Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 6649 ggr
Zimba
0

Klagomuren.

Gör en tråd där vi kan klaga o gnälla o skriva av oss etc. Om allt o inget.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
0

Gnäll!

Generell kommentar om dagen i dag. Fast äfter klockan 10 kommer det nog va bätter, har bestält EN TIMMES massage thaistil :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

TantAlma
0

I natt hade jag svårt att sova och kände mig vätskefylld och hade värk särskilt i händer och under armar, låg under fullmånen och tyckte synd om mig själv.. För jag  har  mens och det bidrar till migrän som ligger och lurar. Man vet inte när den ska slå till. :-( 

Men jag har en säng att sova i, ett tak överhuvudet, mat på bordet och en fin familj och fina vänner… och så fick jag gnälla lite på den här tråden   :-) Tack så mycket ;-)

Och i kväll är det dags för healing igen…

dreamiz
0

Jag är så trött! Orkar knappt hålla mig vaken på jobbet… Men blir piggare framåt kvällen. Kanske är jobbet bara som gör mig så trött… Sover dåligt. Har sömntabletter men sover dåligt ändå just nu, kanske pga fullmånen. Får se om det blir bättre när den är "över". Gäsp!

Sara
0

Tänkte i natt att jag skulle starta en sån här tråd Förvånad.

Behöver oxå gnälla av mig för just nu kan jag knappt gå eftersom "upphängningen" av benen gör så ont att benen viker sig. Tar flera minuter att få stadga i benen så de håller mig.

Ont som fasen har jag i resten av kroppen oxå. *jä*la väder*

Sara

Misimurf
0

Passar väl oxå på att gnälla lite även fast jag mår hyfsat. Idag är det bara nacke, händer och armbågar som värker som värst. Är även riktigt öm på ryggen, känns som att den är full med blåmärken, känns iofs alltid så men idag är det en riktigt smärtsamt. Om jag ska klaga lite till så krånglar magen, har blivit förstoppad av Tradolanet så jag ser nästan gravid ut för magen är så svullenLedsen 

Gött å ha en tråd där man kan gnälla ordentligt, tack Zimba

Hopi
0

Ja, det här var en passande tråd att starta med idag! Flört Är så fruktansvärt trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen snart.. (hum sängen kanske hehe!) Orkar nästan inte ens säga hej åt folk, för att jag inte orkar prata.. Har gått en väg med hundarna där jag inte behöver (förhoppningsvis) möta nå folk.. Får verkligen TVINGA mig att göra det allra minsta… Jättejobbigt!

Okey, nu är det nästa…. Räcka ut tungan

Zimba
0

Jag tänker inte klaga, utan snarare tacka för att denna tråden uppskattades, har tänkt länge att göra den, men som en del av er vet har andra saker kommit emellan.

Kul kunna göra nåt bra för er här.

//Baloo forever

Hopi
0

Zimba gör mycket bra för oss här tycker jag! Glad

Zimba
0

Tack Hopi, va gullig du e. Generad

//Baloo forever

Zimba
0

Jo jag tänker gnälla lite, fast jag har mig själv att skylla, har 2 galet könsmogna katter som springer runt med rumpan i vädret o jamar högljutt, men jag mig själv att skylla för jag har missat att ge dom p-piller.

Mjauuuuuuuuuuuuuuuuu

//Baloo forever

Hopi
0

Hehe ja det kan bli ganska jobbigt att höra på.. FlörtSå då förstår jag att du måste gnälla lite, Zimba! hehe.

abbis
0
Zimba
0

Kommer inte in på länken.

//Baloo forever

anki1
0

Får man gnälla på somliga herrar i regeringen och på statligamyndigheter som Fk? annars har jag kört över mig själv idag städat som en galning och dessutom bakat en chokladtårta, för svärmor skulle komma på besök, och då ville jag bjuda på åt gott.. bytte dukar och stökade runt.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Zimba
0

Ja för tusan, gnäll o klaga på allt mellan himmel o jord. Ordet e fritt.

Chokladtårta lät väldigt gott.Flört

//Baloo forever

Fabmaniac
0

Ligger i sängen och klockan är snart 2. Kan inte sova trots att jag tagit sömntabletter för att jag har så himla ont i nacke och bakhuvud.

Funderar över mitt liv och det är inte direkt några positiva tankar. Jag hatar att vara deprimerad. Ledsen

Zimba
0

Fabmaniac:

Hur mår du idag???

Det e fruktansvärt att känna så o att ligga sömnlös.

Skriv o berätta om du vill, det kan hjälpa att få skriva av sig sina tankar.

Zimba

//Baloo forever

TantAlma
0

Fy fan för värken idag… nu tar jag en somandril

anki1
0

Har ont idag. men tål bara vanliga alvedon, för magen sskull. Kompletterar med att smörja in orudis.

Zimba
0

idag tänker jag klaga, min mage har lagt av, gör inget annat än att gå på toa, trodde inte jag skulle klara av vovve promenaden, men det var precis. Nu e det inte kul att va ensam o ha vovve.

//Baloo forever

dreamiz
0

#16 Jag sover också dåligt nu trots sömntabletter. Fattar inte varför. Innan hjälpte de jättebra. Hoppas det ändrar sig snart o hoppas du också sover bättre snart! kram

Misimurf
0

Vilken fruktansvärd dag, har så himla ont och är jätte tröttLedsen. Det har regnat och blåst här hela dagen så värken beror nog på det och att jag var på en shoppingtur till IKEA igår. Blir så sliten så fort jag gör nåt sånt. Dessutom är jag hundvakt, min hund har är lite vaktig av sig så det är ett jäkla skällande, gnällande och morrande här och mitt tålamod är inte det bästa när jag mår så här. Hade tänkt och ta en riktig långpromenad med hundarna så dom skulle bli trötta och det skulle bli lungt här men kroppen säger ifrån så hundarna får nöja sig med att leka i trädgården idag…så nu känns det lite bättre när jag fått klaga lite

Zimba
0

Man behöver få gnälla av sig ibland. Skriva av sig gnället funkar oxå, då spar man lite på vännernas tålamod Flört

//Baloo forever

TantAlma
0

tredje dagen med migrän, och alla möjliga försök att bli av med den. Blöder som en nyförlöst. Men tack och lov för vänliga människor, som ger lite av sin tid till främlingar och särskilt den som idag skickade healing till mig, för det  gick faktiskt över…..

Nu är det bara utmattningen kvar och så får man inte över anstränga sig.

Misimurf
0

Hade hoppats på att må bättre idag men det är fortfarande regningt och blåsigt ute så värken sitter kvar. Om jag ska passa på å klaga på nåt mer så är det på min stackars hund, hon har spytt flera ggr och såklart så gjorde hon det på alla mattor i hela huset i stort sett. Så nu vet jag vad som väntar mej när jag orkar och mår lite bättre, tvätta alla mattor,just nu har jag bara lagt dom i tvätstugan för jag orkar inte ta reda på domLedsen

anki1
0

Var på hundutställning igår, Det var ju kul men idag känns det som om några tåg kört över mig. och att jag dragits genom en mangel. Jag klagar för att man inte kan få göra nåt roligt utan att bli däckad dagen efter.

pottsorken
0

Har varit helt inflammerad i alla musklerna hela helgen.. Var å dansade lite i fredags, så det är väl därför. (första gången jag gör nåt sånt på skitlänge) Så typiskt att man inte ens ska få dansa lite utan att två dagar blir helt förstörda pga det!! Men jag sket i det den här gången, Italodisco-kväll kan man ju inte missa!!

dreamiz
0

#26 Ja visst är det himla irriterande att man inte kan göra nåt kul utan att bli sjuk efteråt? Skrikandes

Hopi
0

Jag är trött som vanligt.. orkar sällan vara inne här ens o det känns jättesynd o jag saknar er alla ju!!! Men när man är så slut så man inte vet hur man ska orka igenom dagen.. ja då blir det inte mycket dator för min del.. Ont överallt förutom tröttheten.. JAG VILL BLI PIGG!!!! LITE LITE PIGGARE IAF!!! Det kan man väl få kräva eller…?

Zimba
0

Så nu var det dax igen, har åkt på en praktförkylning, hostar, nyser, fryser o e genomsvett omvartannat o ont i ryggen.

Gnäll gnäll gnällSkrikandes

//Baloo forever

pottsorken
0

Ha ni kommer höra samma sak från mig efter varje helg. Dansade som en tok i fredags och har nu varit helt invalid hela helgen, haft otrolig nackspärr och träningsvärk i axlarna. Känns som om någon opererat i en galge i nacken Skrikandes

Misimurf
0

Jag har faktiskt mått helt okej i nåra darGlad, det enda som är jobbigt just nu är nacken. Har ont just nu å är lite stel för jag har kört bil ca 10 mil idag. Verkar som att jag inte klarar det lika bra längre, har haft det så här i ca ett halvår nu. Sååååå trist Ledsen

anki1
0

Jag klagar på vår hyresvärd sominte planerar bättre, med att se över varmvatten och värme tidigare, Helst under sommaren, då man är mindre beroende av värme och varmvatten. Jag måste bada minst varannan dag för att mildra värken. detta sker i princip varje höst. Är det inte underhåll och översyn, så skall det kopplas fjärrvärme. Hur många gånger behöver man koppla fjärrvärme egentligen?

abbis
0

Har så jädra ont av en liten pyttig gallsten så jag blir tokig..Jobbar för 2 då sambon är precis opererad för njursten..och så fibron som grädde på moset..

mvh familjen flintstone

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

mongu
0

Fjärrvärme är väl en gång förmodar jag. Om det inte är så att det stängs av för nån form av underhåll. Det kanske inte ens beror på din hyresvärd. Utan gäller alla med fjärrvärme. Sen första gången det kopplas till så får man ta den tid som man får, det kan inte värden välja själv.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

TantAlma
0

Jag vill bara gråta , gråta, gråta. Är så trött på att alla bara dör och det drar upp gammal sorg varje gång. När ska den släppa?, jag vill så gärna var glad , men när man för miljonte gången försöker fokusera på positiva saker orkar man inte längre försöka när sorgen kryper upp igen. Jag vill inte att deprissionen ska ta över, så jag vågar nästan inte sörja. Sörjer jag en, kommer 10 andra sorger upp till ytan.

pottsorken
0

Jag är så ledsen, jag har halsfluss igen och vi har inte råd att gå till doktorn. jag ringde pappa och han börjar mala på det där vanliga om att jag måste ta ansvar för mitt liv och att ingen annan kan göra det åt mig. Jag har gråtit hela kvällen för jag orkar inte mer. Jag orkar inte vara fattig för att jag inte kan få några pengar från myndigheterna och jag orkar inte känna mig så hjälplös. Efter att ha läst alla era historier känns mitt liv så dömt och jag orkar inte fortsätta gagga med doktorer och myndigheter.

Zimba
0

Hej Pottsorken. Man kan faktiskt få inbetalningskort om man kommer akut till läkaren, du kan inte gå omkring med halsfluss. Har du ingen du kan prata med??????

Kommer inte ihåg din ålder??

Kram

//Baloo forever

Zimba
0

TantAlma: Detta e ingen tröst men jag vet hur det känns, nyligen hade jag 3 dödsfall inom väldigt kort tid, tror du känner till det, eller minns jag fel???

Jag har inget klokt att skriva, men du har oss här o skriva av sig e bra. Har du nån o prata med????

Kram

//Baloo forever

pottsorken
0

#38 Jasså? Då löser det sig nog! Det är tredje gången jag har halsfluss sen slutet av augusti så jag är bra trött på skiten.. Jag är 21 år =) Mja jag tänkte prata med mamma egentligen men nu när jag tänker efter så skulle hon säkert säga samma sak… blir så trött på att de inte förstår. annars har jag sambon men han ska inte behöva ta all skit som jag spottar ur mig hela tiden :))

Zimba
0

pottsorken: Dom flesta vårdcentraler har tillgång till kurator, kanske det skulle va en idé om att träffa någon utomstående o få prata av mig med. FInns det inte den resursen på din VC, så prata med läkaren om att få prata med någon. Så slipper du tära på diin sambo. Ingen ska behöva gå o må dåligt.

Zimba

//Baloo forever

Misimurf
0

Vet ju att man ska klaga i den här tråden men jag måste få berätta nåt bra och lite märkligt…idag har det snöat, regnat, blåst och varit riktigt ruggit väder och ändå mår jag inte jätte dåligtGlad Sånt här väder innbär oftast att jag blir jätte dålig och inte orkar göra någonting. Men idag är jag pigg!

