Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1957 ggr
Rita-S
0

Snö och fibro/värk

Jag älskar snö. Simpelthen älskar det. Världen blir vit, mjuk och vacker.
Och alla ljud blir så tysta utomhus, och jag kan galoppera presis överallt med hästen om jag vill.

Problemet är innan plogbilen kommer..
Jag har nyss varit till affären. På sommarvägar tar det mellan 10 och 15 minuter att promenera lite beroende av hur fort jag går.

I dag tog det 30 minuter…
Jag vadade till över ankeln i snö!
Gissa hur tungt det var för min rygg och det med ryggsäck med matvaror på ryggen med >.<

Så nu får jag nog lägga mig på soffan nån timme innan jag kan åka till hästen..
Jag värkar som inn i sjutton. Tur gubben tar hand om snöskottningen, och jag tar gräsklippningen (jag mår bättre på sommarn och har inte svår pollenallergi som han har) på sommarn.. Annars hadde jag inte klarat med nåt denna hälgen som det har vräkt ner snö!

Hur gör ni med snön? Behöver ni skotta eller inte?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TjockaBerta
0

Jag har flyttat så att jag slipper skotta. Det enda jag nu behöver göra är att stå i fönstret och beklaga mig över hur dåligt snöröjningen fungerar där jag bor.   

Skrattande

Jag föredrar helt klart några minusgrader och sol på fin vit snö framför regn, blåst och slask.

>>>Malum domesticum<<<

Zimba
0

Vilken snö???????? Om det ändå fanns nån så jag kunde få va i pulkabacken, Flört

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

msp
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rita Kanske är det en dum fråga eftersom jag inte vet hur ni ha det där uppe men skulle du inte kunna använda hästen och rida till affären för att handla? Och därefter rida hem varorna innan du rider hästen tillbaka till stallet! Hästen får sin motion och du slipper att bära matvarorna några längre sträckor. Jag hoppas att det skulle kunna fungera för dig. För visst hade det sätt roligt ut utanför affären med en bunden häst ibland alla bilar!!!

Glad

Just nu har vi tjugo centimeter snö i Rydsgård. Se bildbevis!

SkrattandeSkrattandeSkrattande

Zimba
0

asg, om jag letar vääääääldigt noga några månader så kanske jag lyckas hitta den mängden här oxå.

//Baloo forever

msp
0

Jag fuskade! Bilden är jättegammal men alltid lika rolig!

Catarinas
0

Jag vill ha snö men får ingen för jag bor i Göteborg allt passerar ovanför oss. Här regna det i går och i dag är det en minus och isande vindar.

Anna-Klara
0

hahahahah msp *tummen upp för bilden!!*

Här fanns snö igår, eller om det var i förrgår, idag smälte den bort och det verkar som om det blir kallt och snöigt i morgon/tisdag eller onsdag. Upp o ner och fram o tillbaka Skrikandes

monet
0

Har fått massor med snö ihelgen, iallafall ca 25 cm. Som tur är har jag en väldigt snäll granne som plogar åt mig, om det snöar när han jobbar tar jag sats med bilen och hoppas på det bästa, har ca 35m fram till vägen och det skulle jag aldrig orka skotta.Skrattande

Zimba
0

Zimba vill oxå ha snö, massor med snö Gråter

//Baloo forever

Simson
0

Men Rita vännen. Jag har en spark jag inte använder. Vill du låna den?

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Zimba
0

Men åh, en spark, Simson tänk att få åka spark, det har jag inte gjort sen jag va liten, Nostalgitripp fick jag. Fast det ser nog rätt dumt ut att använda en spark på barmark.Obestämd

//Baloo forever

Rita-S
0

ååå jaaaa! Spark! Gjärna! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Tatsja
0

Har fått massvis med snö och blöt var den. Var tvungen att skotta för att överhuvudtaget komma ut. Armarna får väldigt mycket stryk. Sen hade de inte plogat än på vägen, så det blev att gå några steg, lyfta rollatorn och försöka sätta ner den hårt så allt snö försvann från hjulen. Gissa jag var slut efter promenaden med Tatsja.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Anna-Klara
0

#11 och det går så långsamt framåt också….

Sylvaa
0

Och här kom det tung blöt snö, och som vanligt när man är ganska pigg så tar man i mer än man borde.

Jag skottade en gång på fm och en gång på em. Så nu förstår ni hur jag mådde dagen efter, och för att inte tala om den andra dagen efter.

Tänk att man aldrig lär sig. Eller???Obestämd

- Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig -

Simson
0

Ja på barmark måste det te sig konstigt med spark! Flört

Gick en promis i det vackra vädret idag. Blir så lycklig när det är snö, vitt och vackert och kallt. Mår så bra av vinter! Svävar som på små moln!

De hade inte sandat där jag gick och en spark hade varit perfekt att ta sig fram med! En hård vinteväg går bra att köra på utan sand.

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

pakit
0

Snö..om det ändå fanns lite puder på marken..här i Göteborg regnar allt bort inom 10 minuter, tempen varierar mellan 4plus och 3 minus jämt och det känns i kroppen om man säger så…

Anna-Klara
0

jag tror det kommer bli ett sju-helv väder här nu i veckan. Det var länge sedan jag mådde så här urkigt :(

anaprincess
0

Här har det vräkt ner snö i 4 dagar så det är massor av snö, bor i lägenhet så behöver inte skotta och vaktis här skottar bar till och med vår parkeringsplats :)