vattenjumpa.
hej alla killar och tjejer,har ni provat vattenjumpa? jätte skönt för musklerna.ska prova i dag,hej då alla.janecitarica.
….
jag har provat, vatnet var skönt men hadde ont ändå i veckor efter en ända gong.. halvåret senare var det inget annurlunda alls så jag gav upp
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Jag har ännu inte provat, väntar på tid att komma iväg =)
Berätta hur det går!! Nyfiken =)

Jag gillar också vattengympa, men man måste vara såååå försiktig att man inte tar ut sig i vattnet iom att kroppen blir lättare.

Ja jag blev varnad att inte gå på "vanlig" vattengympa utan skulle vänta tills det fanns plats i en "fibrogrupp"..
Ta hand om dig och glömej att dricka mkt vatten efter =)

1 gång har jag vart på det o aldrig mer, det va skönt när man va där, men sen komma ut i kylan o sätta sig i en kall bil, det va inget roligt, jösses va dålig jag va efteråt. Men det olika från person till person.
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

jag vattengympade hela förra våren. märkte inte så stor skillnad. de va ju varmt o skönt just för stunden.. men efter så va de likadant igen.
vad är skillnaden på fibrogympa o vanligt vattengympa?
Jag har också gått på vattengympa, specialanpassade rörelser för mig, men blev bara sämre av det. Men det var ju såklart varmt och skönt i bassängen, och inte att förglömma så kom jag ut lite bland folk. Det blir bra ensamt på dagarna annars.
Kan tipsa om vibrationsträning, eller vad man nu kallar det för. Jag gick på Vibb-hälsan som det heter i Örebro. Toppen. Rekommenderar det verkligen.

#7.vibrationsträning? låter intressant.. vad är detta för nått. ?
#8 Ja du, hur ska jag förklara det. Man står på en maskin med handtag likt ett bockstyre. Plattan vibrerar som man står på. Man står i olika positioner beroende på vilken muskelgrupp som ska tränas. Vibrationerna ställs in individuellt, för att bli så skonsamt som möjligt för musklerna. Man kan även ligga på golvet och bara ha armarna på plattan för att just träna armarna. Finns jättemånga variationer. Jag får aldrig träningsvärk av denna träning eftersom en tränare anpassar träningen för just dig. Jättebra faktisk.

#9. jaha ok.. då förstår ja. ja man får ju prova sig fram. först måste jag bara få min diagnos.. så ska jag börja prova mig fram sen.
"10 Glömde säga att träningen är högst individuell, det som passar för en kanske inte passar för en annan. Så man får som sagt prova sig fram.