Önskar att jag kunde skicka lite energi till er som inte mår så bra idag…. kram

dreamiz
0

Jag fick åka in akut till djursjukhuset igår med min kanin (infektion). Tyvärr kunde de inte rädda honom… Varför är livet så förb-t orättvist? Han var ung, världens snällaste o goaste o mest underbara kanin…

Denna kommentar har tagits bort.
linasvovvar
0

#43 Åhhhh *kramar*

dreamiz
0

#45 Tack. Städade ur hans bur igår o fy vad hemskt det kändes…

Idawg
0

Jag har huvudvärk och har haft de ett jäkla bra tag nu. Tabletter hjälper inte. Värken släpper vid sovdags. just nu sitter jag och har så jäkla ont i min rygg och speciellt mina knän. Mina axlar värken en del nu åxå.. Gråter

abuelas
0

Det går inte att sova..Ledsen Är så trött..men det värker i nacken och i höften så jag kan inte slappna av. Inga värktabletter biter på mig längre!! Har funderat på amputation..men då blir det inga kroppsdelar kvar!!Fundersam

Kram i natten/Anita

pottsorken
0

Zimba, jag har haft kuratorer, psykiater, psykolog sen jag var 14 så jag vet vad allt det där innebär. Det handlar inte om att prata av sig, jag behöver mer hjälp än så..

dreamiz
0

Nacken värker nåt hemskt just nu…  O inte nog med att jag miste min kanin i fredags, nu mister jag troligen snart en av mina gerbiler. Har gått upp o ner med honom länge men nu är han sämre än  han varit nån gång. Ålder går ju inte att bota så finns inget att göra mer än se till så han inte lider… Min lille gubbe…

TantAlma
0

Jag sov jätte dåligt inatt vakna två gånger och sista gången tog det timmar att somna om. Så nu kan jag inte sova fast jag borde sova för att klara av att gå upp i morgon. dottern ska till skolan.

dreamiz
0

Min gerbil dog igår…

Idag blixtrar det rejält i huvudet. Har tid i tvättstugan så kan inte vila heller… Är så trött!!! Men snart en promenad med vovven. Om bara solen kunde försvinna. Jag klarar inte sol när jag har huvudvärk…

pottsorken
0

dreamiz, har du också som elektriska chocker i hjärnan? Är det vanligt bland fibromänniskor?

dreamiz
0

#55 Jag menade sån där hemsk huvudvärk som bara blixtrar i huvet. Hur menar du med chocker?

pottsorken
0

#55 Jahaa nä jag får som stötar i huvudet som strålar ut i fingrarna.

anki1
0

Jag får oxå såna, de "blixtrar" igenom huvvet på några sekunder, men det är hemskt otäckt. jag har såna i fötterna och händerna oxå.

pottsorken
0

#58 jasså?? Jag har hört att det kan vara kopplat till antidepressiva, men jag har haft detta redan innan jag ens började med det.

anki1
0

Jag hade det redan innan, men sedan lugnade det ner sig efter jag börjat med antidepp piller. dom har jag slutat me. Jag har en annan typ av medicinering som funkar ganska bra för mig.

dreamiz
0

#57 Låter hemskt! Jag kan ju ha värk från huvud/nacke som strålar ut i fingrarna men inte på det sättet.

dreamiz
0

Snyft! Idag fick min lilla mustjej äntligen sina ungar (jag köpte henne dräktig, eller rättare sagt så visste jag att hon kunde vara dräktig när jag köpte henne.) 8 små bebisar men bara en lever. Snälla håll alla tummar för att den ska klara sig! Vet inte varför de andra inte klarade sig för de måste ha dött fort, eller varit dödfödda. Det viktigaste för mig är ju att mamman mår bra o det gör hon, men visst är det sorgligt med alla döda bebisar, men får tänka som så att det var det bästa för mamman…Gråter

Kenzo
0

Hej något som inte hör hit men är tvungen att fråga vad ni tycker? Det är ju en klagomur.

Igår var vi på fest och jag tyckte att min man var väldigt kladdig och pussig på andra tjejer men han säger att det var han inte utan han tyckte inte om att få sådana klagomål Sen sa han att det var bara som kompis och att det var jag som var dum. Ett ex han stog bakom en tjej och hade händerna på hela hennes kropp på bröst och som jag ansåg kladdade sen nästa gång som jag såg honom då pussade han en annan tjej men det var ju bara som vänner sa han det var så hela kvällen på olika tjejer och han sa att det är så som killar gör kan ju berätta att vi har en kompis som är lika dan och vill pussas och kramas med mig det fick jag höra men det var ju jag som gjorde det ska jag få skulden för att kompisen är kladdig så hätr gör min man nästan varje fest som vi är på och när jag blir ledsen så tycker han att jag är dum och han vill inte ha sådana påhopp är det jag som är dum eller är karlar sådana vi har varit ihop i 26 år och gifta i 18 år snart nu har jag tröttnat blir jätte ledsen varje fest en gång för länge sen försvann han med en kompis till mig men när jag frågade skyllde han på att han var full och kommer inte ihåg om han hade gjort något jag förlät honom då men blir jätte ledsen när han håller på att kladda (som jag tycker men inte han.)

Är jag fjompig som blir ledsen eller ska det vara så här är det rätt ska jag bara låta det vara. Igår när vi hade vårt gräl var han inte nykter utan rätt så på gasen men jag hade inte tagit något utan jag körde. Tack för svar utav en som inte mår bra.

abbis
0

#63 Hur gammal är han..låter som gubbsjuka …eller  omognad..RESPEKT ska du kräva..Vänd på det ..Skulle han tycka om att du gick runt och klämde på killars kön och pussade allt o alla..Nej då skulle du förmodligen kallas slampa…STÅ PÅ DIG …..

Kenzo
0

Han fyllde 45 nu den 10 okt.

dreamiz
0

#63 Jag hade heller inte accepterat ett sånt beteende! Självklart har man rätt att "kräva" att ens partner inte ska kladda på andra o av vad du skriver så nog låter det som han kladdar alltid! Det är en sak att ge en vänskaplig kram en annan att kladda!

anki1
0

Ja det skulle jag med kräva. Eller att han kan kräva det av mig. Lyckligt vis dricker han inte så mycket och blir inte "kladdig" utan han blir trött när det blir för mycket. by the way, jag har inget körkort. Så det blir ju han som kör, eller att vi får åka kommunalt.

Kenzo
0

Hej

Tack så mycket för era svar vad jag förstår så är det inte mig det är fel på. Idag har han inte sagt ett ord om vad som hände igår antingen kommer han inte ihåg eller så vill han inte prata om det. / Tove

abuelas
0

Jag håller alla tummarna för dig att du kan reda ut detta dilemma!! Det är enbart honom det är fel på när han springer runt och taffsar och klämmer!! Gubbsjuk..JAA mycket!!

Du ska inte acceptera att ha det så!! Det tär ju sönder dig! Jag lider med dig!

Jag vet att det inte kan vara enkelt att diskutera såna här saker..Men om han inte vet vad han gör när han dricker..så borde han hålla sig borta från alkohol..Eller??

Försök få honom att förstå..Kan han inte respektera vad du säger så ska du inte heller acceptera det han gör mot dig!

Stå på dig..Jag ger dig en stooor kram och ger dig styrka!

Anita

Mia-Marie
0

gillar klagomurar - gnälltrådar *L*

pottsorken
0

Jag hade blivit tokig Kenzo, är man i ett förhållande ska det respekteras. Jag skulle inte gilla om min karl sprang runt å tafsa på sina tjejkompisar. Det tror jag ingen gör. Som någon sa så får han tänka på hur han själv skulle reagera i samma sits..

Kenzo
0

Tack

För era ord dom värmer alltså att jag inte är dum och tycker så. Han har fortfarande inte nämnt något om lördagen men ska prata med  honom när jag kommer hem igen. Jag ska till Norge till ett ställe som heter Voss ligger i närheten av Bergen om jag kollat rätt på datan har med mig gps så jag ska nog hitta vi fick en körning dit med en pall från Kellve bulkteknik (ligger i Kvänum) resan dit är på ca 70 mil enkel väg så det blir en utflykt jag och en kompis ska åka vi sticker vid 21 tiden nu ikväll så är vi nog framme i morgon bitti vid 06-07 tiden när vi lämnat pallen åker vi tillbaka mot Oslo eller strax utanför vid Löken det ska vara med norskt ö men har inte det på min data där bor min syster (camilla-therese på denna sajten) och sova där 1 natt. Ha en trevlig kväll alla/ Tove

dreamiz
0

#72 Trevlig resa! O lycka till med snacket med karlen!

pottsorken
0

Jag är så jävla sur!! Skrikandes Jag skulle till den störda doktorn (som behandlat mig förjävligt tidigare) idag med mitt ombud och när vi kommer dit visar det sig att han bokat datumet en hel månad fel! Vi fattar inte vad som hänt för ombudet ringde och dubbelkollade datumet förra veckan och då stämde datumet!! Han bara kråglar hela tiden och jag vill bara slå honom! Det var så att ombudet blev irriterad.. Sen har jag fått halsfluss igen, det är femte gången nu sen i augusti :(( Har varit frisk två veckor. Jag är bra trött på allt!

abbis
0

Har åkt på influensa.ska på min andra behandling mot fibron imorgon..hoppas det går…

Mia-Marie
0

Ursäkta mig, vad då för behandling mot Fibron - nyfiken

Är det flera som har behandling?

Vad för sorter, jag är nyfiken på vad ni kan ta emot för behandlingar…Och hur dom funkar och hur ni känner er!

abbis
0

Det är en metod som renar kroppen från urinsyror ..Jag är efter 2 behandlingar märkbart bättre..Man orkar bara med en behandling/månad…Finns bara 6 personer i hela sverige som är utbildade i denna form av behandling ..

pottsorken
0

Jag är så sur! Jag brukar modella fetish/pinup-betonade bilder ibland och skulle idag möta upp en fotograf som kom med bilen från Uppsala. Det är första gången jag går upp innan 17.00 på flera veckor så när jag då står där efter mycket om och med halv ett så kommer inte den jäveln! 45 minuter i regnet! Ni kan förstå hur sur man blir när man lagt ner energi man kanske inte riktigt har och så är det helt i onödan!

Mia-Marie
0

Najs, sånt är ju urtrevlig, folk som inte kan hålla tiden *blä* själv är jag riktigt pisst på min s*tans* tand*j*vel….*grrr*

Drog en tand för 2 år sedan och då dom gjorde det vart jag så himla dålig i hela jag och tanden brevid lyckades dom göra nått med så sedan dess spökar den och jag har ont där och den är flyttbar och jag har börjat bita ihop hårt på nätterna på den så jag vaknar med spänningshuvudvärk…

Ska ta kontakt med tandis på måndag, för nu j*vlar är jag less, nu får dom dra den också!!!

Så, nu har jag svurit av mig lite *S*

pottsorken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

såhär känner jag mig idag (kolla bilden)

Kenzo
0

Varför

80# så har det varit i några dagar för mig mår inte bra igår var det 9 år sen min pappa gick bort och den 7 november nu i år dog min styvfar efter en tids sjukdom. Så november är ingen rolig månad. Man kan fråga sig varför man inte får ha kvar dom man älskar. Min pappa var 52 år och min styvfar 62 år. Bara ett halvår efter det att min pappa gick bort -98 dog min arbetskamrat endast 41 år. Man blir rädd dom var ju inte gamla jag har ju fyllt 41 år nu i oktober. Ursäkta men var tvungen att skriva av mig lite. Ha en bra kväll alla./ Tove

anki1
0

för sex år sedan i november hade jag lunginflammation. det var hur pestigt som helst. Jag tror aldrig jag varit så sjuk som då. Hade just fåttrenoverat och kaklat i badrummet, (avloppen hade stått öppna i flera veckor) och vår bil hade fått stå ute på parkeringen i 6 månader för det hade brunnit i garaget, och sanering samt reparetion hade tagit 6 mån.

pottsorken
0

#81 tyvärr är det ju en del av livet att de man har kring sig försvinner, vissa tidigare än andra. det är inget man kan göra nåt åt, men det gör ju inte mindre ont för det :/

Hopi
0

Jag vill bara klaga över min hemska kropp! Eller rättare sagt över dessa sjukdomar som ska förstöra min kropp! Som ska ge mig sån värk o trötthet, så livet känns i princip meningslöst att leva.. Är såå grymt trött på att ha det så här… Skrikandes

Misimurf
0

Jag hade tänkt att klaga igår men jag orkade inte. Gick upp halv sju igår morse för jag skulle iväg och jobba i en tredjeklass på skolan. Gick som vanligt och duschade direkt när jag kom ur sängen, efter duschen skulle jag smörja in mej med lotion. Lotion flaskan hade ramlat ner på golvet så jag böjde mej ner för att ta upp den, då small det till i ländryggen och jag kunde knappt resa mej. Det var bra att ringa till jobbet och säga att jag inte kunde komma, det kändes jätte jobbigt för jag vet att det inte finns några vikarier. Hade skit ont hela dan igår och har haft ungefär lika ont idag. Har tagit tradolan men tar väldigt lite eftersom jag blir så dålig annars

pottsorken
0

Jag har ramlat ner i en svår depression och ser inte så mycket ljust på något i livet.

