Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 2374 ggr
elsmamma
0

bra madrasser

Hejsan

Är ny på denna sida så blir det lite fel hoppas jag det går bra iallafall.

Jag undrar om någon har något bra förslag på en bra madrass till sängen  när man har fibro, min säng är katastrof så det börjar bli dags att byta. Jag har tittat runt lite på olika mären men tänkte att det kan vara bra o fråga nån som har erfarnehet.

Rita-S
0

här finns tips på en madrass.

Själv har jag Sensus serien till Jysk, den är bra för min rygg iaf :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

monet
0

Jag var på IKEA och provlåg där, hittade en som funkar jättebra och den kostade inte en förmögenhet. Har för mig att man har en månads provtid, och får byta om det inte funkar. Glad

mongu
0

Jag har en tempurmadrass o den vill jag inte va utan.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Manda29
0

Ingen lätt fråga nej Glad. Har haft allt möjligt som inte funka. Till o med sovit halvsittande på soffan. Mycket beror ju på sängbotten kontra madrass mm.

Nu har jag nån typ duxvariant (ingen äkta) ovan på den en ganska fast skumgummimadrass på 10 cm och ovanpå den en 10 cm madrass som heter Sencello o är från IKEA och mår ganska bra med det. Är lite typ prinsessan på ärten med sina dunbolster Flört

Du får nog försöka prova dig fram.

feiner
0

Har en från ikea, köpte medelmjuk i höstas som rekomenderades för min storlek och vikt. Hade riktigt ont i ryggen från första natten. Tänkte att jag borde ge det en chans och det fanns en garanti på tre månader så jag lät tiden gå. Men inget blev bättre så tillslut var vi till ikea med den och hämtade ut en fast madrass istället. Bra direkt. Så även om fast madrass är för riktiga tungviktare så passade det mina 60 kg utmärkt. Bra var också att det var lätt att genomföra ett byte.

abbis
0

http://www.ergotemp.se/madrasser?gclid=CLaxk4aLu5UCFQs4QgodLSxeRQ

Denna madrass har jag haft i ca ett halvår och är superdupernöjd.Fick med en resevariant på köpet som jag släpar med mig när jag ligger på hotell! Billigare än tempur*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

evacarina
0

Har en fast  resårmadrass i botten och en ergotemp mjuk (för fibro) överst. Sover så himla mycket bättre sen jag skaffade ergotemp, och har inte alls lika ont i ryggen längre. Känner mig ofta avslappnad när jag vaknar. Kan till och med ta långa sovmornar ibland. Tidigare fick jag lov att stiga upp för att det gjorde ont.

anki1
0

Jag har en tjock madrass ifrån IKEA ovanpå en "dux" säng ifrån samma kedja. Jag har haft den nu i 5 år och det känns fortfarande lika skönt, som när den var nyköpt. Ja de första veckorna hade jag jätteont, efter att ha sovit på en halvdan madrass med en säng med ribbotten. Efter någon vecka var det over.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Konstigabaralillajag
0

Vi köpte ergotemp i somras och är supernöjda…

mayolica
0

för mej är tempurmadrass jättebra,jag behöver sova väldigt mjukt.

~ mayolica ~