Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1641 ggr
mo12
0

molande värk

Hej! Jag är ny här på forumet och detta är mitt första inlägg. Jag har läst allt som ni har skrivit och jag undrar om nån känner som jag. Har värk dagligen, men olika mycket, men min värk är molande, svidande osv. Det känns som jag är helt kraftlös och sover minst 15 timmar per dygn. <<Måsta sova varje afton ett par timmar för att orka vara uppe på kvållen. Jag äter 6tradolan+alvedon per dag, ädå känner jag mig aldrig värkfri. Jag har läst att sjukdomen går i skov, men för mej är den konstant.Jag är 49 år och har haft fibro i sju år. Jag jobbar ingenting pga av det/kram

pluttig
0

Hejsan jag har det nästan som du, vissa dagar kan jag sova 13 timmar, då är jag i regel lite piggare dagen efter, jag tar bara 1-2 naproxen om dagen + 10 mg cipralex, det gör en ju lite trött utöver fibron, jag tror att dina värktabletter  gör dig ännu tröttare, har du kollat din sänka + reumatiska prover, rekomenderar dig att göra det, mina sänka är hög nu ligger mellan 58-42  då blir jag sämre och får mer värk, min fibro går i skov, långa och korta, idag är det en ok dag med lite molande värk i bakrunden, jag har varit sjuk i 3 år snart, och jobbar inte heller just nu pga av fibron. dom dagar som är dåliga har jag värk i både skelett och mjukdelar, käkarna även öm i ansiktet + en massa annat elände som fibron hittar på, och så förbaskat trött och matt.

mina skov kan vara allt från 2-3 månader, med lättare dager imellan, ibland mår jag bättre sent på kvällarna när man liksom har stressat av någon annan som upplever detta? då brukar jag komma igång med det som ska göras i hemmet, helt sjukt.

Min värsta värk sitter i nacke, axlar, bröstrygg, bröstkorg, vader händer och fötter + en massa muskelrycknigar här och var. men jag tycker du ska begära lite prover eftersom din värk inte ger med sig trots värktabletter, har du inflammation i kroppen som jag tydligen har pga av sänkan spelar det nästan ingen roll vilka tabletter jag tar det gör ont ändå, kortison är det ända som hjälper då.

Kämpa på! kram pluttig

mo12
0

Tack för dina råd. Jag har kollat sänka osv, men jag hade bra prover. Det känns så konstigt när man är så slut. Jag känner igen mej i det du skrev om att få ett ryck ibland väldigt sent på kvällarna, då är det bara att passa på/kram

ramble
0

Jag har skickat ett privat meddelande till dej. Om du
aktiverar ditt användarnamn så kommer du in på din
privata sida. Och där på meddelanden har jag skrivit
till det.