Rita-S
0

#86: Vi bryr oss om dig här, Pottsorken, hoppas vi klarar ge en liiiiiten strima ljus i mörkret med det iaf!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

dreamiz
0

Jag bara måste få klaga på årstiden, eller rättare sagt på denna tiden på året. Jag tycker inte om varken jul eller nyår. Är bara massa hysteri o massa måsten som jag inte orkar med. Jag blir som mest asocial/osocial vid denna tiden på året. Får väl umgås med familjen på julafton (känner mig mest tvingad till det när jag helst skulle gå i ide) men i övrigt tänker jag bojkotta allt firande. Jag vill va hemma o pyssla med djuren o vila!!!

SussiF
0

Fy faaaaan vad det väääärker idaaaaaaaaag !!!  Skrikandes

dreamiz
0

Jag måste få klaga lite på min familj. De accepterar inte mig som jag är. Vill inte lyssna alls när jag vill berätta om nåt som är viktigt för mig, tycker jag är larvig när jag inte vill äta kött mm mm. Varför kan de inte bara acceptera mig? Jag begär inte att de ska förstå allt, mina intressen, min värk osv, men är det för mycket begärt att de accepterar mig?

Men det är väl jag som får lära mig att acceptera att de aldrig kommer acceptera mig…

Kavitha
0

dreamiz- Jag tycker inte att det är för mycket begärt att din familj ska kunna accpetera dig som du är. Det har man rätt till. Om det är några som borde accptera en som man är så är det ju familjen.

Har du sagt till dom att det sårar dig när dom inte verkar accpetera dig som du är?

Jag har också känt så ibland, men det blev bättre när jag berättade för dom hur jag kände det.
Kände det ofta som att jag inte dög som jag är, utan att dom helst vill jag ska vara någon annan. Tror att problemet mest ligger hos dom och inte hos en själv. Vissa agerar så när dom ser en familjemedlem vara sjuk, dom liksom biter fast i hur man var innan och vägrar släppa det på något sätt.

Är lättare sagt än gjort kanske, att säga till dom sådär, men ibland måste vissa "slås i huvudet med en stekpanna" för att fatta, om du förstår vad jag menar?

dreamiz
0

#91 Jo, jag borde prata med dom o förklara men det är inte lätt… Jag drar mig för det. Konflikträdd?

Kavitha
0

#92- Förlåt att jag inte svarat förrän nu, har varit jättedålig och inte orkat vara inne något alls knappt.

Ja det är ju som sagt lättare sagt än gjort att säga sån´t där till nära och kära. Och jag förstår om du är lite konflikträdd, det sista man vill när man inte mår bra är ju att behöva bli osams med närstående (även om jag tror dom skulle förstå om du vågade berätta, men ändå). När du känner dig stark nog, så ta itu med det då och inte innan. Någon gång kommer dagen då man känner att man inte är så rädd längre och mer tänker att det får bära eller brista för man tröttnat på situationen och det är inget man kan tvinga fram.

Kavitha
0

Måste bara få beklaga mig över det där förbannade Facebook alltså.
Har klickat i på min profil att jag bara vill att folk jag själv addat som vänner ska kunna se min mailadress, men ICKE!

Det verkar uppenbarligen inte fungera då det ploppar upp främmande människor på min msn hela tiden, som ska prata med mig utan att dom ens känner mig eller är från Sverige heller för den delen utan ska försöka prata med urusel engelska.

Blir så förbannad! Har verkligen ingen lust att alla i hela världen ska veta min hotmailadress. Och dessutom är det mycket annat som inte verkar fungera där som det ska heller så….

Funderar starkt på att gå ur. Enda anledningen att jag är kvar är för att min ena kusin och en barndomskompis har hittat mig där och ingen av dom har jag träffat på år och dar. Så det var ju lite roligt.

Men i övrigt måste jag säga att Facebook är sååååå himla dåligt. 

Någon mer här inne med samma erfarenhet av Facebook som jag upplevt?

mongu
0

Ja det har jag verkligen gjort. Jag har gått ur för det kom hela tiden "besökare" som lämnade olika sexmeddelande. Trots anmälan så blev det inte bättre så jag lämnade. Vet fler som gjort likadant efter samma sorts meddelande. Tråkigt att det ska va så.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Rita-S
0

jag har inte upplevd att folk får min adress när jag inte vill den skal delast ut, men därimot spammas jag ju av "lägg till denna funktionen!!" hela tiden, även om jag inte vill ha mail kan fortfarande folk klicka "skicka till alla vänner" …:S

dreamiz
0

#93 Tack! Ja så är det nog, att en dag så känner man att man måste berätta hur det känns men än har inte den dan kommit för mig. Eller rättare sagt, jag är inte mogen för det än…

Brynhilde
0

Grrrrrrrrr!!! Vad jag är trött på att min fibro alltid ska fejka förkylning. Ögonen värker så jag knappt kan se och slemhinnorna i näsgångarna löper amok.

Ser du att jag tappat nåt kilo... låt det ligga...

Kavitha
0

Rita.S- Nu har jag klickat i att bara jag själv kan se min email-adress på Facebook. Får hoppas att det hjälper. Men det där med att man får en himla massa mail om att folk skickat alla möjliga saker till en på sin Facebooksida, det är jag också drabbad av och tycker det är jättejobbigt.

dreamiz- Som sagt så kommer den dagen någon gång då man känner sig mogen att orka ta itu med något som gnager på en. När du väl är mogen för det så kommer det kännas helt rätt och att du inte har något att förlora på att säga det till dom och även om det inte kanske gör att dom ändrar på sig, så kommer det kännas skönt att ha upplyst dom om det.
Då kommer man inte lägga lika mycket vikt på när dom säger sådana saker igen. Man kan låta det gå in genom ena örat och ut genom det andra utan att ta åt sig längre.

Brynhilde- Känner igen ditt problem så enormt. Min Fibro har fejkat förkylning hela hösten och först nu fick jag en riktig/äkta förkylning. Så du är inte ensam kan jag säga och jag är också enormt trött på fejkade förkylningar.

Pomperipossa
0

Jag är bara sååååå Trött och slut idag att jag håller på att få spunk!!! Dessutom måste jag sätta mej och göra klart 2 uppgifter till psykiatrin..*suck*… Rök ihop mej fröken härom veckan. Hon tycker att eftersom jag har erfarenhet från yrkeslivet så skall jag kunna så mycket mer än alla andra för att få samma betyg som dom…Då blev jag f*rb**nad.:(

linasvovvar
0

#100 Stakare !!!

Idag vill jag gnälla på min värk, det är knappt så jag står ut…..en kompis kommer snart och får mig förhoppningsvis på andra tankar lite snabbt !!!

Zimba
0

Pomperipossa: Säger Grattis för att du blev den 100:e som skrev på denna tråden.

//Baloo forever

Misimurf
0

Jag är så jävla trött på att ha fibromyalgi. Just nu är jag även jätte förkyld och har feber titt som tätt och är totalt sönder stressad. Börjar mitt nya jobb imorn, ser verkligen fram emot det. Men jag önskar att jag vore pigg och frisk, inte så kul att börja ett nytt jobb när man känner sig helt slut. Igår var jag ledig, låg på soffan hela dagen och sov emellanåt. Var bara uppe och fixade lite mat. Idag har jag varit lite piggare men inte så pigg som jag önskar.

Kavitha
0

Sitter här mitt i natten och kan inte sova. Är så förbannat trött på min Fibro och alla andra saker som är fel med mig så jag kan bli tokig. Orkar inte med att må såhär.
Varje dag är som att skrapa en lott. Kommer det vara en bra eller dålig dag idag?…..NIT!, dålig idag med, jahapp….SUCK!
Känner mig som en vandrande zombie på dagarna, men på nätterna, ja då går det bra att bli pigg minsann!

Jag blir väldigt påverkad av vädret och det är ju aldrig normalt nuförtiden längre, hela tiden upp och ner var och varannan dag. Man hinner inte vänja sig det minsta innan nästa väderomslag kommer och man får huvudvärken som ett brev på posten och som oftast håller i sig ett antal dagar när det väl börjat. Så tar man extra tabletter för att slippa huvudvärken, men då kajkar magen ur istället så tillslut blir det att leva på Samarin också, inte så kul "häxblandning".

Ibland undrar man vad sjutton man gjort för att förtjäna den här förbannade sjukdomen. :(

Misimurf
0

Kavitha, jag känner precis som dej, det är som att jag skulle ha skrivit inlägget själv. Problem med sömn, väderomslagen och huvudvärk. Och att man blir så jävla trött på att må dåligt pga fibron.

Håller tummarna för att vi ska må bättre snart

Kavitha
0

Misimurf- Tackar för ditt stöd. Skönt att höra att man inte är ensam.
Ja vi får verkligen hålla tummarna att vi ska må lite bättre snart.

pluttig
0

Fy fan för allt idag, har ont i hela kroppen, leder, ryggen, bröstkorgen, molande huvudvärk, krypningar i ryggmusklerna, ont i armarna, fötterna, fryser lite, ont i halsen o nyser fast jag inte är förkyld.. jäkla fibro!! jag hatar dig!!! Kan inte tänka eller stava när jag skriver..

Skönt att få klaga lite en sån här dag! stor kram på er!!

solfager
0

Idag är både hjärta och sinne tungt. Tungt att acceptera att läkaren i ord sa att jag har fibromyalgi för ca en vecka sedan men skönt endå att efter alla dessa år med värk att få nåt å "ta" på.

Hjärtat är tungt då jag beslöt att sälja en av mina katter och henne kommer jag bara om några minuter sätta mig i bilen och köra till hennes nya ägare. Nu har jag mina gossar kvar och förhoppningsvis så blir städandet lättare när det inte finns nån löphona som triggar en av gossarna till strilparty. Men mina avelsplaner dom finns inte längre för detta år….

anki1
0

108, Jag förstår hur det känns att behöva omplacera ett älskat djur och familjemedlemm. fick göra detsamma förra året då sonen utvecklat allergi. Dotter har tagit över mina 2, fast den ena klarade inte separartionen ifrån mig och har fått somna in. de var båda kastrerade.

Misimurf
0

Dags att klaga lite igen. Jag har så fruktansvärt ont på några punkter på ryggen, det känns som om någon skulle ha slagit mig riktigt hårt nedanför vänster skulderblad. Gör så j-vla ont! Har även ont i musklerna vid revbenen. Det känns som att inflammationen i vä överarm och axel är på väg att komma tillbaka. Tror att allt detta delvis beror på snöskottningen jag ägnat mig åt under slutet av veckan och helgen. Har jobbat 12 dar på rad och jag brukar få ont och bli sämre när jag äntligen blir ledig. Har dessutom klippt och badat hunden idag vilket också sliter på armar och rygg. Förstår inte hur jag ska kunna sova i natt när jag har såhär ont, som tur är börjar jag inte fören 10.30 imorn så jag har iaf sovmorgon.

Bigblomman
0

Oh vad skönt att det finns en sida där man bara kan vräka ut sitt hat mot denna jävulusiska sjukdom som en del läkare säger är botbar!!!??? Jag tror jag har provat allt och inget har hjälp hittillls, jag har haft värk i kroppen i 11 år, mer eller mindre. Värst är värken vid väderomslag och kyla! Hela kroppen känns som ett stort blåmärke idag:(

Rita-S
0

#111 det är ju några som kan botast av fibron, synnerligen dom som enbart har fibro pga ångest eller annat som dom får bukt med och sen försvinner fibron med, men tyvärr är inte detta ensbetydande med att ALLA blir bra av fibron.. :/ Så det är efl att bara hävda det sådär utan vidare av en läkare anser jag

lightseeker
0

har mått sämre i min värk samt mentalt sedan i mitten i november, då kände jag mig ångestladdad, förlorade sömnen. Så då ringde jag upp min psykologenhet, som efter 2 veckor, skickade mig ett brev om att min psykolog var tjänstledig, tom september -08 och att jag skulle få en tid, till någon annan att prata med, inom 3 månader.
Om jag mådde dåligt under den tiden så var det bara till att åka upp till psykakuten, vilket jag inte har gjort, eftersom jag inte är psykotisk.

Nu har jag mått dåligt så länge, orkar inte ha så här ont längre. MIn läkare är en idiot och jag har fått ett personligt ombud som har sagt att vi måste anmäla honom till HSAN, att skaffa en ny läkare har hon ingen aning om hur det skall gå till, det kan ta tid.

Men det är ju värken som är mitt huvudproblem, som ger mig den här deppen. Jag har aldrig haft en depp som har suttit i så här länge förut, vill ingenting, tror inte på en framtid för mig, vill inte vara med längre, städar ur alla mina skräphål för att det inte skall bli så tungt för barnen, när jag inte orkar längre.

Herregud, jag ORKAR inte mer. Jag vet inte vilket ben jag skall stå på: jag har försökt allt i 23 års tid, jag vill inte mer…

Jag behöver en allmänläkare, som sätter mig på någon form av daglig medicinering mot smärtan, eller någonting annat, kroppsbehandling el. dyl. Jag har inte haft någonting på många år.

