Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettövrigt-smärta
Läst 3192 ggr
sara1987
0

skov.

då va de dags igen då. har mått hyffsat bra de senaste. så pass iaf att inte klaga.. men igår började de. knäna, vidare till höfterna, till fotlederna, till axlarna o till sist armbågarna. låg här i sängen efter jobbet me riskuddar och värmedyna.

min sambo suckade lite efter varje kroppsdel jag la till på värklistan. man skulle ju kunna tro att man är hypokondriker.

idag då. handlederna..armbågarna o axlarna. o jag ska gå och jobba om nån timma. suck.

de va tänkt att jag skulle städa idag. men får väl vänta me de då.. till efter jul.

ville bara skriva av mig lite. //Sara

amigo-7
0

Hej Sara ! Vi här på tråden vet till 100% hur det är.
Min man lyssnar snällt på mina krämpor och tittar snällt när jag
visar svullna fingrar och tår. Jag har varit på stan och även slagit
in julklappar och det knäckte mig fullständigt. Min mat pratar om
att åka och handla mat. Jag blir som de fina tanterna i gamla
filmer, jag svimmar och någon ropar efter luktsaltet. Nog undrar
man vad det är för liv som man har hamnat i, är det bara en
mardröm ? Jag läser i min böcker om detta om att vara positiv
och ta vara på stunden och nuet och se glädjen i det lilla.
Lätt för dom som är friska att skriva :).

Hoppas att Du orkar Dig igenom alltihopa nu och att Du
snart bli lite bättre.

GOD JUL från Anette

Rita-S
0

Oj så tråkigt för dig, Sara :( Hoppas det ger med sig så du kan få en hyfsat bra jul !

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Alexej
0

Inte kul:(

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

mongu
0

Här är en till som sitter med värkande leder o muskler o jag vet inte allt. Det känns bara blä allting. Allt värker o händer, fötter o knän känns minst dubbelt så stora o onda.

Vad ska det bli av detta? Snö kanske?

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

sara1987
0

tack för era stöttande svar. de värmer.

till mongu.. jag påverkas dock inte så mkt utav vädret, inte vad jag märkt hittills i alla fall. utan mina skov kommer när dom tycker. o de va samma förra året lagom till jul. de bra me de hela är att man har så mkt annat att tänka på nu kring jul så värken hamnar lite i skymundan på dagarna.. sen blomstarar den på kvällarna.

men den finns ju där hela tiden o gnager.

mittpyre
0

Ytterligare en som sitter här med värk igen efter att mått ganska ok ett tag. Förutom värk "överallt" så känns det som om skinnet är för litet, känner mig febrig och allmänt ur form och gnällig. Känns som om jag blivit "lurad" eftersom jag börjat med Lyrica för ett tag sedan och tyckt att de varit jättebra-och så blir det så här i alla fall-usch och tvi! Å andra sidan så vet man ju inte hur det hade varit utan Lyrican Obestämd.

Vet inte riktigt vad som utlöser mina skov, men den här gången antar jag att det är att jag har en riktigt pressad livssituation just nu. Väderomslag har jag också märkt gör att att jag blir sämre.

Nä, nu har jag gnällt klart (hoppas jag). Ha en god fortsättning på julen och ett Gott Nytt År!

mongu
0

Lyrican tar nog inte de här besvären. Den är ju mest för nervsmärtor.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

IngelaK
0

Hade skov i förra veckan. Som tur är, har jag inga barn att ta hand om, bara en förstående sambo. Sova, sova, gny, Tradolan, gny lite igen. Såååå skönt när skovet börjar släppa - livet kan börja igen!