"Nackdel" med bra mediciner
Jag har nu äntligen gått igenom Lyricans värsta
biverkningar och kroppen har nu vant sig. Jag äter
en låg dos av detta + låg dos av Oxy-Contin vilket
gör att jag blir mer eller mindre smärtfri vilket jag
inte varit på 24 år. Det är en underbar känsla. Tänk
om jag kunde dela med mig det till er allihopa !
Men……när jag känner mig så här bra då gör jag
allt som jag inte gjort förut. Börjar städa i garderoben,
under diskbänken o s v. Och inte vilar jag min dummer.
Men sedan när tabletterna går ur kroppen, då kommer
rena rama h*. V a r f ö r kan jag inte lägga mig och
vila trots att jag mår riktigt bra ? Nä,nä, då ska detstädas och fejas.
Så nu kommer det så sakta krypandes och det är
bara att gå och lägga sig och lämna allt som
tidigare varit i "katastrofgarderoben" och som nu
ligger i hallen. H u r ska jag få ordning på allt detta ?
Ska jag ringa till en sådan där firma som tömmer
hela hem ? Det finns nog inget annat ! Men sängen
får de inte ta. Bara ingen kommer, för de kommer
inte fram…..Hujedamej ! /Anette
det där problemet delar du med många andra som har ont, man tänker att man måste passa på att göra allt när man kan. sen kommer smällen efteråt.
det är svårt att få en bra ballans,men det kan löna sej att försöka jobba på det. det är jättesvårt men jag tror att man i längden mår ännu sämre om man överanstränger sej för mycket.
~ mayolica ~
Å detta delar du med oss alla! Känslan att inte ha värk när medicinen gör det den skal gör att man rent av glömmer allt och bara fiksar allt som legat som ett dårligt samvit och nagat! Och gör litet för mycket och betalar dyrt..
Snart nog kommer du hitta en balans över presis hur mycket du kan klara med tilsammans med tabletterna, och så kommer du även kunne hitta balansen på när du borde vila. Du kanske skulle leva skalmansliv? Ha en tid på dagen där du vilar även om du känner dig bra, bara softa på soffan? jättebra att höra tabletterna hjälper dig iaf! :D
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag har kört med det i många år. Jobbat, nästa dag värk och vila. Planerade ofta efter det. Men sedan blev det en dag jobb, 2 dagar värk. Nu har jag jämt värk och inte så mycket blir gjort sedan dess.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
För min del har jag kommit så långt att dom dagar jag mår bättre så gör jag ingening av alla dom måsten som finns. Utan tar det lungt och gör sånt som inte tar så mycket på kroppen men ändå ger mig nån glädje. Det tråkiga brukar jag dela upp över flera dagar kanske till och med veckor så det får ta den tid det tar. Så hemma hos mig ser det väl lite ut som hos (som man kan tänka sig) en bohem.