Bigblomman
0

Har du varit till smärtcentrum? Om inte be att få en remiss. Du kommer att få prata med både psykriatiker, psykolog och läkare. De har grupper och de har tillgång till nya medicner som verkar. Jag hade fruktansvärda kramper i min rygg som nu tack vare Lyrica är nästan helt borta. Värken har jag kvar men har fått Cipralex som är både ångestdämpande och smärtlindrande när man har fibromyalgi enligt läkarna!

Inge-elsie
0

Jag har ont i hela kroppen just nu, men mest i vänster fot. Den flyttar på sig. Bråkade med mamma idag. Hon gör mig galen. Hon ville ha kaffe och semla till middag. Men efter 2 timmar så satt hon och grät för att hon var hungrig. Hon har diabetes och vill bestämma allt själv. Så från och med imorgon så skall jag bara laga mat och säga till henne att äta. Jag har försökt säga att jag är dålig men det lyssnar hon inte på. Bara hon får uppassning så är hon nöjd. Nu vill hon att jag skall skicka kort till hennes barnbarnsbarn men hon bryr sig inte om hennes barnbarn, det har hon aldrig gjort.Nu skall jag försöka sova några timmar skall upp 6.30 i morgon bittida.Fundersam

mongu
0

# 113

Man behöver inte va psykotisk för att söka hjälp på psykakuten.

Den är till även för de som mår dåligt av andra skäl. Kanske är så nere o deppiga att man inte orkar mer.

Det finns olika avd. om man skulle bli inlagd på psyk. Många är inlagda just för att man mår så dåligt att man är en fara för sig själv.

Så psykakuten är rätt ställe att söka när man mår som du beskriver.

Ha en bra dag! Mongu.

lightseeker
0

#116, nej, jag skulle ALDRIG gå dit, jag behöver ju hjälp med all min smärta, det kan dom ju ändå inte göra någonting åt, till det behöver jag en allmänläkare, dom har ju alla fullt med patienter, redan.

#114, Neej, jag har fått komma till en smärtmottagning en gång, det var det värsta jag har varit med om. Jag förstår inte vad min allmänläkare kan ha skrivit i den remissen, för det enda som dom sa till mig, det var att äta nervlugnande, så skulle smärtan försvinna.
Efter 3 månader, fanns all smärta kvar, men min mage var urballad. När jag då kontaktade dom och frågade vad jag nu skulle göra, då hade dom inget mer svar än att jag skulle gå till min allmänläkare: han svarar som vanligt att det är för dyrt att skriva remisser.
Det hela slutade med att jag fick en stor blödning från tarmen, var urtorkad, hade gått ner 10 kg. i vikt på 6 veckors tid, så dom remitterade mig för coloskopi och gastroskopi, akut.

Det tog 10 månader, min allmänläkare hjälpte inte till under hela tiden, för som han säger: det kostar honom för mycket att skriva remisser.

mongu
0

Nu är det ju så att smärta kan bli mycket bättre om man får en bra behandling mot sin depression. O det ÄR dom bra på på psykakuten med.

Vet inte alls vad o om du äter mediciner idag. Men det som du skriver att du känner att du inte orkar mer, har städat ur för att inte barnen ska ha så mycket, att du är deppad o inte har varit så deppad förut. Att du inte vill nåt osv. Det om något är ju skäl för dig att söka akut för du har ju tydliga tecken på att inte må bra psykiskt.

Trots allt så går kropp o själ hand i hand. Mår man inte bra på ett sätt så mår man inte bra på det andra heller.

Det är inte på nåt sätt skamligt att erkänna att man behöver den typen av hjälp.

För trots allt så vill du väl dina barns bästa eller hur? Det får du genom att söka hjälp så du kommer i balans såväl till kropp o själ.

Sen är det många av de antideppmedicner som finns som har en bra effekt på värk med.

Så snälla tveka inte utan sök hjälp.

Ha en bra dag! Mongu.

Zimba
0

Jag ska gnälla över alla idioter som inte kan ha en glasflaska i handen utan MÅSTE kasta den i asfalten eller gräset, så den går i miljoner bitar, fan va trött jag e på att plocka glas. Har ringt till dom som e ansvariga o visst dom plockar upp det, men det kommer ju lika fort glas igen. Jag tänker inte enbart på min vovve, utan alla vovvar, ungar, cyklar etc. JAg vill förbjuda glasflaskor. GRRRRRRR

//Baloo forever

lightseeker
0

#118, mongu, tack för din omtanke, men som jag redan har skrivit så var det när smärtkliniken ville att jag skulle äta saroten, som alla mina problem förvärrades, men någon riktig utredning för smärtan har jag aldrig fått till. Detta trots att min neurolog säger att det verkar som om det är en nerv i kläm, i ryggen.

Jag är utmattad, pga. brist på avlastning också, inga mediciner i världen kan råda bot på det, samt pga. att mina barns far, har trakasserat mig sedan i mars -07.

Det är NU, som min utmattning kom.

Jag vågar aldrig stoppa en nervlugnande i munnen, igen. Sist fick jag ju en stor blödning från tarmen, jag har varit så uttorkad i två omgångar, så att njurarna har blött.
Levern har stora fettinlagringar.

Imorgon skall jag till det personliga ombudet, för andra gången.

Hoppas att hon kan hjälpa mig, att komma bort på vilohem, el dyl. Vidarkliniken var det någon som hade föreslagit, det kanske kan vara någonting för mig med.
Fast egentligen, så sitter jag och drömmer om ett litet bed and breakfast hotell, någonstans i stor brittanien, en bilsemester, med någon som är lika intresserad av gamla hus, nya miljöer, vackra landskap, trevliga udda nya människor, och vackra trädgårdar, som mig.

DET är en dröm, som jag gärna skulle vilja uppleva, tillsammans med en likasinnad. Bättre än alla mediciner i hela världen.

Misimurf
0

lightseeker- Hoppas att det ordnar sig för dig och att du får komma någonstans där du kan slappna av, vila upp dig och "ladda batterierna". Det låter som att du verkligen behöver det och att du behöver tid för dig själv.

lightseeker
0

tack, söta/söte, misimurf, vi är säkert många fler här som skulle må bra av litet miljöombyte, typ så där som man byter sem-bo med varandra, på sommaren. Det kunde ju vara en utmärkt idé, för oss med taskig ekonomi, pga. sjukdom, att starta en sådan pool, eller företag. Bättre än alla mediciner i världen

mongu
0

Visst är det bra om man har möjlighet att komma bort o få lugn o ro.

Det finns många vinster i det.

Men det finns det i mediciner med i vissa lägen. Det är ibland tillstånd då vi behöver den hjälpen för att orka klättra uppåt igen.

Sen finns det många, många olika sorter av antideppmedel. Många av dom har en bra effekt även på nervsmärtor med.

Hoppas bara du finner ditt sätt att hantera dina besvär För som du skriver så verkar du må rejält dåligt. Det är därför jag anser att du borde söka hjälp på en psykakut, För det är inte bra att må så dåligt som du gör, Det förvärrar smärtan med.

Ha en bra dag! Mongu.

lightseeker
0

Idag har jag varit hos dom personlig ombuden, igen: hon och jag hade kommit fram till samma sak sedan sist, det är bättre med att vänta med anmälan till patientnämden och prioritera att skaffa mig en fungerande läkarkontakt så länge.

Så imorgon skall jag ringa till: en psykiatrisk öppenvårdsmottagning, en privat vårdcentral, en diakonissa och länsstyrelsen, plus alla e-mail, som jag inte har orkat öppna, nu när jag har kännt mig så utmattad.

Jag fick två st. melatonin-tabletter av en granne, som hörde att jag inte hade sovit mer än 2 timmar i natt. Hon sa att dom funkade jättebra på henne, så blir det jättekris så skall jag testa dom. Jag vågar inte ta något annat, för det var ju så som min mage blev dålig. Och nu skall jag ta prover inför första besöket till en magspecialist.

Men bort måste jag fortfarande.

Zimba
0

Nu ska det gnällas, har influensa o e jätteförkyld, extremt ont överallt och det värsta av allt, jag har inget tyckasyndom godis hemma. Ute e det storm o regn. Gnäll Gnäll Gnäll Skrikandes

//Baloo forever

Inge-elsie
0

Idag var jag på akuten för 3:e gången med min fot. Den första läkaren kom på att jag hade fått en blodpropp. Den andra sa att jag var för fet och skulle motionera mera. Nu idag sa läkaren att det var min kropp som sa till att jag skulle sluta stressa. Ta det lugnt och tänka på vad min kropp sa att jag skulle göra. Måste börja tänka mer på mig själv och skaffa hjälp. Blev erbjuden svart städhjälp idag för 60:- timmen.Betalar man vitt så kostar det 350:- i timmen. Så jag städar själv men det tar tid. Nu skall jag fixa lite i vardagsrummet och plocka kattleksaker som ingen vill ha just nu.

Faxlin
0

Ynk, ynk. Jag får kanske gnälla av mig lite jag med fast jag är ny. Känns som om jag behöver det nu. Jag är allmänt slut, har ont så jag bokstavligt talat kräks. Tagit tabletter, kräks upp dem innan de hinenr verka ordentligt, tar nya. Och så fortsätter det. Jag vet inte vad jag ska göra. Men enligt läkaren sitter den här smärtan till större delen i huvudet på mig eftersom de nu antagligen är FM jag har. Så det var upplyftande att få Fm diagnosen och samtidigt höra att det är en inbillad smärta. Fast det betydde inte att hon itne trodde på att jag har ont. Bara det att den smärta jag tycker är outhärdlig kan andra tycka är som en klapp på kinden.

Så en inbillssjuk Åsa behöver gnälla av sig lite. För den inbillade värken håller på att driva mig till vansinne.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

solfager
0

Gnäll, yyyll .. tjut…

Men fasiken vad jag just nu är less på värken jag har i höger hands fingerleder, inte ett ställe jag brukar ha ont i. Handen är dessutom alldeles iskall. En riktig plåga att ta tag i saker.

Kavitha
0

Jag vill klaga på alla jävla läkare (för tillfället min husläkare) som vägrar tro på en och utgår ifrån att man sitter och ljuger dom rakt upp i ansiktet.

Försökte i måndags att få en remiss till specialist då haft problem med ena armen sen jag tog blodprov på Sophiahemmet i höstas. Läkaren säger att han ska skriva remiss till Huddinge.

Sen tar jag en ny sänka då min har varit för hög under lång tid nu.

När jag sen var hos dietisten igår så kollade hon upp åt mig vad min sänka låg på och ifall han skickat någon remiss eller inte.

Han hade INTE skickat någon remiss än, och så när jag ringer på hans telefontid idag, nä då har han tagit semester och är inte tillbaka förrän nästa vecka på tisdag. Så nu går det nästan en vecka till utan att någon remiss kommit iväg eller att jag fått någon vidare utredning på min sänka……suck!

Inte faan kunde han slängt ur sig det i måndags då när man var där, att han skulle ha semester, nä det får man veta när man kliver upp tidigt på morgonen och ringer på hans telefontid.

Har varit ett herrans liv också om både min sänka och min arm, är som att han inte tror på att jag fortfarande har ont armen och dessutom kan det ju inte vara något fel på den eftersom nervtestet han skickat mig på inte visade på några nervfel. Så med andra ord måste jag ju ljuga, tycker han.

Det var väldigt motvilligt som han sa att han skulle remittera mig till Huddinge och uppenbarligen hoppas han väl på att jag ska glömma bort det eller så vill han fortfarande försöka övertala mig om att det inte är något fel på min arm eftersom han inte skickat någon remiss än och sen tar semester.

Sänkan har jag tagit om jag vet inte hur många gånger nu. Jag vill veta varför den är hög och han vill bara ta ny sänka hela tiden, vet inte vad han väntar på eller tror ska hända.

Grrrr, är såååååå förbannad!!!!! Jag lyckas alltid få läkare som misstror en och därför tar allt man säger med en nypa salt och som att man säkert överdriver osv.

Känns ibland som om jag kom till jorden bara för att bli en "testkanin" för sjukvården med utforskningssyftet: Hur illa behandlad kan en patient bli innan den ger sig eller tar livet av sig.

Förlåt att detta blev så långt, men jag är bara såååå förbannad och ledsen.

lightseeker
0

ååh, kavitha, jag känner igen mig så väl, i din beskrivning i förhållandet till misstroende läkare.

Såg ett program på tv:n igår, om ågrenska här i götet och en konferrens dom hade där om ovanliga diagnoser.

Där kom det bla. fram ett förslag till hur man skulle känna att man hade ett bättre förhållande till sin behanlare. Bla. så skulle man kunna kräva adekvat ledning, från läkaren.
Ja, jag säger då bara det: vem leder vem egentligen?

