Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1018 ggr
Natali
0

Vänta över 10 mån till läkare!

Jag har ju flyttat till ny stad, och trodde att det skulle innebära en ny start med fibron och sjukvård, när jag har norrlandsuniversitetssjukhus här. JO PYTTSAN!

Jag ringde i september till hälsocentralen. Först skulle jag ordna med journaler från tidigare hälsocentral. Sen skulle jag ringa igen, sen skulle jag ställa mej i väntekö.

När jag en månad senare ringde och frågade om jag inte skulle få någon tid, så stod jag fortfarande i kö, och de kunde inte säga när jag skulle få tid.

Då ilsknade jag till och skrev ett brev där jag förklarade att jag måste få kunna komma till en läkare, det finns ju faktiskt en vårdgaranti.

Då fick jag en snabb tid hos en läkare, som inte skulle vara min riktiga läkare. Ja, det gav ju inte så mycket. Hon tyckte jag var deprimerad! Så hon skickade mej till kurator. Ok, hon skickade en remiss till smärtrehab på sjukhuset också det var ju bra, men det hjälper ju mej inte nu.

i början av 09 skulle den läkare jag skulle gå hos komma tillbaka, så jag skulle stå i kö hos honom. Nu i jan så var jag ju tvungen att be om mera mediciner, och då fick jag bekräftat att jag stod i kö hos honom. Han skrev dock bara ut med begränsade uttag. =(

Så nu har jag varit hos kurator. Han var tydligen väldigt svår att få tid hos, men tydligen mådde jag så dåligt så jag skulle gå före kanske? Kurator tyckte ju att det var nästan så att det skulle vara fel på mej om jag inte blev lite nedstämd emellanåt när jag gickoch hade ont.

Han gick också och kollade hur lång tid det skulle ta innan jag fick tid hos läkaren. I JUNI!!! (Inom mej skriker jag massa fula ord och allting annat!). Hur kan de ska tycka att det skall ta fem månader till innan jag får träffa läkare! Fy F*N. Men kuratorn sa också det, att det går ju inte, så han skrev ett papper till läkaren där det stod att jag ju inte kunde vänta osv.

Snacka om att man med Fibro blir nedgraderad!

Nu vill jag tacka alla som faktiskt har läst detta, för det blev långt och svamligt. Men behövde få ur mej det!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Rita-S
0

Fy vilket bemötande. Åt pipsvängen med vårdgarantin. Den fungerar inte i värkliga livet, bara på papper till politikarna..

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Sara
0

Menar du vårdcentralen när du skriver hälsocentralen? Iså fall är det ju oacceptabelt.

Sara

Natali
0

#2 Ja, hälsocentral heter det i Jämtland. Här heter det ju Vårdcentral. Har ju trots allt nu blivit van med hälsocentral, så det slinker ut… Ja, det känns verkligten pyton! Jag tror jag kommer försöka höra om det finns någon annanstans jag kan vända mej. Någon annan vårdcentral eller till och med en privat läkare. Tänkte rådfråga fibromyalgi förbundet eller reumatiker föreningen.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

crazydreamer
0

Fy det är ju hemskt att sitta i kö så länge.. jag har ju fått olika läkare som inte vågar att ta tag i min sjukdom.. men jag haar ju pratat med dom i alla fall.. Det finns ju ett ställe där man kan vända sig till något.. hmmm bor i kalmar län och där heter patientsnämnden.. den heter säkert lika dant där du bor.. Ring till dom och förklara ditt problem så kanske dom kan hjälpa dig..

// Nyfiken Jenny