Är så less på att ha ont....
Sitter på landet med värk i typ hela kroppen, en massa folk och spring hela tiden. Längtar hem till Min soffa och inte minst mitt badkar, hemma badar jag ibland två ggr/dag för att slippa smärtan lite. Jag tar citodon men jag känner att det inte hjälper speciellt mycket. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Känner mig riktigt osocial och inte alls som en glad person. Måste det vara så att humöret är så lågt, känner att det är tråkigt att inte kunna skratta som jag har gjort tidigare. Just nu känns allting pest och pyton….. JAG VILL INTE HS ONT, jag blir så trött…
Ha det bra alla smärtisar, ni vet hur det känns!!
Jag lider med dig!
Jag liksom du och flera med oss VILL så mycket som vi kunde förut. Speciellt att inte kunna umgås med folk på samma sätt som innan gör mig ledsen.
Alla intryck, fart och fläkt runt en gör en så trött och med värken ovanpå så är man inte människa hur gärna man en vill. Man blir stressad även om man inte känner sig stressad.
Flera gånger har jag fått låna folks soffor, sängar eller tom kökssoffa när jag har varit och hälsat på. Orken går bara ur mig och jag blir yr av trötthet. Det är pinsamt och ibland känner jag mig både oartig och skäms för mig.
Önskar dig styrka och glädje!
Sara

Kände samma sak som dig när jag var hos föräldrarna under jul, längtade till mitt badkar och min säng. Min gamla säng hos föräldrarna kändes som en parkbänk, fattar inte hur jag kunde sova på den förut :O men hade ju inte ont då, och ville inte slösa el och pengar på att bada hos dom, hemma kan jag bada hur mkt som hellst då vi ha gemensam el i föreningen :)

hej,jag lider med dig och förstår dig,värken är jätte jobbig.kämpa på.janecitarica.

Tack för alla uppmuntrande svar!
Idag är det lite bättre, men det är tufft att vara med så många människor. Känns jätte trist. Kylan 15 minus gör ju inte saken bättre. Har tagit med min mjukismadrass upp, men hemma har jag dessutom tempur, så jag är lite bortskämd hemma. Tar Imovane varje kväll, men vaknar oftast framåt småtimmarna ändå. Hoppas att dom snart kommer på botemedlet mot denna förbaskade sjukdom. Mitt i allt har vi nu innan jul fått reda på att min son som är 8år har högt tryck i huvudet och ska opereras så snart som möjligt. Han opererades för en cysta i huvudet för 3,5år sedan. Har under tre år sprungit till Neuro på KS, men dom har inte tagit hans huvudvärk på allvar. Nu lyckades jag tjata till mig en tryckmätning och trycket var högt. Dom var tilloch med på väg att skicka honom till psykolog, så jag är glad att jag tjatade på dom, annars hade han fortsatt ha sin huvudvärk stackars barn.
Hoppas bara att han är ok till feb då vi ska till thailand, vill absolut inte ställa in resan då vi alla har längtat så länge. Nej det hrä blev väldigt långt.
Ha ett gott nytt år alla!!!!
Kram Jenny

# 4 Imovane är en insomningstablett så det är inte så konstigt att du vaknar på småtimmarna. Det kan ju va så att du behöver ha en sömntablett som komplement.
Det får jag o då sover jag mycket bättre. Kolla med din läkare får du se.
Jobbigt med din son. Men om han nu ska op. så kanske ni ändå måste va lite förberedda på att få ställa in resan. Eller i alla fall skjuta på den ett tag. Det låter snabbt o resa så snart efter en sån op.
Kram o jag hoppas det löser sig på bästa sätt för er. Att sonen blir opad så snart det bara går o att ni kan komma iväg. Troligen behöver ni det så väl efter alla dessa bekymmer.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
# 4 Så skönt att du har orkat kämpa mot läkarna!
Jag har ätit sömntabletter varje natt de, hmmm *tänker*, sista 4-5 åren tror jag.
Först åt jag Stilnockt (underbara tabletter) men blev så klart beroende av dem och åt i slutet 20 mg och sov inte ändå. Fick prova andra tabletter som Atarax som inte hälpte nått. Propavan gjorde så mina ben pirrade så mkt att jag ändå inte kunde sova.
Till slut har jag nu fått Theralen droppar som fungerar bra om jag tar dem 1 - 1½ timme innan jag lägger mig. Theralen är inte beroendeframkallande och man måste inte höja dosen efter ett tag. Fråga efter det kanske.
Sara
Theralen droppar? Vad är det i dom? Jag har en syrra med sömnproblem(insomnia) , och vanliga sovtabletter kan hon inte äta för då antigen kräks hon eller hon känner sig drogad och klarar inte sova förens det ger sig (och då är ju effekten borta), eller hon blir som om hon tagit amfetamin.. fungerar dessa med samma värkemedel som vanliga sömntabletter? Eller är det nånting annat?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
# 7 Det aktiva innehållsämnet är alimemazin 40 mg/ml. Theralen har lugnande och sömngivande egenskaper. Theralen motverkar illamående och kräkningar. Theralen lindrar allergier och har även klådstillande egenskaper.
Taget från Fass. Alltid värt att prova.
Sara
Hm, tack for infon, kan fråga om hon redan provat sådana droppar eller om hon vill prova dom. Känns det som man är drogad när man tar dom?
Nej, faktiskt inte. Inte som när man tar riktiga sömntabletter.
Jag känner mig bara trött och så somnar jag.
Sara
#10 :O Jag hoppas detta kan fungera för syrran! Skal genast SMSa henne och fråga om dom har nånting som detta även i norge
Tack!
Detta med stilnoct känner jag igen. Har ätit dem i över 10 år. Propavan också. Fast jag kan inte ta mer än en av dem. Benen kryper. Jag sover nu cirka 4 timmar per natt. en propavan och 2 stilnoct, tar lite över 2 timmar innan jag somnar och då är stilnocten 20 mg. Men utan dem sover jag ingenting. Har försökt sluta och det gör jag inte om i första taget. Var vaken i över 2 dygn.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?