Det verkar som om man skall vara bättre påläst än sin husläkare om sin sjukdom, alt. behandlingar, varthän remisserna skall skickas osv.
Och ALLT det, skall det bråkas om, innan man får det genomfört, för läkaren kommer bara med bortförklaringar på allt och förhalar ALLT, Tröttsamt! fast DU, det är nog det som är meningen, har jag kännt på sistonde. Att man skall bli så utmattad, så att man hinner kola av i vårdköerna, då KOSTAR man ju mycket mindre, i längden.
Ren och skär taktik alltså, remisser är dyra, vet du!

anki1
0

Ågrenska, där har vi varit när barnen var små. det handlade den gången om barn som hade "adrenogenitalt syndrom" AGS vilket sonen har eller hade för sjukdomen har bytt namn nu ochj ag kommer inte ihåg vad den heter den förkortas CAH. Den innebär att han inte kan tillverka kortison i binjurebarkewn som är livsviktigt. vi har fått medicinera honom sedan han var 3 veckor gammal och ha får medicinera så länge han lever.

Inge-elsie
0

Har fått en ny diagnos på min fot. Högt blodtryck oxå. Visste inte att man kunde ha det i fötterna. Jag blir galen på läkare. Undrar om någon läkare kan säga vad det är. Skall kanske beställa tid hos en kiropraktiker, för att få rätt sjukdom. Det kanske är fibron som har satt sig där.

Kavitha
0

lightseeker- Ja allt verkar bara handla om pengar numera och inte  patienterna som individer
Vi är inte värda mer än nummerlapparna vi tar när vi ska köa till receptionen på våra vårdcentraler, vi är bara siffror. Vi skulle lika gärna kunna byta ut våra namn till siffror istället för man är ändå bara en i mängden nuförtiden.

Remisser är dyrt och som du säger, då gör dom allt för att man ska bli övertalad om att någon remiss inte är nödvändig osv.
Och sen om någon hinner kola av på vägen, jamen ojdå, hoppsan…..så bra, en mindre som "tar pengar" från FK. 

Känns mer som om man utövar ett krig mot läkarna än att man får hjälp av dom. Hela tiden ska man bevisa för dom hur sjuk man är för att få hjälp, men usch och fy om vi är pålästa för patienter kan ju inte veta bättre än läkarna.

Ändå har jag lyckats ha rätt när det gäller tre av min diagnoser som jag har och en av mina skador.
(Visade sig efter 2 års kämpande att min handled behövde opereras, från att ha fått höra att jag bara inbillar mig smärtan i handleden och efter lite rotande på internet hittade jag vad som var fel på min handled och det var ju det som jag trott som var felet i slutänden.)

Skulle kunna diagnostisera mig själv i fortsättningen istället för jag verkar ju ändå ha rätt tillslut, hur mycket läkarna än försöker bevisa att jag har fel.

lightseeker
0

usch för patienter som ser för friska ut: Du kan väl inte må så dåligt, du är ju så fräsch?

Det var en av de första läxorna som jag fick lära mig. När jag var tvungen till att sminka mig, ta på mig mer matchande kläder än vanligt och TVINGA mig utanför dörren, till läkarens mottagning.

Det BÄSTA var, att klä "ner sig" och se allmänt halvsjaskig ut.

Sedan så skall man inte VISA att man är påläst, för då är man psykiskt sjuk och letar fel, istället.

Nej allt som man lägger fram skall läggas fram på ett "halv-dumt" sätt. Jag har hittat vägen dit, nu: när läkaren vill avpolettera en snabbt, så skall man sitta kvar och istället för att tala om för henom, vad som kan vara nästa steg, så skall man tänka högt. Ex: …..och när du säger så här, då känner/tänker jag att, vad är det som kan vara fel då/vilken medicin eller behandling skulle då kunna vara nästa steg i undersökningarna/ osv.

Ansträngande? jaa, det krävs ett livs skolning inom sjukvården att lära sig att hantera en läkare.

Kostnaden: många läkarbyten, livsfarliga misstag där man riskerar både liv och lem och hälsa, ofantligt mycket pengar i förlorade inkomster osv.

JAA, lägg gärna till, eller tyck till om vad ni tycker att jag har fel om.

Detta är ju trots allt, bara EN persons uppfattning och kan knappast räknas som en sanning, förrän fler personer säger sig ha samma uppfattning och för att det skall BLI en sanning, av något slag alls: så bör man ju genomföra en vetenskapligt utförd undersökning.

FInns det någon frivillig aspirant till denna vetenskapliga undersökning, här kanske?

proosit
0

Känner verkligen igen det där med att man inte får se för fräsch ut när man går till läkaren. "Du är inte riktigt den typen som brukar ha FMS", sa reumatologen. Men va fasiken, man kanske inte har orkat vara ute på flera dagar så det är väl klart att man vill se okej ut när man väl kravlar sig till doktorn!

lightseeker
0

ja, om inte annat så försöker man ju att lura sig själv, till att man visst klarar av, att gå till doktorn.

Kavitha
0

Ja jag skiter i att sminka mig och ta på mig finare kläder när jag ska till doktorn nu. Jag slänger på mig mjukiskläder och ibland är inte ens håret tvättat, men det har inte fungerat så bra ändå tyvärr.

Konstigt att vi som har Fibro inte ska få se fräscha ut, vi vill väl också vara fina ibland även om vi är sjuka. Ma måste ju faan inte så ut som hej-kom-och-hjälp-mig eller se precis som man mår bara för att man har en kronisk sjukdom.

Tycker det är diskriminering av läkarna fakiskt.

anki1
0

132, Ja det skulle kunna vara fibron, som sätter sig i foten. Om du har ont under hälen skulle det kunna vara en hälsporre.

134, jag brukar inte sminka mig eller klä mig fint, undantag att jag går med klackar visselign inte så högamen ändå. Jag tycker att det gör mindre ont i benen då. Min läkare verkar uppskatta om jag har egna förslag om min medicinering och sånt. Och att jag tar lite eget ansvar om min egen behandling. Hon är intreserad av kvinors problemoch välmående. bla ligger hon lite bakom den där kvinnoföeningen som jag är meddlem i (inga gubbar tillåtna) Den kom till för att invandrarkvinnor kom till henne och mådde mycket dåligt utan att vara direkt sjuka, så hon kom underfund med att de ådde dåligt av att vara isolerade och lite utanför vårt samhälle. så med några intersserade kvinnor bildades den här föreningen. Det är många språk och nationaliteter och så förståss religioner.

lightseeker
0

Underbart att du har hittat en läkare som både ser dig som patient, men också har vidsyntheten och energin att se kvinnors situation, bakom osynligheten av kvinnors sjukdomar inom vården.

Tänk om hon bodde nära mig, hmm

Kavitha
0

lightseeker- Håller med dig, man blir lite avis.

abbis
0

Nu ska jag gnälla av mig lite..

Min kommun ..Nora kommun har lobbat för att få hit ett lågprisvaruhus,det va bara meningen från början att det skulle bli ett lager men kommunen tyckte att ägaren skulle öppna 2200kvm presentartiklar till lågpris..Kommunen leker rysk roulette med handlarna i staden .Det finns faktiskt en anledning att man i nte har H&M Kapp-Ahl etc etc i denna lilla stad..DEN ÄR FÖR LITEN…Nu har ett medborgarförslag gått igenom att politiker ska åka ut och prata med oss öga mot öga 2 ggr om året..lite sent påtänkt …Jag funderar på att flytta…

Simson
0

Jag försöker återhämta mig efter grannarnas fyllefester igår. Grannen vägg-i-vägg festade 19-21. Diskade 00-01. Grannen ovanpå festade 02-05. Hade så mycket oväsen för sig att jag vaknade trots öronproppar. Katterna vart rädda. Suck! 07 kliver grannen vägg-i-vägg upp och slamrar i köket igen.

Men snart slipper jag dem! =)

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

abbis
0

#142 sätt på stereon på högsta volym när dom sover*L*

Hopi
0

Simson: Nej fy vad jobbigt!! Jag hade en sån där granne när jag bodde i lägenhet sist.. Det var såna fester o väsen, så min Saluki-tik som jag hade, var såå livrädd! Hon vågade inte lägga ner huvudet, utan låg på helspänn hela tiden när det väsnades under oss.. Tyckte så synd om min älskade hund att jag köpte mig ett eget hus! Gissa om vovven blev glad!! Hon ville inte ens TITTA åt det hållet mot lägenheten, när vi var ute och gick sen! I vårt hus var det lugnt o tyst och vi trivdes som bara den alla tre! (2 hundar o jag.) Så jag vet hur det kan vara.. Tycker synd om dig o dina katter!!!

Simson
0

Hopi: Jo det har varit tufft här. När grannen vägg-i-vägg med kök mot mitt sovrum kom hem 0230 och började smälla i köksluckor och annat pratade jag med henne dagen efter. Till svar frågade hon vad jag var sjuk på för sätt samt att krogen stängde 2 och att de bara varit två o hennes lägenhet. Jag tyckte att de fick vara 10 personer minst men jag ville inte vakna eftersom jag inte ens var inbjuden. Du bor i fel hus fick jag till svar.

Grannen ovanpå var på krogen tisdag-lördag och väckte mig var morgon när han kom hem samt gick på toa. Jag tyckte han kunde ta på sig tofflorna. Han sa att han var nattmänniska. Skulle det vara ok att bete sig så då?? Bara att man talar om det? Har man inget ansvar då för hur man beter sig??

Var morgon vid 6 vaknade jag av grannen vägg-i-vägg smällde av diskborsten i diskhon fyra gånger! Gissa om jag vart rädd!!

Till slut sov jag i vardagsrummet. Även med örptoppar vaknar jag av grannarna då!! Suck!!

I december använde jag inte sovrummet alls. Det var då jag bestämde mig för att leta nytt boende. När grannen vägg-i-vägg tog ner en murad vägg utan att förvarna lade jag in överväxeln. Efter påsk flyttar jag.

Kan inte se hur rädda missarna är. De började huka sig när de hörde grannarna och så kan jag inte ha det. Då är jag inte en värdig matte.

Önskar också på att hitta eget hus framöver.

Lilla vovven! Jag förstår att hon inte vill titta åt det hållet!! Hemska folk som fick henne att må dåligt!
KramVoffMjau på dig!!!

Rita-S
0

vilken tur jag kommer flytta til enbart EN granne på andra siden av väggen!

Hoppas dom är lugna då..

dreamiz
0

#142 Nej fy vad jobbigt! Det är hemskt med såna grannar! Skrikandes

Jag är så trött o slut just nu. Flera av mina möss har dött, både unga o gamla, o nu upptäckte jag löss i en bur också. Att gamla dör är en sak, men unga? (Vet inte vad som händer men antagligen har jag fått in nån skit med nån av de nya mössen…) Så jobbigt. En mus som var fullt frisk igår, såg fullt frisk ut i varje fall, hittade jag död idag. Mina små älsklingar…

Rita-S
0

Å vilken tragedi Dreamiz :/

Rita-S
0

I dag vill jag gnälla lite.
Jag vill inte alls va på jobbet. Alla återförsälgare är så griniga och gnälliga i dag (som om ajg är nåt bättre själv.. ;D) och jag vill mycket hellre va hemma och förbereda flytten!

Rita-S
0

I dag vill jag gnälla lite.
Jag vill inte alls va på jobbet. Alla återförsälgare är så griniga och gnälliga i dag (som om ajg är nåt bättre själv.. ;D) och jag vill mycket hellre va hemma och förbereda flytten!

Simson
0

Jag vill klaga på min symaskin…eller kanske egentligen på min brist på underhåll?? Jag skulle sicksacka och maskinen orkar inte gå sidledes utan gör raksöm överallt!

Tog fram oljekannan. Inget kom ur den. Det fanns inget hål. Ordnade hål. Inget kom ur den ändå. Såg att jag hade fulla händerna med olja. Korken var inte påskruvad! Suck!

dreamiz
0

Jag vill klaga på jobbet. Idag var revisorerna där o skulle gå igenom bokslutet. Den auktoriserade revisorn var så himla överlägsen. När jag inte hittade rapporten hon ville ha frågade hon om det var ekonomiprogrammet jag var inne i! Var skulle jag annars va när det handlar om ekonomi?? Hon måste ju anse mig vara helt idiot. När hon ställde frågan för tredje gången snäste jag ett "ja" för jag blev så förbaskat irriterad på henne.
Lite senare kom hon faktiskt o sa att jag inte skulle ta åt mig för hon förstår att det är jobbigt (mitt allra första bokslut) så det var ju positivt.

abbis
0

Idag skulle jag behöva tagit entré till butiken för att överleva…

dreamiz
0

Jag orkar inte med mitt jobb längre. Inte nog med att jag ligger 3 mån efter med bokföringen, ett par veckor efter med fakturor, inte kommer hinna med att köra reseräkningar i tid, utan nu ska jag dessutom göra om bokslutet - helt själv på mindre än en vecka. Till saken hör att jag aldrig gjort ett bokslut, vi trodde allt var ok när styrelsen godkänt det men icke. Nu ska jag som sagt göra om det helt själv, utan hjälp, o jag vet ju inte ens vad jag ska göra… Om jag orkade skulle jag sätta mig o lipa men jag är tom för trött för det…

Faxlin
0

#154: Usch din stackare. Men får de verkligen göra så. Du bör ha hjälp av personal som kan.
Hoppas att de förstår att de inte kan slänga allt på dig utan är mer rädd om dig än vad de verkar vara.

