Ångest
Är det många av er som har problem med ångest?? JAg har det i perioder man mår skit helt plötsligt speciellt efter en bra period så blir jag orolig och darrig och spänd man hamnar i cirkeln spändhet ger oro som ger spändhet och så är man fast.
jag har inte medicinerat på ett år nu tog zoloft förut men det börjar nog bli dags igen kan inte tänka på annant än att jag mår skit……. just nu blir det en atarax vb tur dom finns
ha en bra dag ni andra!
låter inte alls roligt för dej,hoppas att det blir bättre snart.bra om ataraxen kan hjälpa,den är inte beroendeframkallande. tråkigt om du måste börja med zoloft igen när du hade lyckats komma ifrån dom.
det bästa är om man kan hitta andra alternativ än bara medicin.
~ mayolica ~

Jag e oxå periodare av ångest, men äter medecin för det. Som under dessa månader efter att farsan gick bort så har den lagt beslag på mitt huvud igen, det e sååååå jävla jobbigt, så jag förstår dig precis.
Jag anser att finns det hjälp att få så använd det, inte tusan ska man behöva må så dåligt.
Kram
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever
jag har haft (och har fortfarande men har lärt mig kontrollera det av min kurator) ångest, och kunne få attacker som inte liknade nånting. Varpå värken var fruktansvärd efterår. Det är absolut inget roligt! Jag hoppas det löser sig för dig så du släpper mediciner..
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
tyvärr är det enklaste och billigaste alternativet för sjukvården att skriva ut mediciner,förmodligen har läkemedelsbolaget ett finger med till den överdrivna tilltron till antideppresiva medel. offta tystas jobbiga biverkningar ner.
för att få tillgång till någon bra terrapi måste man offta betala själv,har man dålig ekonomi som man offta har om man är sjuk så har man inte möjlighet till det.
~ mayolica ~
Jag får ångest om det har varit mycket.
Om vi te x ska åka någonstans, bilkörning (i mörkret),
handla på vägen och kanske gå in och köpa och vänta
på hämtmat. Sedan ska man hitta parkering och bära
upp det man har med sig.
Efter detta får jag en oerhörd ängest och går bara runt
runt och kommer inte igång med någonting.
i värsta fall måste jag ta en Stesolid om jag tex måste
vara med andra människor.