Behöver tips/stöd
Har svårt att få en del av mina syskon att förstå hur sjuk jag är. Hur får man en människa som tror att man blir frisk från fibromyalgi bara man är 50% sjukskriven ett år att förstå? Har försökt tala med henne men någonstans låser sig kommunikationen. Jag kämpar på men blir ledsen när de närmaste inte kan förstå.
Någon som har något tips.
Det kan vara väldigt svårt att få omgivningen att förstå, och fortfarande är inte fibron accepterad av alla heller som sjudom. Vissa tycker man är inbillningsjuk.
Själv så letade jag på nätet efter information och hänvisade dit. En del info tog jag ut och gav till "skeptikerna" Värst var det på jobbet, att få dom att förstå, eller jag tror aldrig dom förstod även om dom låtsades. Men som sagt, skaffa fram information och låt din syster läsa på.
kram
Leta upp artikeln jag har postat "mitt namn är Fibromyalgi" och skriv den ut. Sen ger du den rakt i handen på dom.
Inte alla lidelser syns på utsidan. Konstigt då att ingen ställer frågetäcken vid ångest eller depretioner..? Medan vi, vi ifrågasätts jämt?
Jag får kanske ta till att bli lite deperimerad så jag kanske kan få lov att va lite undvikande och reserverad i bland (jag skämtar självklart skal jag inte det..)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Den artikeln var bra nästan lite poetisk, jag skickade den till henne. Tack!