Audiatur et altera pars

dreamiz
0

#155 Ja du, arbetsgivare gör som de vill verkar det som.
I höstas fick en jobbarkompis till mig stroke pga stressen. Jag ska på hälsokoll nästa månad för mitt blodtryck är högt - nåt jag aldrig haft problem med förr!

Faxlin
0

#156: Men vad hemskt. Har ni testat att koppla in facket. Så här får de inte göra. Var rädd om dig, ingen tackar dig på jobbet sedan för att du kör dig själv i botten.

Audiatur et altera pars

Hopi
0

dreamiz: Jag hoppas att det går att få nån ordning på ditt jobb!! Det går inte att ha det så där stressigt!! Inte ens fast man är frisk!! Och med fibro.. urs vill inte ens tänka tanken!! Det går helt enkelt inte i längden… Ledsen

Måste gnälla lite själv oxå! Har ju haft och har så ont i fotlederna och ena foten, så jag började äta en kur av Naprosyn, för att ta bort inflammationen. Började med 3/dag för att få lite snabbare effekt (Kan ta 2-3/dag) Men kära nån vilken magkatarr jag fått nu!!! Igår hade jag så ont i magen att jag knappt orkade sitta upprätt.. Idag tog jag bara 2 Naprosyn och tog även Omeprazol för magen före båda tabletterna! Men magen är inte helt okey ändå.. Fy för magont!! Men känner nog av lite pga att min morbror dog igår.. Bara 65 år.. Knall o fall bara! Han som nyss fått pension o hade så mycket att se fram emot!! Bla en jänkare som han beställt från USA och sin fina motorcykel, som han längtat efter att ta fram o köra!!! Men nu blev det inget mera mc eller jänkare för hans del.. Det känns så tragiskt! Han hade livsgädje och så mycket att se fram emot!!!!

dreamiz
0

#157 Nä har inte testat att dra in facket, har väl just inte mycket förtroende för vår ombudsman. Det värsta (?) är att jag jobbar på en fackföreningsavdelning! Men vem har sagt att de skulle vara bättre än andra arbetsgivare? De borde vara det men är det absolut inte! Fasar för morgondagen. Skrikandes

#158 Hoppas din fot blir bättre snart! O verkligen så tragiskt med din morbror… Livet är inte rättvist.

Faxlin
0

#159: Nej det kan bli lite skomakarens barn av det hela tyvärr. Men det finns högre instanser även på en sådan avdelning. Gå högre upp. Så där får de inte behandla dig. Du har rätt att må bra.

Audiatur et altera pars

solfager
0

Så trött så trött. Har hostat konstant sen i onsdags på torsdag em däckade jag totlat av hostan, en hård skrällande, rivande hosta där det känns som att lungorna är på väg ut genom öronen. Har inte ätit nån mat bara druckit och petat i min nån frukt. NU vill jag bara att denna hosta ska ge med sig ännumera (börjat nu) så att jag kan få sova lite så kroppen orkar med att bara vara. Har gått ner 2 kg på kuppen men dom lär ju komma tillbaka som en igel igen när jag väl börjar peta i mig mat.

Faxlin
0

#161: Usch låter inte alls bra det där. Hoppas det ger sig snabbt nu när det börjat bli bättre. Och var extra noga med att dricka mycket.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Måste bara få klaga av mig lite. I dag är det en sådan dag när man funderar på om inte döden vore så otroligt mycket trevligare än det man har nu. Jag har haft så otroligt ont de sista dagarna att jag inte fungerar med något jag försöker mig på.
Jag gråter för allt och inget. Jag vill inte träffa folk och jag har verkligen ingen ork kvar känns det som.

Jag äter så mycket tabletter för att överhuvudtaget stå upp att jag känner i domningar att jag överdoserat. Jag vet att det är fel, men jag måste stå upp. Jag har sjuka barn hemma och kan inte lägga mig ner och bara skita i allat. Helst vill jag stänga in mig i en bunker och aldrig mer komma ut.

Ledsen, men i dag är en dag jag inte vill leva. Varför kämpa och leva när man ändå bara har ont och mår skit. Behövde bara skriva av mig.

Audiatur et altera pars

Zimba
0

ÅsaF: Men snälla du, usch för att känna så. Kan du inte få hjälp av någon???? Jag förstår hur det känns när livet e så där jävla orättvist mot en o man vill bara skita i allt.

Döden e ingen bra idé alls, vi skulle sakna dig, så sluta nu fundera så, fast jag förstår dig där oxå. Du har barn o tror du inte dom skulle sakna sin mamma??????? Jo, det skulle dom o det e inte rättvist mot dom eller vänner o släktingar. Fast jag vet att man inte tänker realistiskt när man mår så dåligt.

Du skulle behöva avlastning för att komma igen, man måste vara ego ibland. Visst det e jättelätt att sitta o säga.

Klaga på så mycket du vill. det kan kännas en smula bättre.

Kram på dig.

//Baloo forever

Paddiz
0

ÅsaF: Jag vill bara att du ska veta att jag tänker på dig. Vill oxå skicka några tröstkramar till dig. Hade vi bott i närheten av varandra hade jag hjälpt dig så att du fick vila en stund.

Kram Yvette

Another year over, and we're still together
It's not always easy but McFly's here forever

Faxlin
0

Visst är det så att det känns lite bättre att få gnälla av sig lite. Det lättar lite i alla fall. Det värsta är nog i alla fall när man sitter och inser att man finner fler anledningar för att dö än att leva. När man känner att ens värk inte längre är en börda enbart för en själv utan även för ens nära och kära. När man inser att allt man gör speglas av värk och sömnlöshet.
När man känner att man inte ens är en bra mamma längre för att ens värk gnager sönder en innifrån.
Om man blandar det med hugg i ryggen av folk man trodde var ens vänner och kryddar det med mera svek. Då känns det inte så roligt längre.

Sitter och inser att mitt liv inte har någon mening. Jag är en sjukskriven arbetslös som inte får komma till smärtrehab då jag är arbetslös. För det kostar för mycket för att försäkringskassan ska lägga dem pengarna på en om man inte har ett jobb. Till och med försäkringskassan inser vad det är för värde man har. Att besöka läkare som anser att man är fet och måste ta itu med sitt liv och träna då träning hos sjukgymnast inte visat sig hjälpa snarare stjälpa.

Audiatur et altera pars

Paddiz
0

ÅsaF: Visst har ditt liv en mening. Dina barn älskar dig precis som du är. Dina vänner som inte är dina vänner måste du kunna vara utan. Hoppas bara det är nu du känner på det här sättet.

Behöver du prata så kan du ringa mig. Jag skickar mitt telefonnummer till dig via PM. Du kan ringa när du vill.

Kram Yvette

Faxlin
0

Tack Yvette vad gulligt av dig. Men att lyssna på mig snörvlandes i telefonen lär du inte bli gladare av.
Men det var jättegulligt av dig.

Kram

Audiatur et altera pars

Zimba
0

ÅsaF: Nu lyssnar du på gamla tant Zimba och ringer henne. Hon vet ju att du mår dåligt och hade hon inte vilja lyssna hade hon väl inte bett dig ringa henne. Hon kan lämna det efter att ni pratat, men hon gör det för din skull, för att du ska må bättre. Sen e det en som har samma sjukdom som du o förstår.

UPPFATTAT!!!!!Flört

//Baloo forever

Paddiz
0

Du hade aldrig fått mitt telefonnummer om jag inte orkat lyssna på dig. Du vet att du får ringa. Snörvlandes eller inte - ring om du känner för det.

Kram Yvette

dreamiz
0

#160 Högre instans, ja jag funderar på vem det skulle va man skulle vända sig till när personalchefen är en skit… Jaja, just nu orkar jag inte. Försöker bara göra mitt bästa o duger inte det så…

En stor kram till dig från mig. Hoppas du mår bättre snart! Jag vet hur det är att må så där, hade jag inte haft mina djur hade jag inte varit vid liv idag, men de är min livlina. Hoppas livet snart känns bättre för dig! Stor kram!!!

solfager
0

Blir tokig snart. Har nu gått sjukskriven sen december -06 bokade nu ny tid för sjukskrivningen tar slut. Vad händer jo jag ska få ytterligare en ny läkare den 5:e i ordningen under denna sjukskrivningperiod, ingen av dom andra läkarna är kvar på VC. Så nedrans tröttsamt att hela tiden behöva börja om med en ny läkare, känns som att man fortfarande står och stampar på ruta nr 1 hela tiden.

Hopi
0

Måste gnälla lite idag.. Har så j-a ont i fotlederna, ena foten o höften, så jag blir snart helt galen!!! Orkar knappt gå med hundarna, får gå så försiktigt för att varje steg gör så grymt ont!! Har väl haft det så här snart en månad, lika illa hela tiden.. Det tär verkligen på krafterna.. Vill skriva i forumet här, men orkar inte engagera mig.. Läser lite bara.. Börjar få nog av det här med värken! Men inte hjälper det inte.. Det kommer väl vara så här för j-gt resten av livet! Det är inte mycket att se fram emot inte.. Om det inte vore för mina hundar, då skulle jag inte leva en enda dag till!! Känner mig desperat snart!! VAD ska jag göra??????????Gråter

Pisan
0

Kram på dej Hopi. Vet inte vad jag skall säga mer än att jag vet precis hur det känns.

Faxlin
0

Gaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh, jag kan inte sova, jag kan inte stå jag kan inte sitta jag kan inte ligga. Allt gör bara skit ont. Det här är inte roligt längre.

*morrar, skäller, och gråter och hoppas det hjälper*

Behövde bara skriva ut frustrationen någonstans.
Kram på er

Audiatur et altera pars

Pisan
0

Å kram på dej!!!!! Hoppas du ligger och sover nu. Glad

Faxlin
0

Tack för kramen. Men sömnen har varit borta. Jag får nog bli tokig jag.

Audiatur et altera pars

Hopi
0

Pisan: Tack ska du ha för kramen! Den värmer! Nej, vad ska man säga.. Det har iaf varit något lite bättre i fotlederna igår o idag. Får hoppas att det börjar ge med sig lite..

abbis
0

Är så ledsen på min mamma som inte hört av sig till mig på min 50-årsdag.Hon får nog inte för min syster är jag rädd.Men jag tycker är man vuxen så bestämmer man själv..Dessutom vet jag inte vad det beror på!!

Kan påpeka att min syster inte heller hört av sig.Hennes man fyller 50 på tisdag tänker blommografera till honom bara för att visa att jag är inte lika lumpen..

eller va tycke ni?

Rita-S
0

Skicka ett kort i stället du tycker jag. Det visar uppmärksamhet utan att du blir av med massor av pängar.. ;)

Hopi
0

abbi.s: Men fy vad tråkigt!!! Jag vet inte vad jag skulle ha gjort.. Men vet inte om jag skulle ha lust att skicka blommor.. Om inte han har grattat dig.. Varför ska du gratta honom.. Nej, jag hade nog inte gjort det..  Grattis på din 50-års dag!!!!!! Hoppas du hade/har en bra dag trots allt!!!!! Kraaaam!!!/Hopi.

Paddiz
0

abbi.s: Jag vet inte vad jag hade gjort. Hade nog kunnat skicka bara för att j****s med personen ifråga - men på samma gång känt det så att varför ska jag när inte de gör det.

Även jag vill säga GRATTIS till dig.

/Yvette

Hopi
0

Tänkte på att det egentligen är lite dumt att gratta i klagomuren.. hahaha det verkar ju lite bakvänt!!! Men det är ju illa ment till abbi.s iaf!!! Flört

abbis
0

Ha ha ha ..ni är för goa allihopa…tack  för era goda råd..kanske ett kort skulle räcka för jag tycker inte han är värd en blomma*L*

Faxlin
0

Tycker det är lumpet att de inte hört av sig. Men sänk dig inte till deras nivå. Du är så mycket bättre än dem. Så sänd ett kort och gratta. Så kan de stå där sedan och känna sig dumma.

Kramar på födelsedagen

Audiatur et altera pars

Kavitha
0

Måste bara få beklaga mig över StayFriends.se

Var inne där och hittade en klasskamrat jag umgicks mycket med i skolan. Skickade henne ett meddelande via StayFriends, men så får jag ett mail på min Hotmail om att personen ifråga som jag skickade meddelandet till inte kan öppna meddelandet då jag inte är guldmedlem, vilket kostar en slant per år.

Såååå förbannat löjligt!!!! Allt ska det tjänas pengar på……suck!

