Ang värmedyna
Jag har hört att om man använder värmedyna el liknande för mycke så kan skelettet ta skada, kalka ur sig el nåt sånt, varav jag e vääääldig försiktig med användandet av denna underbara grej.
E jag helt ute o cyklar när det gäller detta, nån som vet???
Zimba vill använda sin värmedyna
Zimba medarbetare på fibro.
//Baloo forever

Det har jag väldigt svårt att tro att värmedyna skulle kunna göra nåt sånt. Har aldrig hört talas om det.
Använder min flitigt o om man tänker på hur mycket värmebehandling som används inom vården på olika sätt så tror jag inte det är nån fara.
Du kan nog använda den så mycket du vill.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
jag tycker det värkar lite.. myt? Jag förstår inte helt hur värme skal göra det med mindre man har aldeles på tok för stärk värme hela tiden? Fast då skulle väl huden ta skada innan eller hur?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Håller med om att det förmodligen är en myt. Du kan använda värmedynan som du behöver, är det nått som tar skada så är det huden om det blir för varmt. Tänk alla som bor i riktigt varma länder, har alldrig hört att dom har speciella problem med urkalkning, möjligtvis pga för dålig kost. Njut du så mycket du kan av värmen.

Tvärtom så är det vi här i Norden som har störst risk för att bli bensköra men det är ju pga för lite sol.
Så använd du värmedynan så ofta du känner du behöver.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!