Socker?
Hejsan ..Jag är NY här inne på att skriva ,,har mest läst..Nu har jag t o m en blogg…
Har lite funderingar ang socker ,,jag mår sååååå mycket bättre när jag slutat med socker ,,och kolhydrater snabba ..
Har letat i gamla trådarna men hittar inget ..
Är det flera ni som har fibro som upplever detta ?
Jag har inte själv märkt den där jättestora skillnaden änn, även om jag med har slutat med socker.
Dock har jag skrivit två artikler om "kan socker va gift för kroppen" del ett och del två som du hittar om du på toppen här klickar på artiklar och söker bland våra artikler i stället för i bland trådarna :)
Där tar jag upp information om en forskning jag hittade på nätet om just detta med socker och dets påvärkan på kroppen! :)
Det är himla många som mår så mycket bättre av att utesluta raffinerad socker, och oavsett om jag kanske inte märkt nån förbättring så är jag helt övertygat om att det inte är dårligt för mig att inte ha raffinerat socker i kosten snararte andra vägen om
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Rita.S: Så du håller på fortfarande med lågkolhydradkosten? Hur länge är det du hållt på? Tycker du det känns bra?
ringblomma: Hur länge har du varit utan socker?
#2 1,5 år nu, och jag mår fortfarande prima :) Detta är mitt nya liv helt änkelt! :) även om det aldrig nånsinne skulle hjälpa på min fibrovärk så är det så himla skönt att släppa undan en hel del av fibromagen :D

#3 Är det såå länge sen du började! Tiden går verkligen snabbt! Bra att det funkar så bra, och att magen blivit bättre!!
#4 magen tog ju i principen ingen tid alls att märka av, innom en vecka var 70% borta typ :)