Rita-S
0

Gnäll gnäll jag köpte ett fönsternät som jag skulle ha till terassen. ända problemet är att det räcker inte hela vägen ruuuunt yyl, orättvist !Penga mun

_RS_
0

Det enda jag har att gnälla över egentligen är väl att jag inte kan komma på något att gnälla om.

Jag har en underbar familj, tre söner, en exfru som är min bästa vän och en hustru som hela tiden talar om för mig vad bra och fin jag är.

Jag får massor gjort eftersom jag inte kan sova och jag missar inte norrskenen och soluppgångarna… Jag upplever livet som en alldeles underbar inrättning som jag gärna värnar om och försöker få andra att uppleva.

Så jag måste nog klaga på att jag sällan har tråkigt, sällan känner sorg eller sällan bara har det blä. Tänk vad underbart mitt liv skulle vara, då det är så bra, om jag bara hade det pest ibland, i tillägg.

Pisan
0

#188: Har du fibromyalgi?

_RS_
0

Nej, men det stod väl heller ingenstans om att man var TVUNGEN att ha det?

Jag har andra bekymmer så det räcker… men inget värt att klaga över…

Faxlin
0

#186: Jag har också fått meddelanden som jag inte kan gå in och läsa. Har även tagit kontakt med StayFreiends men de skiter i att svara. Tycler det är fruktansvärt tråkigt då det är min bästa vän i 7:an som tagit kontakt. Jag hade velat prata med henne igen, har saknat henne massor. Det var henne jag vart jagad av björnar med :-)

Audiatur et altera pars

Pisan
0

#190: Skrev jag att du var TVUNGEN att ha det? Jag bara undrade.

_RS_
0

Jag förstår inte vad det skulle ha med saken att göra, faktiskt.

Pisan
0

Jag bara undrade. Det får man väl göra. Du är ju inte tvungen att svara om du inte vill. Du är jättevälkommen hit, precis som alla andra! Glad

_RS_
0

Najs…

Jag menar att värk och bekymmer runt det kommer ju även om man lever med ADHD/Asperger och inte sover mer än 11-14 timmar per vecka…

Men gissa jag har fått njuta av många sina stunder, som andra har missat… Jag har nämligen bestämt mig för att fokusera på allt det positiva och helt enkelt förkasta det negativa med mitt tillstånd… Att jag har ont och är trött, skiter jag helt enkelt i, eftersom jag får ut så mycket mer av tillvaron…

Pisan
0

Hur lyckas du med det, att skita i värken och tröttheten? Det skulle jag också vilja, jag fungerar inte alls när jag har ont är supertrött. Är avis.Glad

_RS_
0

Nja… nu har till exempel minstingen kbäckt en av mina framtänder, så jag har lite lagom ont… då gör jag något med det istället… kanske ritar eller gör musik… jag fokuserar på talgoxen i trädet, ser på mina barn… Jag vet inte helt hur jag lyckas heller… men det har inte alltid varit så härligt att leva, som de senaste 10 åren….

//

Simson
0

Nu har jag mens och det är tredje veckan på rad jag blöder. Gnäll!! Vill inte det skall börja igen… För några år sedan så var det standard. i några år tills jag började med p-piller.

Pisan
0

Kram på dej!!! Vet hur jävligt det är med långa mensblödningar.

Simson
0

Inte blir man pigg av långa blödningar heller?! Åt blodstoppare som "halstabletter" för att komma utanför dörren.

Kavitha
0

ÅsaF- Ja det är himla trist när man hittar någon man jättegärna vill ha kontakt med igen och så kan man inte det bara för att man inte är Guldmedlem…..blir så arg! Tycker det är dåligt att det ska behöva kosta pengar att kunna leta upp gamla klasskamrater och andra vänner på en internetsida och särskilt när jag vet att sidan var gratis från början.

Rita-S
0

Kavitha: Forsök hitta personen på facebook? :) Om så bara för att utbyta mailadress eller nåt? :)

Faxlin
0

#201: Jag går inte in där längre eftersom jag är så besviken. Men samtidigt har jag två mail ligger som jag inte kan läsa och det skulle kanske ge mig två av mina gamla vänner åter. Så kanske är det värt att bli guldmedlem. Men det stör mig. Och likaså att de inte svarar när jag mailar dem.

Audiatur et altera pars

Rita-S
0

Gnäll gnäll, jag är på väg att bli förkyld! Riktig smärtsam hosta, som river i bröstet och det känns som man hostar vevnad.. suck

Kavitha
0

Rita.S- Har redan försökt det, men den här personen verkar inte ha Facebook. Och det önskar jag numera att jag inte heller hade, är så krånglig sida tycker jag. Är aldrig inne där längre. Blir tokig på alla mail jag får om att någon skrivit något eller skickat något till mig på Facebook. Får bara en massa youtube-filmer och sån´t. Är typ aldrig någon som skriver på min vanliga "wall" som är som en vanlig gästbok. Orkar inte gå in och kolla längre på allt folk skickat.

ÅsaF- Störande när ma har meddelanden man inte kan läsa för att man inte betalat. Att dom inte svarat när du mailat är antagligen för att dom har samma problem, dom kan inte läsa dina meddelanden för att dom inte heller är guldmedlemmar. Är en liten summa att betala egentligen för att bli guldmedlem, men tycker ändå det är dåligt.

Pisan
0

Kavitha: Håller med dig om Facebook! Har avgregistrerat mig där. Orkade inte med alla mail som kom om att ngn skickat eller skrivit ngt. Hade hört att det skulle vara så enkelt med Facebook men det tyckte aldrig jag, tyckte det var görkrångligt! Hann dock få kontakt med en gammal klasskompis och vi mailar med varandra nu, vi bor låååångt ifrån varandra.

Simson
0

Varför är jag så envis??!? Tyckte jag mådde så bra idag så efter frukost tog jag å dammsög sovrummet. Helt feeel!! fel fel fel Ryggen sprack igen! =( Tur jag har dammsugare där man kan sätta fast dammsugar"slangen" i dammsugaren…som en käpp på hjul…fick bli min rollator. Har nu kollat film och är uppe för ett mellanmål.

Hade varit roligare att vara ute i snön och göra snöänglar…än ligga med ryggskott…

Faxlin
0

#205: Men det är inte mina vänner som inte svarar. Det är de som håller i sajten.

Audiatur et altera pars

Rita-S
0

Simson: FY! Va snäll mot ryggen nu!
Jag hadde faktisk tänkt smyga inn och hälsa på men jag tror jag skall va o-envis och inte åka nånstans.. i dag iaf.

abbis
0

Jag har en skitrelation med min syster..När jag fyllde 50 hörde hon inte av sig och såg till att mamma inte gjorde det heller..När hennes man fyllde 50 skickade jag blommor..Fick ett brev igår där det stod att blommorna förmodligen bara va en pik och att jag hade svårt att visa äkta känslor..Hon är martyren som sköter om vår mamma och jag är systern som skiter i allt..Jag har min värk och är egen företagare så jag har bestämt mig för att inte ta åt mig ..men det är svårt ibland..

Kavitha
0

ÅsaF- Jaha, då förstår jag, trodde det var vänner du mailat till som inte svarade.
Ja det är ju ännu sämre, att dom som håller i sajten inte vill svara. Massor av ris till dom!

Misimurf
0

Idag måste jag få klaga lite. Har så jäkla ont överallt. Det känns som att jag skulle ha kört ett stenhårt träningspass och sen blivit dragen genom en mangel. Beror förmodligen på det konstiga vädret som är just nu. Har även riktigt ont i nacken och armarna eftersom jag varit tvungen att lyfta massor på jobbet.

Imorse trodde jag att jag skulle bli tvungen att ringa och sjukanmäla mig. Helt plötsligt började det dra i benet och det fortsatte upp i ryggen, jag kunde knappt röra mig för det gjorde så ont. Försökte ändå röra mig och efter en stund kändes det inget alls. Nu känner jag av det lite men det är inte lika illa som imorse. Får försöka att bita ihop och jobba imorn för sen är jag ledig lör-sön. Är det för jäkligt i kroppen imorn så kan jag kanske byta arbete med nån av mina arbetskompisar så jag får det lite lugnare.

Simson
0

Abbi.s: Vilken prutt till syster!!

abbis
0

Kan man kräva skadestånd för sveda och värk av sin syster..Igår fick jag ytterligare ett brev på 9 sidor…Fibron är värre än någonsin magen har ballat ur…en riktig skit dag

_RS_
0

Adoptera bort henne då?

Rita-S
0

Börja returnera breven oöppnade, Abbi! :) Skit i att ens läsa dom

Pisan
0

Håller med Rita, return to sender!

lightseeker
0

#214, jaa abbi.s att returnera dom utan att läsa innehållet, det verkar ju inte som om din välvilja räcker till där, dom kommer/kommer inte att växa andligt i framtiden, men det är upp till dom själva. Den enda som du kan påverka i detta fallet, är du själv.

Så GÖR det, var rädd om dig och din hälsa.

Känner så väl igen det där, med att kroppen rasar ihop, när man fortsätter att tillåta kontakten med dylika familjemedlemmar, mfl.

abbis
0

Tack…ni är så kloka …hade inte kunnat komma på det själv..

Simson
0

abbi.s: Det är inte lätt att tänka rakt när man sitter i smeten själv. Det är inte lätt med distans då. Man orkar inte titta utifrån. Det är därför det är bra att lufta sig. Här inne tex. Då får man luft under vingarna och kan flyga vidare…

Energitjuvar behöver man inte.

Zimba
0

Det var längesen denna tråd användes, så jag puttar upp den. Kanske finns nya medlemmar som inte vet att den finns.

Så klaga på.

//Baloo forever

Bettan49
0

GråterJag brukar aldrig klaga högt men nu klagar jag på vädrets alla knepiga växlingar.

Min kropp orkar inte med mer. Min dotter ligger i skilsmässa och hon bor hos mig med barn ena dagen letar lägenhet. Vem är det som står för maten jo "MAMMA" som inte orkar snart mer.

Men vad gör man inte för sina älskade barnKyss

Faxlin
0

Bettan49, förstår att det är tungt för dig. Sitter i ungefär samma sitts som dig. Men inte med barnbarn dock.

Kramar om.

Audiatur et altera pars

Rita-S
0

#222 jättetungt när vädret inte kan hålla sig stabilt. även rägn klarar ajg av rätt hyfsat om kroppen bara får tid att vänja sig..

[Tassy]
0

*VRÅÅÅÅÅL* Skrikandes dumma kropp Generad

Rita-S
0

#225 det där uppsummerade rätt mycket tycker jag *krama om försiktig*

[Tassy]
0

uppsummerade? *kramar tillbaka*

Zimba
0

tror det betyder sammanfattar, el nåt åt det hållet, om jag inte har helt fel. Norska vet du, det e inte alltid begripligt, fniss

//Baloo forever

[Tassy]
0

ah, ja just det, sammanfatta kanske de betyder, smart Generad

Misimurf
0

Idag känner jag att jag måste få klaga lite. Det är så motigt just nu :(

Har haft ont i ryggen sen förra veckan då jag började jobba. Orkar inte göra nåt annat än jobbet och jag orkar inte göra så mkt där heller. Äter alldeles för mycket värktabletter för mitt eget bästa, men det känns som att jag inte klarar dagen annars. Hela kroppen värker och är stel pga det här jäkla regnandet. Har dessutom börjat känna av magkatarren igen Skrikandes

Sen så mår jag dåligt för att jag gått upp lite till i vikt och för att jag inte har någon energi till att göra något åt det pga att jag har sån värk. Är så trött på den här jäkla fibron!

Å inte nog med det, jag har dessutom det något struligt och rörigt i mitt privatliv och det gör ju inte saker och ting lättare.

Men jag får väl försöka tänka positivt. Har ju iaf nåt att se fram emot ska tatuera mig på fredag :) Och from nästa vecka kommer jag att få något bättre arbetstider

Sorry för mitt långa inlägg men jag var tvungen att skriva av mig lite

Pisan
0

Det är väl bra det här? Att man KAN skriva av sig här inne alltså. Det var väl inte så långt Misimurf. Känner igen mig allt för väl i det du skriver…. Kram på dej! Glad

Anna-Klara
0

BLÄÄÄÄ!!!

Regnar gör det, ont gör det och inte kom jag in på min kurs heller :(

(skön gnälltråd :) )

Zimba
0

Oj va längesen vi hade nåt skrivit i denna tråd, putterliputtar upp den o sen e det bara att klaga o gnälla hur mycke som helst.

//Baloo forever

[Tassy]
0

gnäll! jag har halsbränna och är så grymt rastlös och inte kan jag sova heller!

