Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettgodmorgon-hörnan
Läst 1309 ggr
Zimba
0

Segt forum????

E forumet segt el e det min dator som inte e samarbetsvillig???

Nån mer som märkt av detta????

Zimba undrar bara.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

Jag märker inget till nåt segt iFokus här hos mig ?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

linasvovvar
0

Jag tycker det har varit segt sedan "ombyggnaden" därav är jag inte jätteaktiv längre ! Tar på tålamodet när det tar så lång tid att öppna trådarna Skrikandes

Natali
0

För mej är det lite segt på en av datorerna. Bättre på den nya. Men jag har lite annat som "tar bandbredd" också… *harkel* Så har tänkt att det är därför…

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Rita-S
0

Hos mig har det blivit hur mycket snabbare som helst med nyaste versjonen, så jag märker inget seghet på forumet nu.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Jennifersthlm
0

tycker att det är ungefär som förut, men under vissa tider på dygnet är det ngt segare…

linasvovvar
0

Bara för att jag skrev så, så går det superfort för mig just nu ! Lustigt !!!!

Zimba
0

Sen försvinner sidan till höger oxå, så man inte kan logga ut, det har vart så i 2 dar nu, tror jag.

Lina; det hjälper att gnälla lite ibland, jag brukar hota min dator med soptippen, sen så sköter den sig sååååå bra så, fniss

//Baloo forever

kajsa-kavat
0

Hos mig är det väldigt segt när jag växlar mellan dom olika iFokus-saiterna.

Dessutom, när jag klickar in mig på en tråd, oftast en tråd som är väldigt lång, försvinner tråden neråt till vänster under själva menyn.

Zimba
0

Åh då slipper mina datorer att åka till tippen, fniss Cool

//Baloo forever

ANNIA
0

Vad har ni för webläsare. För mig låter det som om åtminstone nån av er (kanske båda) har IE6 och då kan vissa sajter och/eller trådar se helknasiga ut. Och det kommer inte grabbarna göra nåt åt för dom har beslutat sig för att inte fixa problem som enbart rör IE6.

Har man däremot bara tillfälliga problem så kan det vara ide att rensa sin webhistorik. Lite olika på olika webläsare vad dom heter och vart det görs. Men oftast ligger det nåt under verktyg som heter nåt i stil med webhistorik (IE7) rensa känslig data (FF) Har man IE6 får man gå på internetalternativ och leta reda på där var man rensa temp filer och cociksar. Även komma ihåg att logga ut och stänga ner webläsaren när man gjort det så den får rensa bort det sista.

Zimba
0

Har tömt o rensat, har det för vana att alltid göra det, men det e samma ändå, fast bara på forumet, inte nån annanstans. Har kört med IE6 länge o då har det inte vart några problem, utan det har blivit dom sista dagarna.

//Baloo forever

ANNIA
0

Ser det likadant ut just nu. I så fall ta en skärmdump. Om det är ok just nu så ta en nästa gång det dyker upp.

Jo en annan sak till du kan prova. Bara tryck på F5 så att sidan uppdateras om/när det händer härnäst.

När det gäller IE6 så kommer du märka att vissa saker inte funkar som dom ska.

Bifogade bilder blir så stora att dom får scrollist. Det ska dom inte få utan dom ska synas¨bra utan den.

Vissa trådar/sajter kan bli att se knasiga ut såsom kajsa-kavat skrev. Dessutom är risken att du kommer bli utan skicka-knapp i meddelande boxen, om du inte redan är det.

Så om du inte kan komma tillrätta med ditt utseende med dom tips jag gett så är risken väldigt stor att det är på grund av IE6 även om den funkat förut.

Du kan ju prova installera en annan alternativ webläsare (om du inte vill/kan uppdatera till IE7) och använda på iFokus. Själv kör jag oftast med opera, men många kör med firefox. Och det funkar alldeles utmärkt att ha två st installerade för dom påverkar inte IE på nåt vis.

linasvovvar
0

#10 Detta är verkligen rena grekiskan för mig ! Vet att jag har en on och en off knapp. Funkar inte sakerna, så får jag vänta tills gubben kommer hem !

Zimba
0

Nu idag verkar det bättre, jo jag använder alltid F5 för uppdatering.

IE7 har jag haft o aldrig mer, jösses va allt strulade.

Lina: Vi ska ha en datalektion när jag kommer o hälsar på dig, fniss.

//Baloo forever

ANNIA
0

Zimba då kanske du får lov att installera ytterligare en webläsare en av dom alternativen som finns. För med IE6 så kommer du få mer och mer problem inte bara här på iFokus utan överallt på nätet.

Det kanske märks mest här just för att du vet hur det sett ut. Men jag vet att det finns gott om andra ställen på nätet där sidorna ser lite konstiga ut med IE6, fast man kanske inte tänker så mycket på det när man besöker dom sidorna.

Då IE6 numera är en gammal webläsare och det till och med kommit IE8 som version så kommer snart ingen sida på nätet stödja IE6. Kan dock inte säga hur lång tid det tar. Så förr eller senare måste du endera uppdatera till en nyare version av IE eller installera en alternativt.

Sorry.