Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etiketterhälsavälvaro
Läst 1225 ggr
feiner
2009-01-03 22:30
0

Värme

Kom nu hem efter några veckor i västindien och min sambo påpekade något. Du har nästan inte klagat på din smärta under resan… ja just det stämmer. Värmen gjorde att jag inte hade lika ont. Visst kände jag av det men det påverkade inte mig som här hemma, det var en bråkdel av smärtan. Men nu är man tillbaka till denna plåga, morr. Måste helt enkelt åka oftare…

Rita-S
2009-01-04 00:06
0

Lyder som en bra ursäkt att åka till värmare strök tycker jag :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

gunilla56
2009-01-04 01:53
0

Nja, måste nog protestera lite. Min svärfar bodde utomlands
vissa perioder och han var mycket, mycket bättre. Han kunde
leva ett helt annat liv. Och när han kom hem så kom värken
tillbaka igen. Har läst en bra förklaring till detta. Dessutom så
slipper man dessa väderomslag, regn och kyla där nere. Så jag
tror på dej :)Cool

mongu
2009-01-04 12:05
0

Jag var tre veckor på Teneriffa o upplevde samma sak. Värmen var go mot min värk.

Det jämna klimatet gjorde stor skillnad.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Vildfagre
2009-01-04 12:28
0

Åker om tre veckor till Thailand och ska stanna en månad. Vet sen tidigare att den månaden blbir mycket bättre och efter en vecka i oplen kan jag simma och gå mycket bättre. Tyvärr kommer allt tillbaka senare hemma igen men det gäller att ta vara på ljuspunkterna. Det är ju heller ingen farlig sjukdom och det tänker jag ofta på när allt är som värst och man inte kommer ur sängen.

MVH Laila.

eevacam762
2009-01-04 19:07
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur har ni råd att åka?

Jag arbetar halvtid(2år) men har inte fått något från f-kassan så min ekonomi tillåter inte att resa. Jag har t.o.m. slutat att röka efter 40 år. Det är toppen.

feiner
2009-01-05 11:46
0

Min resa blev av efter sparande varje månad. Hade en liten peng planerad för detta ur lönen varje månad. Sedan jobbar jag heltid och gjort massor med övertid under gågna året. Därav myyycket gnäll inför min sambo och han har i princip ägnat kvällarna till att knåda på mig och varma filtar i soffan. Ett skitår helt enkelt då jag varit värre än vanligt men ville så gärna pröva värmen under vintern. Tror inte på ett till år så.