Rita-S
0

gnäll måste ut och skotta nuu.. jag vill inte. Har vräkt ner i hela natt.. jaja, får väl bara ut och fixa

Skal ha ägg och baconfrukost, det får lindra

abbis
0

Jag har fått ibs…överaktiv tarm

Rita-S
0

gnäll jag har huvuvärk, som kommer från nacken :(

[Tassy]
0

gnäll, jag har ont i ryggen och andnöd

lightseeker
0

#236, Jag MED, usch och fy för IBS, har du någon bra medicin emot det? för jag känner inte till någon.

abbis
0

#239 Precis fått medusin…+ remiss på hjärnskrynklare…

Tatsja
0

gnäll! har int i hela kroppen och är trött nu

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Tassy]
0

gnäll! ont i magen! (ibs-are här också)

Anna-Klara
0

Muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!

Jag har ont i nacken, ont i huvudet (förmodligen sammankopplat) och feber!

blää!

*fniss* "förmodligen sammankopplat"? hm.. kanske.. så man kan få till det ibland :)

lightseeker
0

ingen ibs-are här som känner till någon verkningsfull medicin? var precis hos doktorn idag och han rekommenderade 4 olika mediciner, samtidigt, suck! säger jag då.

msp
0

Jag behöver gnälla lite. När jag vanligen blir förkyld så känns det som om jag har fått influensa. Det är ju fibromyalgin som stör lite grann. Denna gången så ville inte förkylningen ge med sig och jag blir bara tröttare och tröttare. Idag tröttnade till och med min hustru på mig och fick iväg mig och vårt barn till läkaren. Barnet har bara en vanlig envis förkylning, vilket inte förvånar för han är ju envis med allt annat! (Undrar varför han räcker ut tungan till mig!) Men själv har jag fått bihålinflammation och lunginflammation samtidigt. Undra varför jag känner mig ganska dålig.

OBS. Inga krammar mottages förren jag har blivit frisk. Detta smittar och ni får inte bli sjuka!

PS. Tyck synd om min hustru. Nu har hon två snorungar i huset!

linasvovvar
0

#245 Den risken vågar jag ta ett gäng krya på dig kramar till dig

Och en extra stor kram till frun din, jag vet hur jobbigt det är med en sjuk make….Tungan ute

linasvovvar
0

Nu känner jag att jag också måste klaga…….det här vädret va e det med det, regn och geggamoja i massor. Jag vill ha snö kallt och vinter, men va får jag …regn, dimma och på sin höjd 0 gradigt. Funderar på om jag borde flytta till nordpolen el nått…….trista trista skåne. Och hundarna drar ju in en hel sandlåda när vi varit ute och promenerat….SUCK, om det inte tänker komma någonb vinter så KRÄVER jag VÅR NUUUUUUUUUUUUU

Rita-S
0

kom hit och promenera i 50 cm ren snö vet jag!

linasvovvar
0

Hemskt gärna snö är det bästa jag vet !!! men får du plats med mig och alla hundarna då ???

Rita-S
0

Jadå, jag får kasta ut torkskåpet och soffan bara.. :)

Natali
0

Måste bara få klaga jag också.

Är så trist. Har ju flyttat och hoppades på en nu start här. Men nu, efter 5 månader har jag ännu inte fått träffa min "husläkare". Jag "står i kö"! Skrikandes Jag fick som snabbast träffa en staffet läkare innan jul. Då tyckte hon att jag var deppad, och behövde träffa en kurator! Som om det vore för att jag inte ids städa huset eller göra några träningsprogram. Det är ju för att allting gör ONT!

Inte nog med det så är det värre nu på vintern, och jag sover så himla dåligt. Har även börjat någon kurs aktigt (biologdesigner) på af. Jag orkar bara inte. Känner bara för att lägga mej ner på golvet och skrika! (Fast det hjälper ju inte det vet jag ju.)

Tack för denna klagomur!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

UlrikaP
0

Jag sällar mig till klagokören…

Ibland känns allt tyngre än vanligt, som idag. Jag oroar mig för återbesöket till läkaren (som jag nyss fått) i veckan. Nu ska ju maken med men iaf. Jag känner på mig hur det kommer att gå. Han kommer nog att hålla en lägre profil nästa gång pga att maken kommer med, men åsikterna lär ju vara kvar!

Imorgon ska jag till VC och få en blodtrycksmanchett för en ettdygnsmätning. Läkaren fick skrämselhicka pga mitt höga tryck, vi får väl se vad som mäts upp, han gjorde nog med sitt beteende mer för mitt "höga" tryck än något annat.

Jag tror han kommer att ändra i min medicinering. Jag är rädd för att få mer ont och bli sämre, och jag känner att jag har inte ett dugg att säga till om.. jag är totalt utan betydelse, en av samhällets parasiter, en som bara klagar och simulerar.

Tack gode Gud för att jag slipper FK och AF!! är sjukpensionär, fattig men slipper numera bråka med dom, men läkarkontakterna är jag ju tvungen att dras med tills jag dör…..

SVBK tror jag förresten står i min journal. Han betedde sig som om jag var en motvillig patient, som helst vill ligga hemma och gotta mig i min smärta, den lilla som jag eventuellt då har, och därför vill jag äta mer och mer tabletter så jag får MER ont …. jäkla idiot! Rynkar på näsan

Som om det då inte räcker med den ständiga värken och tröttheten, så ska man också behöva stångas med en massa olika  läkare som alla tror sig vara Gud själva och alla har just dom rätt!! Själv så är man bara ett sjujäkla besvär för alla myndigheter. En parasit! Fy vad less jag är………

mongu
0

Hoppas du inte har sett att det verkligen står SVBK = Sveda Värk o BrännKäring. För det får inte stå så i nån journal.

Har du fog för dina misstankar så rek. jag dig att be o få kopior på hela din journal så du kan läsa o se.

Skulle det stå så tycker jag du ska kräva att det tas bort omedelbart.

Hoppas det blir ett bra besök imorgon.

Ha en bra dag! Mongu.

UlrikaP
0

Nej, nej. Jag har absolut inte sett SVBK i min journal. Jag menar nog mest symboliskt. Jag har tänkt begära ut min journal för att se vad som står, men jag vill vänta ut detta återbesök. Jag kan tänka mig att det står annat som man kanske kan utläsa som SVBK, fast med andra ord.

Det kan ju stå att "patienten är ovillig att pröva….."

Patienten klagar på värk men hon ser ju pigg ut…..

mm mm. Det finns ju massor som kan stå där pga stafettläkare och andra som inte är intresserade av min situation, och som kan påverka kommande läkares syn på mig. Jag har ju klagat på värken förstås, och på sömnproblem, och annat som inte "syns", ni vet alla vad jag menar.. sen beror det ju på vad läkaren har för syn på fibro.

Sen att jag har diskbråck gånger 3 är inte något som förbättrar läget även om man kan tro det. Många läkare anser att diskbråck läker ut av sig själva efter ett antal år. Att man sen får kronisk värk pga bråcken spelar ingen roll..

Himla trist läge iaf, oavsett diagnos. Över 40, överviktig, sjukpensionär, värk och smärtor, ryggproblem-diskbråck, fibromyalgi, kvinna… många dåliga faktorer alltså.

som att man inte har något värde pga ovanstående…suck…

Men du har rätt. Står det något nedvärderande i journalen så går jag i taket, aldrig att jag accepterar det.

Nu ska jag gå och sova så att trycket är fint i morgon bitti, sen ska jag mätas i ett dygn. Onsdag ska jag ta bort mätaren och få domen hos doktorn, både blodtryck och värkproblematiken. Härligt…eller??? Rynkar på näsan

Tatsja
0

Vaknade tidigt imorse med början till migrän. Upp ta medicin sen gick jag med solglasögon inne. Nu i kväll sitter det och dunkar bara litegrann

Väl mött, Tatsja

Zimba
0

Jag vill gnälla på mitt bilbatteri som inte vill göra så att bilen startar, får köpa nytt imorgon, mooorrrrrr.

Sen ont i ryggen oxå.

Zimbas nattgnäll,

//Baloo forever

Tatsja
0

Bara error när jag försöker läsa artiklar och inlägg. Vissa sajter går bra, men de flesta är det error på. Blir så irriterad.

Sen vaknade jag redan halv 5.

Väl mött, Tatsja

Rita-S
0

Jo jag har samma problem så det är inte bara dig Tatsja. Både det med att vakna halv fem och det med artiklerna … Skrikandes

Natali
0

I dag vill jag klaga på att jag är så förb****t trött. Alltjämt. Det är ju som att man inte har sovit 7 timmar, utan bara 2 timmar. Less.

Tatsja
0

Det är väldigt irriterande. Kan inte ens gå in på mina meddelanden.

Väl mött, Tatsja

UlrikaP
0

Japp. Då har man förutom fibro och 3 diskbråck även HÖGT blodtryck. Tack för den passningen!

Har idag en mätare som ska mäta ett dygn. Har väl ca 170/100-115 nu när jag är "aktiv". Dvs min slags aktivitet, inte spinning och likn, utan plocka undan i köket etc.. fibroaktiv kanske man kan kalla det.

Fan vad det känns tungt idag.. Imorgon åb hos husläkaren och få domen, fattas väl bara diabetes också, vilket finns i släkten..

Och ja, jag vet att jag är överviktig men hur lätt är det att uppbåda energi till bantning när man är stolt över att ha stigit upp på morgonen och dock orkat existera hela dan????

Förväntar mig en föreläsning imorgon som säkert gör att jag känner mig ännu mindre värd.. Gråter

mongu
0

Hoppas du slipper föreläsningen o tillrättavisning. Du vet ändå vad du kan o borde göra, eller hur? För i alla fall känner jag att jag är väldigt medveten om att jag borde men inte kan.

Sen är det bra att ditt höga blodtryck blir behandlat. Det är inte bra att gå med högt blodtryck, det vet du säkert utan att jag säger det.

Men det finns medicin som du kan få o det brukar ge med sig då.

Har själv medicin sen ca ett halvår tillbaka o det har gett effekt.

Skulle också behöva ner några kilo, men hur? Det är en helt annan sak.

Ha en bra dag! Mongu.

Natali
0

#261 Ja, det dära med övervikt och bara kunna gå upp på morgonen det känner jag igen. Så skönt att höra någon annan med samma bekymmer!

Kram på dej! Kyss

Jag provade till och med sådana hära påsar, men klarade 1 ½ dag. Sen var det kört. Kan inte klara mej utan något gott, men försöker att ta nyttiga goda grejor, alltså även god mat, inte bara godis tänker jag på. Inte så lätt alltjämt. En sån dålig dag när man verkligen inte klarar något så behövs lite chokladkaka. Eller hur?

Bara en fundering. Går det att börja en klagomuren 2, med nytt inlägg. Det blir så långt att scrolla ner?

Zimba
0

Jag vill gnälla igen o då på en massa folk som just kommit på att smällare o raketer ska användas hej vilt, blir galen.

//Baloo forever

Tatsja
0

Zimba Där håller jag med dig. Dessa smällare och raketer är ett otyg. Det är ju inte bara djur som blir rädda, även vissa människor är livrädda för dem.

Dag 2 som jag vaknade okristligt tidigt. Idag redan klockan 4. Men jag har hunnit göra ordning min tvättkorg. Plocka in disk och diskat. Tänk vad mycket man hinner på morgonen.

Väl mött, Tatsja

mongu
0

Måste gnälla av mig all värk i ländryggen o ischias, blir så trött på den Skrikandes

Ha en bra dag! Mongu.

UlrikaP
0

Klagomuren 2 låter bra, lååångt att scrolla ;)

Har idag varit på åb. Hade ju högt blodtryck, har ju haft dygnsmätning, fick medicin.

Maken var ju med, men trots det var jag himla nervös. Extra ont pga manchetten som omöjliggjort en god sömn, kunde inte ligga på min goda sida, utan mest på rygg som är katastrof.

Kors i taket. Läkaren var inte som en sol och trevlig, hälsade inte ens på maken, men det kändes som om det ändå var ok. Hade låg ämnesomsättning, vilket kan försvåra viktminskning (eehh, viktminskning??? ;)) men om det inte går så bra så finns ju andra metoder sa han. Jag hade väntat mig en hemsk föreläsning med en massa aja baja.. men inte.. kändes konstigt.

Men det bästa var att han inte ändrade i medicineringen just nu. Känns skönt eftersom det trots allt funkar någorlunda och jag har börjat träna mer regelbundet, och det ökar ju värken…

Kanske detta inlägg inte passar i klagomuren då jag är mest glad över att min oro nu börjar lägga sig.. Jag kan ta att jag denna dag får ta det extra lugnt (går det??:)) pga mer värk, men jag känner en viss förhoppning om framtiden. Inte riktigt min drömläkare men inte så hemsk som jag tyckte först, fast då ska vi räkna in att jag var tvungen ha maken med som stöd, och han var säkert orskak till den lilla förändringen i beteendet/bemötandet…

Så tack för ert stöd denna gång.. det känns så skönt att veta att ni finns därute, någon som vet och förstår…..

Rita-S
0

Man har ju "första olästa" vid första inlägget så man hoppar ned till nyaste sen sist.. :)
Sen kan man trycka "upp till inläggslistan" för att komma upp igjen.. :) Men jo, det är nog på tid med nummer två. Jag stänger denna!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer