Ibumetin
Har i många år ätit panodil forte 1 grams med annan värktablett mot bland annat fibron. Har i veckan haft otroligt ont och då sa sonen att prova Ibumetin istället, mamma. Sagt och gjort. Tror det hjälpte bättre faktiskt.
Men, jag fick en biverkning. Blev otroligt trött. Vilket kan vara bra, då jag annars inte sover mer än 2 -4 timmar. Nu 5 -6.
Är det någon annan som provat Ibumetin och kanske fått den biverkningen?
Ska jag be läkaren om att byta till den?
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag har haft Ibumetin ganska länge men jag får den utskriven av läkare och då är den på 600 mg Jag har väl inte upplevt att jag blev så trött av den men jag har inte tagit den mer än vid behov men jag kan känna en lätt lindring men jag var hos läkare i veckan och den är inte bra i längden lätt att få magbesvär Men den lindrar då den tar det inflamatoriska Men nu fick jag Tramadol +Alvedon men säger bara fy attan vilken värk jag har haft i natt sju resor värre än normalt men det är ju första gången jag tar den och denna trötthet när jag vaknade så det är kanske bara nu i början…..
Ibumetin gör inget för mig, inte ens tar huvudvärk eller mensvärk eller nånting, jag får heller ta voltaren o så.
Men Tatsja, är det så mycket att fundera på då, om du kände du fick sova av den så fråga läkaren om att få den på recept? Jag menar.. om den fungerar hyfsat på att ta liten aning av värken och låter dig få sova så du kan vila lite så är det väl toppen? men kanske värd att prova vanlig receptfritt några veckor för att se om det är förbigåande detta med tröttheten?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag vågar inte ta några antiinflamatoriska läkemedel,har provat voltaren,ipren,pronaxen och liknande men mår bara dåligt. har fått yrsel hjärtklappning astma-problem och blivit väldigt trött,dom har heller ingen smärtlindrande effekt på mej.
~ mayolica ~

Kan inte äta ibumetin eftersom jag haft en del magsår, har testat men magen brakar samman, men har dock inte märkt att jag blivit trött av det.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Jag har provat NSAID preparat och de hjälper inte. Har jämt huvudvärk som jag äter Alvedon forte+ Voltaren T och Tramadol retard för. Det tar udden av huvudvärken men inte värken i kroppen och trötthet har jag inte märkt som biverkning. Men vi är ju alla olika. Om det hjälper så får man tacka och ta emot.
Jag har i flera år ätit Panodil med tramadol/tradolan eller som läkaren säger, trallallatabletter. Ibland växlat med dexofen. Så jag tror jag är resident mot dem nu. Har testat med 400 mg och jag fick mindre värk.
Ska höra med läkaren om jag kan få dem istället. Känns skönt att få sova. Det är mer än vad jag gjort på nästan 40 år.
Har aldrig sovit mer än 4 timmar först. Men det kändes konstigt att få så mycket sömn.
Mot huvudvärk tar jag magnecyl, astman klarar faktiskt den än så länge. Fast jag märkte att huvudvärken minskade nu med Ibumetinen.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?