Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 5063 ggr
Zimba
2009-01-05 22:07
0

Frossa!

Jag som hatar värme, kan nu inte få nog av detta, har sån frossa inombords medan huden bränner, nix har inte feber. Det har vart såhär sen jag rasade i vikt o det beror kanske på det. Och nu när det e så satans kallt ute så blir jag inte varm, sitter här med massor av kläder på, värmeljus, varma element etc, men skulle helst vilja ha vantar o jacka oxå på. Det hjälper knappt med varma bad. Åh nej jag känner mig inte sjuk, lite förkyld men har aldrig frusit så mycket nånsin.

Nån som kan komma med nån förklaring el tips.

Zimba e kall o frusen, burrrrrrr

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

[Tassy]
2009-01-06 02:09
0

jag tror det är en psykisk reaktion efter allt du gått igenom gumman. Låter konstigt, men jag har samma problem själv.

Kram

Bigblomman
2009-01-06 08:33
0

Det har helt och hållet med ditt snabba viktras att göra. Kroppen har inte återhämtat sig. Jag rasade 20 kilo i vikt under en sommar  pga att jag fick astma och den vintern trodde jag att jag skulle frysa ihjäl. Jag sov till och med, med mössa på mig inomhus!!!  Sedan dess är jag en fryslort trots att jag väger en hel del nu men jag avskyr kyla! brrr

Simson
2009-01-06 21:06
0

Jag reagerar likadant när det blir för mycket för mig. Fryser innifrån. Min kropp orkar bara med de allra viktigaste funktionerna som att höra se och gå. Då går värmefunktionen bort för det orkar kroppen inte med också.

Även viktras kan ge frusenhet. Helt riktigt.

När det blir för mycket ljud och allt för mycket intryck så lägger kroppen av tvärtom. Dvs kroppen brinner och jag kaskadspyr. Vet inte hur många gånger jag legat i bara tshirt och trosa ute i snön och inte fått ner värmen och bara spytt.

Nåja. Ingen mer trådkapning nu…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Zimba
2009-01-06 21:34
0

Tack för era svar, då e det stressen/pressen o viktraset som gör detta. Jag som alltid året runt har balkongdörren öppen, fläktar på för det va vaaaaarmt, även när det va minusgrader ute. Det va ju likadant 1 månad efter viktraset, då ville jag äta massor av bananer, som om kroppen skrek efter nåt ämne.

Simson: Det lät inge trevligt alls.

Zimba medarbetare på fibro.

//Baloo forever

Rita-S
2009-01-07 08:00
0

Ja det värkar logisk med stress och viktminskningen att göra att du har frossa nu. snabb viktminskning kan påvärka våran förbränning och hur kroppen regulerar temperatur och inte minst hur kroppen vidhåller sin egen temperatur. Stresset påvärkar samma sak! Inte konstigt du plötsligen fryser som sjutton.
Jag tycker detta bäddar för att dra med dig katter och vovve i sängen, massor med filtar, kakao, godis och en film, musik eller en bok! Och skäms inte för att dra på vantar och mössa innomhus, Baloo knappast skulle skvallra ändå.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida