Fibromyalgi iFokus

Fibromyalgi

Etikettprathörnan
Läst 1356 ggr
sara1987
0

posetiva tråden.

man blir ledsen i hjärtat av att läsa allas lidelser och motgångar.

Jag vill se lite posetivitet. Det mår alla bättre av.

Berätta om vad NI lever för. Vad som gör att ni håller humöret uppe? Vad som gör att ni går upp på mornarna (när man klarar av det) ?

(sen vet vi ju alla att på Fibro.ifokus får man gnälla hur mkt som helst. vilket är väldigt bra. Men denna tråden ska vara gnäll fri) Flört

hihi.! //sara

sara1987
0

börjar me mig själv. När värken är vardagen bara är pest o pina får min flickvän mig att se livet hur en posetiv synvinkel. hon håller mitt humör uppe. Min familj i storhet. mamma, syster, systerdotter.

Sen att jag ska bli blivande mamma till två små råttflickor.. gör ju att vardagen är lättare att tas med.

sen mitt underbara jobb. (dock bara tim vik) på ett äldreboende, det finns inget mer underbart jobb.. enligt mig!

MarHai
0

Jag lever för min underbara familj och mina djur.

det är tack vare djuren jag orkar ta mig igenom dagen. Att få pyssla och mysa med dem gör mig mycket bättre.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Tatsja
0

Mår jag dåligt, så blir humöret genast bättre när jag känner mitt barnbarns armar runt min hals och får en blöt puss. Det är lycka det.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

linasvovvar
0

Måste börja med att säga Sara1987 härligt initiativ, trevlig tråd !!

Jag lever för min familj och har en fosterson sedan ett par månader tillbaka, han får upp mig på mornarna, han är alltid go och glad och ser allting så possetiv, det smittar av sig. Innan han flyttade hit behövde jag inte gå upp på mornarna, gubben klarade själv av att skicka sig till jobbet, men nu vill jag gå upp för att se att han får frukost i sig, har kommit i håg gympakassen osv osv……

Det är faktiskt mycket jag blir glad av ….krävs inte så mycket. JAg försöker tänka possetivt så gott det går !

Rita-S
0

Jag lever och andar för mina djur och min mann. Dom ger mig en anledning att kliva ur sängen även på dom sämsta dagar, och jag lever en liten aning även för er här på forumet, ni ger mitt liv fyllnad och även mer värde, jag känner jag gör nåt bra med att kämpa med idetorka på artikler och hålla koll på forumet. SOm inte är sådär svårt, ni sköter er ju alla!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

machegirl
0

Mina barn. De är de finaste jag har. Dom är anledningen till att jag orkar och försöker hitta de där lilla kraften som ibland inte finns där. Vill och försöker se till att de får en sån fin och minnesvär barndom.

Dom dagar då jag känner mig som sämst, ensammast och förjävligast, då räcker det med att min lilla t.ex kommer fram till mig och ger mig en av sina spontankramar. Då känner jag att jag gör nåt bra :-) eller kanske hör de två stora vara på övervåningen och fajtas över någon spel, hihi

amigo-7
0

Mina hundar. Golden och labbe. Min man som har haft

3 hjärnblödningar och behöver all hjälp som går när han

inte sitter (låter tragiskt men det gör ändå att jag känner

att jag har en livsuppgift, en funktion.)Men ironiskt, och

med skratt, så säger vi att INGEN annan skulle stå ut med

den andre, så tack och lov att vi har vi varandra (nu så

lipar jag visst…..). Kanske konstigt svar, men så är det.

Varma hälsningar från Anette

Alexej
0

Mina barn (som tur vuxen nu) och mina djur. Har en massa katter och håller på med omplaceringsverksamhet. Katter blir sura när de inte får mat och börjar kissar fel när lådan inte är rent. Så det är det som håller mig uppe samt att se emot sommaren.

Jag bor i min drömstuga och det är underbart här på sommaren. En läkare från försäkringskassan sa en gång till mig när jag klagade att jag inte hinner med allt som borde göras: Skit i det som måste göras, sätt dig i en trädgårdsstol och njut av naturen. Det tänker jag ofta på, vi stressar upp oss alldeles för mycket istället för att njuta.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

sara1987
0

#8 du har så rätt så. man måste stanna upp ibland i vardagen och tänka på vad man har och njuta lite utav tillvaron.  de blir lätt att man går in i en ond cirkel när man har ont osv.