Gabapentin, nån?
Jag har fått utskrivet gabapentin, började med medicinen i fredags, 300 mg kväll, andra dagen 600 mg om dagen, och nu tredje dagen 900 mg om dagen. Jag har tramadol med som jag haft hela sommaren. Muskelvärken började i mars.
Har inte fått diagnos, dem skyller muskelvärken på mitt psyke, för jag är inom psykiatrin. Nu när jag träffade en läkare i veckan uttryckte hon sig "du behöver mer psykmediciner, kommer sluta med saroten". Hon var utländsk. Min kompis var med och ställde henne mot väggen och sa det "ska ni inte göra utredning, ni skriver bara ut medicin efter medicin"
Läkaren visste inte vad hon skulle svara, hon gick ut från rummet, sen kom hon tbx efter 10 min, då har hon vart hos chefen *haha* så säger hon att dem gjort utredning på mig i form av prover. Ja, prover har dem tagit och dem visar bra. Men om dem visar bra, varför har jag då musklevärk? Ska man inte gå vidare.
Och remiss till smärtklinik kan jag inte få, för jag har inte cancer sa hon.
Min mamma dog i cancer 1996, i lungcancer.
Just nu har jag väldigt ont i vänster bröstkorg, bakom revbenen bak i ryggen, även fram vid vänster brötben och hjärta. Jag har blåsljud på hjärtat, inget allvarlig. Men jag blir rädd, orolig. För det det gör så ont. Vet inte varför jag ska ha så ont, känns som det trycker något inuti mig.
Någon som har gabapentin, och hur hjälper den er?
Annars har jag andra mediciner, 50 mg propavan, 15mg zopiklon, 10 mg stesolid. Kan påpeka att jag vart väldigt medicinerad under dem senaste 4 åren, men mycket mediciner har tagits bort för jag ville det.
Jag slutade med neuroleptika som jag hade mot psykosinslag, jag hör röster. Jag hör det dagligen. Det är ovanligt att man får musklevärk efter avslutat medicinering. Jag vet inte om det kan vara neuroleptikan som gjorr att jag får sån muskelsmärta. Äter ingen neuroleptika nu,
Jag har gått ner 36 kg sen februari. Förra året vägde jag 90 kg, idag väger jag 53.5 kg. Jag har en ätstörning i form av anorektiskt beteende, och en läkare skrev ut näringsdrycker. Men dricker dem sällan.
Oj, nu skrev jag lite onödiga saker.
Frågan var bara, någon som har erfarenhet av GABAPENTIN?

Med den bilden du ger med ätstörning så är det viktigt att du får hjälp. Vad har du för kontakt inom psykiatrin? Vet dom om att du slutat med din medicin? Det är ju inte bra att du går o hör röster varje dag.
Varför slutade du med neuroleptikan hoppas du hade din psykiater med dig på det för du måste nog ha den medicinen när du hör röster, Eller vad tror du själv?
Mitt råd är att du snarast tar kontakt med din psyk.mott. o får en tid där. För det är inte alls omöjligt att allt hänger ihop.
Var rädd om dig.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
det är ganska svårt att kunna veta vad som är vad,dels kan endel läkemedel ge muskelsmärta som biverkningar, män kan även få smärta av att sluta med något läkemedel som kroppen är van att få.
näringsbrist kan oxå ge muskelsmärta,med tanke på att du har ätstörningar är risken stor att du inte får i dej allt som kroppen behöver för att må bra.
man behöver inte ha cancer för att få remiss till smärtklinik,men smärtan ska vara ordentligt utredd först. så verkar det inte vara i ditt fall. du skulle behöva träffa en läkare som du känner förtroende för,som tar din oro på allvar. det är viktigt att du får hjälp med dina ätstörningar och att du får ordning på dina mediciner.
det är inget ovanligt att dom säger att det är psykiskt när det inte syns något på proverna,det är inte omöjligt att det är så. men du ska inte behöva gå och vara orolig.
lycka till
~ mayolica ~
Dem har tagit prover för ett tag sen, kalium och allt sånt och hb, men allt det var bra. Så jag har ingen näringsbrist. Jag har ju druckit några näringsdrycker sen jag fick dem. Sen äter jag mat med närings i. Eftersom jag inte har näringsbrist så måste det vara närings i det jag äter?
Förr hade jag lite förhöjda levervärden, men dem är nog bra nu.
Jag har varit på en ätstörningsenhet på bedömningssamtal, sen fick jag en ny tid, men jag avbokade den. Sen hade dem ringt psykiatrin för dem var oroliga för mig. Så jag fick vägas 1 gång i veckan på öppenpsyk. Nu vägs jag inte längre, för jag vill inte det. Det är svårt att ta emot hjälp på en ätstörningsenhet när man vill gå ner i vikt och dem accepeterar inte det. För jag vill gå ner i vikt.
Jag går på dagsjukvård mån-fre. Jag hämtar medicin en gång i vecka på öppenpsykmottagningen hos en sjuksköterska.
Den kvinnliga läkaren jag har på vårdcentralen tycker jag inte om. Hon tror verkligen att jag är "missbrukare", det låter så på henne. På nästa läkarsamtal ska min kontaktperson följa med till läkaren.
Jag känner mig ignorerad, det är som att "du får gå med din värk för de är inget fel på dig"
Och värken har inget med mitt psykiska mående att göra.
2004 hade jag näringsbrist, låg på 100 i hb, inte hade jag någon värk då. Idag ligger jag väl på 127 kanske, i somras låg jag på 142, så högt har jag inte haft sen jag var liten, och jag förstår heller inte varför proverna visar bra med tanke på den närings jag stoppar i mig.
Jag vill inte ringa vårdcentralen i morgon, dem tröttnar på mig. Jag vågar ju inte ringa. Men jag måste ändå kolla upp varför det gör ont i vänster bröstkorg, inuti, när jag greppar tag om huden där så gör det inte ont.
Jag vill bara få rätt hjälp.
Och jag ska börja hos psykolog snart med.