fibro mage????
hej,har fått problem igen med min stakars mage
? vad ska jag göra???????????????janecitarica.
Många upplever problem med magen och matsmältning.
jag är en av dom. jag har varit utredd i 17 år för olika typer besvär, allt från magkatarr, infektioner, IBS och det som finns. Inget fel på min mage, angiveligen är den bra. Jag har kollat upp Gluten, laktos och alt möiligt annat, inget problem där.. eller rättare sagt massor av problem ändå.
Jag har börjat äta low carb, jag utesluter en del (märk, en del, inte allt) av kolhydrater och håller lite mer koll på hur mycket kolisar jag äter under en dag och en hel del av mina problem bara försvann…
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag har också fibromage, och för mig hjälpte det att reducera kolhydratintaget också. Dock äter jag inte LCHF fullt ut då jag blir dålig av fettet med. För min del är en lagom balans bäst.

Har problem med magen i perioder då behöver jag toalett väldig nära. Nästan som en kratig magsjuka men jag har hört av mina fibrokompisar att de har samma problem med sina magar och att det gör detsamma vad de äter.
När jag har mina problemperioder med magen är jag inte så stel i kroppen som annars och värken är inte lika påtaglig???
#3 jag är mer mottaglig för akut mag/tarm infektion vet jag, efter jag blev sjuk med fibron får jag det stup i kvarten. Då är Imodium plus min goda vän!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.