Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 7081 ggr
frokenkuriosa
2009-01-23 23:26
0

MSM

Hej på er,

Jag vill bara tipsa om ett kosttillskott som jag tagit regelbundet sedan sommaren (i perioder).

Det heter MSM (Metyl Sulfonyl Metan eller Methyl Sulfonyl Methane) och är ett tillskott som innehåller svavel. Jag fick reda på det genom att pappas kusin börjat ge det till sina tävlingshästar för att minska träningsvärken och öka prestionerna. Han (kusinen) sliter med reumatism och googlade runt lite och det visar sig att det är lika bra för människor. Han äter det dagligen och kan inte leva utan.

Googlar man på nätet så är det bra mot allting, från reumatism, dålig hud och naglar, man får finare hår, botar/hjälper fibro, eksem - ja, det är nästan så det fixar fred på jorden hehe.

Nåväl, så får man ta det man läser med en nypa salt, men jag blir i alla fall piggare av att äta det (eller äta, jag dricker det tillsammans med en c-vitamin brustablett på morgonen).

Det hjälper inte så mycket på min värk, men jag tycker jag blir mindre trött och sådär t u n g i kroppen som man blir av fibro. Och bara att få hjälp med det, är ett stort steg framåt för mig. (Det roliga är att jag har faktiskt en box avsedd för hästar och hundar, medlet är samma men boxen är större förstås eftersom de ska ha högre dos. Så den ser grotesk ut när jag tar fram den på morgonen :o) Så här hemma kallar vi det inte för MSM men kort och gott för "hästmedlet" :o) ) 

Jag ville bara tipsa om det, hjälper det mig litegrann så kanske det hjälper någon annan - och vi behöver all hjälp vi kan få!

Någon annan som provat och har annan erfarenhet med det?

Kram på er och stå på vidare! :o)

kajsa-kavat
2009-01-26 14:31
0

Hejsan !

Låter intressant det där. Var kan man få tag i det ? Vad kostar det ? Vore också bra om du kunde tala om vad medlet innehåller, jag måste nämligen tala med min "leverdoktor" innan jag börjar med något nytt, om levern tål det eller inte.

Ha en bra dag !

kram kajsa-kavat

frokenkuriosa
2009-01-29 19:09
0

Hej Kajsa,

MSM kan man köpa i hälsokostaffären numera (jag beställde på nätet). Mer info kan du se här:

http://www.ion-silver.com/msm.lignisul.htm

Innehållet är organiskt svavel och metyl, annat än det ska det inte vara. Föreslår att du printar någon av informationssidorna som finns på nätet (helst en produktleverantörs hemsida) och visar det för din "leverdoktor" :o)

Lycka till - och skriv en rad och berätta om det hjälper (om du kan börja äta det förstås!)

kram

kajsa-kavat
2009-01-29 20:33
0

"2 Jag har tittat runt lite, men hittar inga priser. Vad kostar det ? Billigare till djur ??? Annars såg jag att det finns att köpa nära där jag bor.

kram

emiya
2009-01-30 01:16
0

#0 Har precis börjat äta det! Ska bli spännande att se hur jag mår efter ett tag! Jag smörjer mig också med en MSM-gel, är så skön för mina gamla artrosknän!

#3 Jag betalade 520:- för ett kilo MSM-pulver.

pluttig
2009-02-04 14:59
0

Jag har precis beställt msn pulver, hur mycket ska man ta och hur många ggr per dag? vad blandar man med, jag har även beställt nässelpulver som ska vara bra det med tänkte boosta mitt klena immunförsvar oc få ned min höga sänka på 46 på egen hand utan kortison.''

Jag vill gärna höra fler erfarenheter av msn??

Sköt om der:)