Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1000 ggr
Rita-S
0

OT Varning för Livsprognosen.se

Alexej från hittekatter kommer med en varning till alla nu:

"Stor varning för Webbsajten Livsprognos.se som har på kort tid blivit ett av Sveriges mest anmälda företag. Massor av konsumenter känner sig lurade av bolaget som påstår sig kunna räkna ut hur gammal du blir.

Min dotter åkte på det igår. Hittade länken nånstans och sedan var det typ bara starta. Hon trodde det var mer en skämtlänk, lite frågor om motion och så.

Idag fick hon en räkning. 249 kronor!!!

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=106&a=464876 

Varna gärna för det på era sajter! Tydligen finns Reklam för Livsprognos.se på många sajter som Lunastorm och Facebook.

Samma varning gäller för www.fvab.se (Bilvärdering)

Läs mer:
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=461660

Reklamen har tydligen funnits här på iFokus!

Flera medlemmar på Hittekatter har åkt på dyra räkningar nu!"

Akta så ni inte åker dit ni med!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anna-Klara
0

EWWWWWWWWWWW! Jag höll på att gå på den niten om bilvärdering; jag gjorde det ej helt och hållet fullt ut dock så jag hoppas jag inte får en räkning nu!

Rita-S
0

Passa bara på att det faktisk står på framsidan att det är betaltjänst, så man släpper nog inte undan att betala. Dom har bara gjort texten rätt oläsbar för många, och svår att hitta i allt som hoppar och snurrar, men det står tyvärr på första sidan.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Anna-Klara
0

Mm.. kopierat utdrag från länken ovan; 

"Efter kritik från Konsumentverket förra hösten har Fordonsvärderingen AB ändrat utformningen på sajten.
Den har bland annat försetts med pris- och avtalsvillkor. 

Men startsidan figurerar nu i två utföranden på nätet: en där kostnaden har en förtydligande streckad linje runt sig, och en utan. 
Med eller utan linje, Konsumentverket anser ändå att förändringen är otillräckligt."

louksor
0

Både de sajterna har ju tydligt priserna skrivna på hemsidan, under fliken priser och finns med i vilkoren.

Innan man godkänner vilkor osv så måste man ju läsa vad som står.

Tyvärr är det väl många som inte läser så noga och bara klickar lite här o där, men de tycker jag får skylla sig själva om de får en räkning på posten.

Hopi
0

Fy vad det är dåligt att dom ska göra så där! En kusin till mig blev lurad på den där sidan där man kan kolla värdet på sin beg bil.. Inte roligt!!