Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: behandling-medicin
Läst 4052 ggr
kajsa-kavat
0

Stavgång på gott eller ont ?

Hejsan !

Jag tänkte ta en promenad med stavarna som stått oanvända ett par tre år, har aldrig provat dom. Se´n får vi se hur kroppen mår efter den "behandlingen".

Hur gör ni andra, går ni med stavar ? Och hur fungerar det för er ? Min naprapat tycker nämligen att jag kan nöja mej med vanliga promenader.

ha en bra dag !

Rita-S
0

Inga stavar här inte, då skulle jag ha så fruktansvärd värk i axlar, nacke och armar att jag inte kan göra nånting på fler veckor.. det är provat, så inget för mig. Men jag vet fler som mår bra av stavgong så prova gjärna det ändå!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

mongu
0

Jag använder stavar ibland. Det ger mig ett bättre stöd än kryckor eller käpp när jag ska gå lite längre.

Men tyvärr har gåendet legat nere sen jag var på Teneriffa. Kom igång bra där men åkte sen på en brakförkylning så fort jag kom hem. Det tog bort alla nya krafter som jag fick på min resa. Tyvärr. Så nu är det bara att försöka börja om från ruta ett igen.

Det är inte det lättaste.

Oj, det blev mycket utöver stavgång. Men jag tror att stavgång är bra för många. Men har man problem med axlar o nacke måste man va väldigt försiktig. Det kanske inte alls passar.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Anna-Klara
0

Jag har också provat stavgång men jag kunde inte med det. Tänkte först att det var som "träningsvärk" och fortsatte i flera veckor men med mer och mer värk så jag lade ner projektetet.. 

Det var i o f sig bra för balansen :)

abbis
0

Det är nog rätt statiskt!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

mongu
0

Men jag vet såna som av läkare fått rådet att gå med stavar. Det gällde vid besvär med skuldror o axlar.

Det som var viktigt då var inställningen o tekniken när man går.

Kan tillägga att den jag tänker på har blivit mycket bra, från att ha varit på väg att behöva op.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
0

#5 jag gick enligt beskrivning från fysioterapeut dit jag fick remis av läkaren och jag höll på ett år. Det blev bara värre och värre hela tiden tills jag slutade, så det var ingen höjdare för mig tyvärr :/

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

Catarinas
0

Kan inte tänka mig en daglig promenad utan de kära stavarna. Ger snygga muskler på armar och axlar med. Även om jag har ont tar jag dem med mig, blodgenomströmningen ökar och värken minskar. Tänk att det kan vara så olika!

Rita-S
0

#7 ja det är ju det som är så förtvivlat för oss, det ena som hjälper den ena kan förvärra för den andra! Vore det inte så skulle det kanske va lättare att hanskas med värken och elendet eller hur?

mongu
0

# 6 Ja jag är helt inne på att det är väldigt olika det här som precis allt annat. Det passar en del men inte alla.

Precis som så mycket annat. Det vore lättare om vi var lika så det som passar en passar alla.

Ha en bra dag! Mongu.

kajsa-kavat
0

Jag provade stavarna som jag sa, men jösses vad ont jag fick, särskilt i armarna. Hoppas det bara var/är träningsvärk. För nu är armarna bättre, så jag ska göra ett nytt försök i morgon igen tänkte jag.