
0

Ja trött blir man men det är helt klart värt det. Vänner är guld värt.

Ha en bra dag! Mongu.

TjockaBerta
0

Det som är positivt idag är att jag fick en läkaretid direkt utan krångel för min hals. Positivt kan det också vara att jag inte kan svälja någonting just nu så då kanske jag blir lite smalare. Hmmmm

>>>Malum domesticum<<<

Natali
0

Jag vill säga att igår fick jag något positivit ur en jobbig situation.

Då min far inte lyssnade på att jag behövde vila, utan skulle komma ändå så dammsugade jag hallen, trappen och köket! Tvättade tre tvättar och en diskmaskin. Alltså jag tvättade inte diskmaskinen, utan satte igång den…*fniss*

Positivt idag är att jag faktsikt fick sova ända till kl 9. Har bakat chokladbollar.

Jo igår bara de jag scones också. Dock för att det blev betydligt billigare än att köpa, men känns endå bra att göra något.

Rita-S
0

I dag är det positivt att det är fredag. Det betyder två dagar ledigt att mysa med hästen när jag går från jobbet!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

skrult
0

Idag fick jag en jättefin teckning av min dotter som är sex år och så hade hon skrivit - JAG ÄLSKAR DIG MAMMA Glad

TjockaBerta
0

Positivt att jag lyckats få alla att dammsuga sitt "ansvarsområde" idag. Då brukar jag orka våttorka dan därpå.

>>>Malum domesticum<<<

Birdbone
0

Dagens positiva: Jag och en kompis tog en skön promenad och plockade blåbärsris.

Vi belönade oss med en fika,då vi åt Klings goda kokosmunkar(mums).

Nu har jag myst till det i mitt sovrum men doftljus, skön musik och iFokus =)

Rita-S
0

Jag fick chocklad i dag!!!!!

En medlem av fackförbundet där jag sitter i styrelsen var så himla glad för den hjälp jag gett i ett ärende så jag fick en liten påse chocklad på jobbet i dag! :D
*smuttar lycklig på en bit*

Natali
0

Jag är stolt.

Idag har jag lyckats med att först baka bröd, eller före det så städade jag och skurade hela diskbänken inkl spis, micro och kaffebryggare. Jag bakade en sats med scones. Sen lagade jag mat, korvstroganoff o ris.

Barnen (min son och min lillasyster 7 och 11 år) åkte på cirkusskola och maken skjutsade sen åkte han på bibblan. Jag stannade hemma och:

Bakade två satser semlor, varav ena halvan blev två semeltårtor. Jag gjorde sedan egen mandelmassa och bakade ut en semeltårta till alla kom hem så fick vi go fika till kvällen.

Fast nu har jag ONT, men det var det värt det. Det blev superfina bullar, och det var väldigt gott med egengjord mandelmassa.

TjockaBerta
0

# 31

Åh vad nöjd du måtte känna dig. Och ont har man ju ändå!Flört

Dagens positiva är att det är fredag imorgon (kan man tänka så?) och då får jag åka till landet. Där är det tyst och stilla och finns varken dator eller tv. Mobilen har lite täckning ibland. Det är så skööönt.

>>>Malum domesticum<<<

Natali
0

#32 Ja, visst är jag nöjd. Som plus i kanten så fick jag sova förvånasvärt bra i natt. Jag vakar ju över högdräktiga Ego. Men nu sov hon med mej, så behövde bara stänga av väckaren (en gång var 1.5 timme) och höja huvudet och klappa henne lite, sen somna om. Istället för att kliva upp och leta runt.

Så för mej känns det jätte bra att ha fått sova (mer än om jag skulle ha sprungit upp en gång i timme drygt…). Det är positivt idag. Skrattande

Catarinas
0

Det snöar massor här i göteborg och jag älskar det! Har sovit två nätter i rad och skrivit två kapitel i min bok, är gladFlört