Arbetsskygg? Vem? Jag?
Ofta, ofta får jag frågan om NÄR jag ska börja arbeta igen. Ibland säger folk, -jaha, du behöver lite mera tid, och då tycker de att de är förstående. Man kan också säga uppmanande, -För det är väl vad du vill, va? Underförstått att jag kanske föredrar att gå hemma och dra.
Det är konstigt att man inte kan förstå, i synnerhet med de regler som FK har nu, att man inte får sjukersättning bara för att man vill gå hemma. Man får den för att man inte kan arbeta.
Det är ju inte ofta heller som jag nämner att jag är dålig för då svarar folk, -ja men det är ju bättre att träna när man har ont så man inte stelnar till.
Nästa gång ska jag fråga vad jag ska träna när jag ligger hopkurad i fosterställning och gnäller när musklerna säger ifrån. Jag kan ju inte ens vända mig i sängen när det är som värst.
Nej! ett plåster i pannan och och armen i mitella så att folk "ser" att man är dålig.
Vem väljer att vara sjuk och gå hemma med sjukersättning framför att vara frisk och kunna gå och arbeta heltid och få lön för det?
>>>Malum domesticum<<<
Ja man kan undra om någon som inte förstår oss vill byta med.
Yngre människor kan heller inte förstå att man inte kan jobba fullt ut eller inre alls Ja säger dom typ du ser ju inte sjuk ut Nej precis Det syns inte hur du mår för man försöker ju vara glad utåt så man inte behöver bli kallad För Surkärring"haha Nä nu ska jag se om jag kan hitta en kompis att ta en fika med*L*