Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettfibromyalgi
Läst 1089 ggr
monet
0

Fibromassage

Hej alla! Har funderat på att prova på fibromassage, finns det nån som har erfarenhet av det? Har läst lite om det och som all reklam lovas det guld och gröna ängar, men hur ser det ut i verkligheten. Förr, innan värken blev för eländig gick jag ofta på vanlig massage, men det funkar inte nuförtiden, får ont i flera dar efter. Ha en bra dag/ Monet

mongu
0

Jag har testat fibromassage o det är verkligen att rekommendera. Tyvärr så kostar det ganska mycket.

Första gången som är längre tid kostade 550:- de andra kostade 450:- tror tyvärr att det skulle gå upp nu efter nyår. Men vet inte priserna.

Brukade också gå på vanlig massage förut men det går inte alls nu. Får precis som du ont i flera dar efteråt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

IngelaK
0

För min del var fibromassage en lite underlig upplevelse. Min massör var idrottsmassör åt ett handbollslag vid sidan av. Han använde ett suddgummi-liknande föremål som han med stor ansträngning liksom gnuggade mot mitt skinn … Tyckte nog att det inte gav någonting …. Gick 5 gånger sedan var jag "nöjd". Hans åsikt var att det är det bruna fettet som ligger närmast under huden som måste bort .:))

monet
0

Det var dyrt, kollade priser i örebro, det fanns 2 st som höll på den ena tog 400 kr och den andra 340 - 10% om man var sjukskriven. Att man får hjälp från landstinget är väl ingen risk, hur bra man än tycker det är.

mongu
0

Den som jag går hos för fibromassage använder inte något suddgummiliknande föremål. Det är händer o en skön särskild olja som ska va bra vid fibro.

Så det låter inte alls som den massagen du fått IngelaK.

Inte nåt prat om att det skulle va "det bruna fettet" som måste bort.

Den jag går hos är utbildad i just detta med fibromassage, kommer inte ihåg var, kanske Axelsons?????

Hon är också kunnig i flera andra metoder så jag anser att hon är mycket seriös.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!