Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1371 ggr
LillaVickaN
2009-01-09 01:07
0

Osäker

Vet inte riktigt hur jag ska börja..

Sökte på Google om tips på orsaker till problem med närminnet, hittade då hit.

Har jätte problem med att koncentrera mig i aktiva samtal, och i dom som jag hänger med i har jag glömt vad dom handlade om 2 sekunder senare. Kan vara koncentrationen som spelat in där men medans man samtalar så känns det som om jag hänger med 100%-igt.

Har sendan 6 år tillbaka haft problem med värk i större delen av kroppen (är 26 år gammal). Har aldrig kommit underfund med varför riktigt. Har aldrig innan varit inne på Fibromyalgi som orsak till något av mina problem och är inte särskilt insatt i vad det innebär.

Jag hade verkligen uppskattat en upplysning om symtom för denna sjukdom/åkomma.

Mvh LillaVickaN

Rita-S
2009-01-11 10:30
0

Hej, ursäkta att jag inte svarat förut, har haft så lite tid framföre datorn på senaste veckan!

Jag har skrivit et par artikler om symptomer och "hur vet jag", om du på toppen här klickar på "artiklar" och sedan går till artikelgruppen "Fibromyalgi" så vill du hitta en hel rad med artikler som beskriver symptomen och en hel del annat rätt nogrannt!

I övrigt kan det ju värka som du dras med fibromyalgi eller nånting liknande. Problem med konsentration och näminne är en av våra problem, dock har det inte direkt sammanhang med värken utan mer indirekt. Anledningen är att vi får aldrig vila, heller inte i sömnen, och problemet med närminne och konsentration är en konsekväns av utmattningen som igjen är en konsekväns av smärtan och värken som aldrig låter oss få vila..

Du borde kanske uppsöka en läkare eller en reumatolog och få en diagnos på vad som är fel, ut i fall det inte är fibromyalgi är det ju praktisk att veta vad som pågår i kroppen!

Det finns en hel del sjukdommar som delar fler symptom med Fibromyalgi, ser du, så vi är många här inne med likheter som har olika diagnoser faktisk!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida