Djur och fibromyalgi
Konstig sammanträffande att så många med fibromyalgi har och gillar djur.
Själv är jag djurlös nu men vill ha en röd kattunge. Nån som har någon på lager nära göteborg?
Hejsan !
Gå in på Katter i Fokus, där kan dom nog ha något tips kanske. Eller har ni något katthem i Göteborgstrakten, dom brukar kunna veta.
hittekatter.ifokus kan nog även hjälpa med massor av hemlösa kisser, så du behöver inte söka långt för att hitta folk som kan förmedla en katt eller tio :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag kan inte leva utan djur ,,svansen måste vara med mig..
Jag blir deprimerad utan ,,fråga min man !!!! tog 6mån så hade vi hund igen ..
Ja hade kontakt med djurens samariter men de sa att den katten som jag ville ha var kompis med en annan av deras katter så då måste jag ta båda och det vill jag inte. Konstigt tyckte jag alla är väl kompis med alla i deras läge? Jag ska fortsätta leta…
"Ingen kan vara nere med en ballong"
Nalle Puh
dom flesta katthem vill inte omplacera ensamkatter. dom vill att det ska finnas två katter så dom har sällskap med varandra.
varför kan du inte ha två?? jag har fyra katter.
Efter sommaren när alla turister har åkt härifrån finns det alltid katter som blir kvarlämnade här,jag förstår inte hur vuxna människor kan göra på det sättet,skaffa en sommarkatt och sen bara lämna den.
~ mayolica ~
Kan inte ha två katter nu för att min dotter ska skaffa en katt till sommaren så då blir dom två. Förstår inte riktigt varför de tror att katten ska bli ensam? Vi är fem som bor här och jag jobbar halvtid det är alltid någon hemma. Jag tycker det är bättre att en katt blir adopterad än att ingen blir det.
Det kan ju vara så att dom två katterna trivs tillsammans och har fäst sej väldigt mycket vid varandra i så fall förstår jag att det kan vara dumt att ta isär dom ,dom kan sakna varandra väldigt mycket och bli ledsna. Djur är levande varelser med egna känslor,inget man bara skaffar hur som helst . då kan det vara bättre med en katt som inte är bunden till en särskild kattkompis.
Djur har oxå olika personligheter som människor,det är oxå väldigt olika hur dom trivs med andra djur. tes endel katter vill gärna vara tillsammans med andra katter,men det är inte säkert att dom går ihop med alla katter. Endel katter trivs bäst när dom får vara ensam katt i familjen.
Om ni ändå tänker ha två katter till sommaren kan det vara bättre att skaffa dom samtidigt,då får du oxå två som går bra ihop.
~ mayolica ~