Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: behandling-medicin
Läst 1627 ggr
Jennifersthlm
0

Varit hos Hannu nu och oj oj!!

Shit han är duktig, men det gör ont, har aldrig i hela mitt liv haft så ont. Men det är det ända som hjälper, att knåda ut alla ihopsamligar. Iallafall i mitt fall.

Var där i måndags och tisdag, sen ska jag tillbaka i februari, ser fram emot det med rädsla av allt ont jag kommer få då med.

Men om ni har råd, så prova!!! Det kan vara värt det..

Kramar…

Rita-S
0

Oj, men berätta mer detaljer om du orkar och vill, skriv massor! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

Jennifersthlm
0

Ja men hans behandlingar går ut på att lösa upp knutor i uppsammlingar i kroppen , rygg, axlar, nacke, armar. Mycket som byggs upp av att man spänner sig och kroppen börjar låsa muskler mm. Men jag har faktiskt aldrig haft så ont i hela mitt liv, inte för att skrämmas, men ni kanske vet att man är känslig över huden vanligtsvis,  tänk er då en stor stark karl som står och knådar ryggen, mamma mia…jag grina i 30 minuter innan tårarna tagit slut..

Men en timme tog första behandlingen, fick hänga upp och ner också en stund för ländryggen..

Efter det trodde jag att jag skulle frysa ihjäl, sen svettas, allt blod började cirkulera och oj! Kvällen var kanske inte så kul med att det började kännas som jag spelat rugby naken med 30 amerikanska jättar =) Trodde faktiskt att hela ryggen var blå, men nix, den var samma fina färg =)

Sedan var natten bra tack vare att mina finska släktingar hade en så otroligt mjuk säng, sådär dunig, så jag kunde sova ganska bra, men att komma upp på morgonen, hahaha =) Efter 10 minuters kämpande så gick det!

Sen började ångesten komma lite, skulle ju tillbaka igen, vid 3 tiden…..

Och väl där, så var det samma visa, fast denna gång grina ja i 45 minuter för det var så sjukt ont,… men han var snäll och hjälpte till att fösöka prata bort mig lite…

Men i ärlighetens namn så är den där bakomliggande smärtan som alltid är där och lurar, nästan borta!! Man måste liksom känna efter om det är fibron som gör ont eller bara träningsvärken.

Mina händer som ALLTID varit kalla är faktiskt vanlig temperatur nu… Börjar gråta jag bara tänker på det…

Men ska tillbaka om ca 3 veckor, på 2 till behandlingar.. *gulp och sedan tror han att jag ska bli frisk =) men jag väntar och ser, vill inte vara för optimistisk, om jag bara får fortsätta må såhär i kroppen så är jag nöjd =)

KRAMIZAR till er alla och fortsätt kämpa!!

Rita-S
0

Å vilken underbar läsning det är :D

Visst, det är nog bra smärtsamt när han löser låsningar och muskelknuter, det lär nog aldrig va skönt i sig, men visst, när man känner sådan lättnad kan man ju lättare uthärda, nästa gong du kommer dit så vet du att det faktisk fungerar för dig och då kan du nog tåla vad det skal va eller hur?`:D

Underbart, perfekt! Hoppas detta blir det som skal til för dig för att hålla dig symptomfri igjen!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

LottaU
0

Låter både fantastiskt och smärtsamt!

Har funderat själv på att åka dit, men har nu tappat bot hans hemsideadress!

Hoppas att någon kan ge mig den!

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

Rita-S
0

http://www.timonen.fi och jag lägger den under våra länkar nu :)

LottaU
0

Tack Rita :-)

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"