Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikett: behandling-medicin
Läst 1927 ggr
[Angel88]
0

Ingen som kan hjälpa mig???

Hej ja e ny här!!!. hej jag e en relativt glad tjej på 20 år. Men jag börjar bli mycket mer ledsen om dagarna. Mitt humör skiftar som bara den, kan vara jätte glad, sedan skit förbannad och nästa jätte ledsen. Jag har oxå haft problem med mina leder sedan jag gick i femman tror ja. Det började med mina knän, Dom viker sig ömmar och en strålande smärta. Detta var helt normalt sa läkarna när ja undersöktes i sexan. Dom sa kom tillbaka när du e 23 om d e kvar. När jag började i gymnasiumet, började resten utav helvetet. Alla leder ömmade, särskilt vid kyla och varmnt och kallt vexling. Min högra höft e sliten nu efter som ja haltar lite gran, för mina knäns skull. Läkarna säger att det är inget fel på mig, men något är det ju. Jag kan vakna om natten för att ja har så himmla ont i min armbåge/ armbågar. Händerna har börjat värka mer nu. Och ryggen gör ont när jag försker att gå rakt eller ligga ner. Nu pajade mitt knä igen. Det är tur att man har en hög hund som man kan luta sig på. Det värker och ja blir tokig. Har gått med magont sedan 9:an, fick nyligen efter alla dessa år av tjat reda på att ja va laxtos intolerant. När ja sökte hjälp för ett exem i hårbottnen som ja haft i 7 år fick ja bara antibiotika i 30dagar, 2 månader senar blossade det upp och blev infekterat, fick dubbel dos antibiotika i 50dagar och någon stark sterorid som ja skulle smörja på tills exemet försvann, fick exem i knäveck, ljumskar, armveck och på händerna i stället, fick en salva för det med. Nu har det kommit tillbaka i ljumsken. Jag vill veta vad det e som händer i min kropp, varför vill dom inte lägga in mig så jag kan få stopp på detta. ja blir galen. Varför tycker läkare om att se en lida, det gör så ont ibland.

knät käns lite bättre nu

Vibeka
0

Men gumman!!! Har du varit till någon läkare efter det besöket?? Jag känner så igen mig i din beskrivning så hade jag det med när jag var i din ålder…

Du  måste få kontakt med någon på din vårdcentral,annars med en privatläkare så att de ta ett prov som heter ANTI-CCP det är ett nyare prov som visar om man har reumatisk sjukdom. Jag har för 3 månader sen ÄNTLIGEN fått en diagnos och jag är nu 45 år!!!! att jag har Ledgångsreumatism. Din beskrivning av dina symtom låter i mina öron som Ledgångs reumatism. Har du en vuxen stark person i din närhet som kan hjälpa dig med detta? För i dagens sjukvård måste man kunna,våga ställa krav för att få något gehör tyvärr…

Jag sitter här just nu med en nästintill obrukbar höger axel och arm,svällda onda fingrar och smärtor även i fötterna…Så jag förstår att du har det jobbigt!!

hör av dig så jag får veta hur det går för dig!!

Varma smärtdämpande kramar

Carina Glad

[Angel88]
0

HAR STOR TEXT NU, DÅLIG SYN… HAR VARIT LEDSEN

DET SOM E DET ÄR ATT LÄKARNA INTE TROR MIG, JA HAR INGEN SOM HAFT REUMATISM I MIN SLÄCKT, OCH DÅ KAN INTE JA HA DET SÄGER DOM… ALLA ANDRA UTON MIN SAMBO OCH MIN EGEN FAMILJ TROR ATT JA LJUGER….

HÄR I SKÅNE BLIR JA BARA RUNT SKICKAD… OCH D E INGEN BRA SJUK VÅRD HÄR

mongu
0

Tror tyvärr inte att det hjälper att bli inlagd. Det du behöver är en utredning o den görs bäst polikliniskt - alltså inte inlagd utan på mottagningsbesök.

Ta med din sambo eller nån av dina föräldrar nästa gång du ska till läkaren. Det kan va ett sätt att få dom o lyssna på dig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

linasvovvar
0

#2 Bor du iskåne Angel88 ??? Jag tycker att du ska kräva att du blir remiterad till smärtrehab i lund. Tyvärr lång väntetid, men vet man bara att man kommer dit så kan man ju vänta utan att bli tokig. Annars kan du be att få bli remiterad till rematulogen i lund . Stå på dig.

Skulle läkarna tex komma med en dum komentar att det inte är lönt att remitera dig, pga att dom inte tror på dig. Säg då att det är väl upp till dom att skapa en egen bild !

Lycka till

Vibeka
0

Ta din sambo med dig eller nån av dina föräldrar  och om du ej får ta det prov som jag berättade om ANTI CCP så går du till nästa läkare och kräver samma sak!! DU får ej ge upp du kommer att träffa en läkare som tror på dig och lyssnar en dag men du måste kämpa och vara stark! leta reda på google skriv in privatläkare i Skåne…så ser du vad du får fram där och så ringer du :)

Kram på dig!