Bamyl
Jag hade världens värk i nacken och axlarna igår, kom på att jag hade ett rör med Bamyl kvar och tog en sån, efter 15 minuter var vörken helt borta :O :D Tog jämt bamyl förut när jag fick ont i huvudet eller nacken och det har alltid funkat men dom senaste månaderna hade jag glömt bort det. Har nån annan här provat dom och det har funkat?
JAg vet inte ens vad det är
så jag får väl tro jag aldrig har provat det? Vad är det, vad är värkmedlet i det?
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Här står det om den :)
Hej ! Jag har också märkt att Bamyl kan fungera bra
vid nackvärk. Brukar köra med Treo men magen tar
ju stryk av det efter ett tag. Kul att Du har hittat något
som funkar då det inte tillhör de starkare medicinerna.
Hoppas att det funkar i fortsätningen också ! /Anette

Det är Acetylsalicylsyra i Bamyl så man ska va lite försiktig med dom. En del kan reagera väldigt på det ämnet. Det är också blodförtunnande, men då får man ta stora doser.
Fast har man använt o ser att det hjälper så varför inte? Då är det väl helt OK o ta. Tycker jag.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
cns ämnen minskar fibrovärken så det är koffeinet som hjälper dig..

Jag upptäckte också Bamyl för några år sedan. Funkar bra för mig. Tar dem som ett komplement till min övriga värkmedicin (Citodon) och de fungerar alltid på huvudvärk. Som med alla mediciner ser jag till att aldrig överskrida maxdosen, och jag har aldrig haft problem med magen eller annat av dem. Tål man alla ingredienser i dem så rekommenderar jag att man provar.

#6 ja den är gudomlig mot huvudvärk och nackspärr och liknande, bar mkt snällare mot magen om man jämför med ipren och liknande som bara förstör magen då det aldrig funkar. brukar blanda min bamyl med saft så det smakar godare :P
Bamyl koffein brus är likvärdig med vanlig treo ,samma aktiva ämnen fast ett billigare märke. den är känd för att lindra huvudvärk snabbt och effektivt,men det kan vara ganska svårt att sluta med dom tar dom för offta.
bamyl finns även utan koffein och både som sväljtablett och brustablett.
~ mayolica ~