äntligen en vettig läkare
Bröt ihop hos kuratorn för en vecka sen pga det här med min remiss till reaumatalogen. Han skickade mig till sjuksyster som blev väldigt upprörd om hur jag blivit behandlad hos vårdcentralen, hon fixade så att jag fick träffa skolläkaren nu i tisdags :)
Hon frågade mig direkt om jag visste om fibro då hon trodde att det va det jag hade, vilket jag själv också tror. Hon skrev också ut en ny medicin som ska hjälpa mot sömnen som är bevisat ska funka på fibro passienter, det är en antideppresiv medicin men man tar den i små doser på 10 mgr. Hon ska också skriva ett brev till reaumatalogen och rekomendera att dom sätter mig före i kön. Hoppas på tur nu och att det går fortare :)
Å så bra att höra nån har tagit dig på alvar, äntligen! Lycka till!
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Hej anaprincess!
Skönt för dig att du verkar få hjälp äntligen….ja, det gäller verkligen att träffa rätta läkare/sköterska.
Dessa tabletter du pratar om, låg dos av antidepp tar jag också emellanåt…..hur bra som helst…känner mig riktigt utsövd dessa mornar.
Lycka till!
Kram, Mabia

#2 Vad bra att det funkar för dig, mina har inte riktigt börja värka än men kul att höra att någon annan också äter så och att det funkar :)
#1 Ja det känns jätte skönt :)